راهی برای نجات گوشی های خیس شده - تکفارس 
راهی برای نجات گوشی های خیس شده - تکفارس 

راهی برای نجات گوشی های خیس شده

alierna
۸ فروردین ۱۳۹۳ - 04:30
راهی برای نجات گوشی های خیس شده - تکفارس 

برنج؟ سشوار؟ بیاید بهترین راه حل و موثرترین را پیدا کنیم و از خراب شدن گوشی و تبلت مان در هنگام خیس شدن جلوگیری کنیم.

بیشتر روش های قدیمی که برای مثال همسرامان شنیده اند و به ما می گویند جوابگوی نجات یک گوشی خیس شده نیست. کیسه ی برنج، نور خورشید، سشوار و در نهایت فرگاز به راحتی گوشی شما را به فنا خواهند برد.

پس از تجربه های مختلف و گوشی های مختلفی که در آب انداخته ام، در کمال تعجب فقط یک روش جوابگو بود. روشی که فکرش را هم نمی کنید. اگر شما آدم خوش شانسی هستید و تا قبل از خواندن این مطلب گوشی خود را خیس نکرده اید، حتما موارد ذکر شده را به خاطر بسپارید تا در موقع لازم انجام دهید.

قدم اول: بدون اتلاف وقت گوشی را خاموش کنید. این عمل را باید کمتر از چند ثانیه انجام دهید. حتی قبل از اینکه گوشی خود را با لباستان خشک کنید. هدف ما از اینکار قطع جریان برق، قبل از اتصالی کردن مدار داخلی گوشیست.

قدم دوم: قسمت خارجی گوشی را با حوله ی تمیز خشک کنید. تمامی قسمت های گوشی اعم از پورت ها را هم به دقت خشک کنید. به یاد داشته باشید که بلافاصله باتری و سیم کارت را از گوشی در آورده و آنها را هم خشک کنید.

قدم سوم: گوشی خود را در کیفی که زیپ داشته باشد و محیط بسته ای را فراهم می کند، در کنار پاکت های ژل سیلیکونی قرار دهید. این پاکت های کوچک معمولا پس از خرید وسایل جدید در جعبه ی آنها وجود دارد( برای مثال در کفش ها و لباس ها یا بعضی از غذاهایی که نباید در جای مرطوب نگه داری شوند). بهتر است این پاکت ها را از بازار خریداری کرده و در جایی نگه دارید.

قدم چهارم: ۷۲ ساعت صبر کنید. مطمئنا این قسمت از کار سخت ترین قسمت ماجراست. اما تحقیقات نشان داده چک نکردن اینستاگرام در ۳ روز کسی را نمی کشد!

قدم پنجم: گوشی را روشن کنید. با گذشت ۳ روز می توان مطمئن بود تمامی قسمت های داخلی گوشی خشک شده است. اگر همه چیز را درست انجام داده باشید گوشی شما بدون هیچ مشکلی روشن می شود.

 

چند نکته ی مهم:

این مطلب و کارکرد آن به شانس شما ربط زیادی دارد. مهم ترین قسمت نجات گوشی شما در ثانیه های اول خیس شدن است. اگر قبل از خاموش کردن گوشی آبی به مدار آن رسیده باشد باید کار گوشی را تمام شده دانست. این را بدانید که اگر گوشی شما روشن هم شد، ممکن است قسمتی از مدار آن آسیب دیده باشد و به مرور زمان، مثلا در طول یک سال، گوشی شما کم کم از بین برود.

در نهایت گارانتی شما باطل شده. تمامی گوشی ها نشانه گری در خود دارند که اگر در آب بی افتند شرکت از طریق آن می تواند متوجه شود. برای مثال نشانه گر گوشی آیفون در داخل محل قرارگیری سیمکارت قرار دارد. اگر آبی به آن بخورد رنگ آن تغییر کرده و قرمز می شود.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.