بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013 - تکفارس 
بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013 - تکفارس 

بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

taham
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - 14:50
بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

این روزها اولترا بوک ها بسیار پرطرفدار شده اند و فروش خوبی در بازار دارند.علت این امر راحتی و قدرت آنها است بنده تهام هستم با بررسی تخصصی جدیدترین اولترا بوک کمپانی aser در خدمت شما هستم.در ادامه همراه باشید.

کمپانی ایسر با سری لپ تاپ های S پا به عرصه اولترابوک ها گذاشت و تولیدات خوبی هم در این زمینه انجام داده است.و اکنون گل سر سبد اولترا بوک های ایسر Aspire s7 2013 است که به علت طراحی زیبا طول عمر بالای دستگاه و باتری آن قدرت و بازده بالای آن ضخامت کم و وزن پایین و نمایشگر بسیار با کیفیتی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدتی پس از این که اولترا بوک ها امتحان خود را پس دادند و نظرات نسبت به کارایی آنها مثبت شد افراد ترجیح می دهند که به جای خرید لپ تاپ ها که به نسبت سنگین تر و حمل و نقل مشکل تری داردن اولترابوک ها را خریداری کنند تا هم از زیبایی آنا لذت ببرند و هم دستگاهی پر قدرت داشته باشند.

کمپانی تایوانی ایسر این اولترابوک را در اختیار سایت ها ی تحلیلی قرار داد تا آن را مورد بررسی قرار دهند .من هم از محتویات درون جعبه این اولترابوک شروع میکنم تا به قسمت های دیگر هم برسیم.

محتویات درون جعبه:

در درون جعبه این محصول شارژر و دفترچه راهنما و یک کیف خیلی با کیفیت برای حمل راحت اولترابوک قرار دارد همچنین یک مبدل خروجی دارد که سه درگاه USB، شبکه اترنت و خروجی D-Sub برای اتصال به صفحه نمایش‌های خارجی یا ویدیو پروژکتورها را میسر می‌کند. این آداپتور از طریق یک پورت ویژه به دستگاه متصل می‌شود.

طراحی اولترا بوک:

جنس بدنه این اولترابوک از جنس آلومینیوم مقاوم است که سطح آن با یک نوع شیشه مقاوم پوشانده شده است و شما د پشت دستگاه فقط برند یا لوگو Aser را مشاهده میکنید که به زیبایی طراحی شده است.پوشش شیشه ای بکار رفته ضد خش هم هست و این به زیبایی اولترابوک افزوده است اما متاسفانه اثر انگشت به طور واضحی روی آن میماند البته اگر نسخه مشکی رنگ این اولترا بوک را خریداری کنی این موضوع بیشتر شما را اذیت خواهد کرد.

Aspire S7 بررزی تخصصی

حالا میرسیم به نمایشگر این اولترابوک , لبه های نمایشگر خیلی باریک و نازک هست و در زیر این نمایشگر با کیفیت لوگوی کمپانی ایسر خود نمایی میکند در بالای نمایشگر هم دوربین وب کم را میبینید که به زیبایی تعبیه شده است.یک سنسور کوچک هم در کنار وب کم وجود دارد که نور پس زمینه صفحه کلید را مطابق با نور فضا به صورت اتوماتیک کم و زیاد میکند.

حالا میریم سراغ بدنه اصلی , در سمت راست این دستگاه شما پورت اختصاصی ایسر و پورت HDMI و همچنین یک پورت USB3.0 و جک ۳.۵mm را میبینید.در سمت چپ دستگاه هم پورت تغذیه دستگاه یک پورت USB دیگرو دکمه روش و خاموش و ورودی کارت حافظه را مشاهده میکند.اشن شاید کمی غیر معمول باشد که دکمه پاور دستگاه در لبه سمت چپ اسن چون معمولا این دکمه را همراه با دیگر دکمه های صفحه کلید دیده ایم اما ایسر در این دستگاه این دکمه را به سمت چپ منتقل کرده است .خروجی همای ناشی از فعالیت فن ها هم از قسمت لبه پشتی دستگاه خارج میشود.

سیستم خنک کنده این دستگاه کاملا بی صداست و البته این به خاطر وجود پردازنده های سری U است که به خاطر کار کردن با فرکانس پایین گرمای کمری تولید میکنند و دستگاه نیازی به داشتن سیستم خنک کننده بزرگ ندارد هر چند که سیستم خنک کننده این دستگاه بسیار مدرن و پیشرفته است.

بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

شاید بپرسید که پورت اختصاصی ایسر چیست؟این پورت برای اتصال هاب به کارگرفته میشود که این هاب شامل یم پورت USB2.0 و یک درگاه VGA است که شما بتوانید اتصالات دستگاه خود را بیشتر کنید.لبه های این اولترابوک بسیار ظریف طراحی شده اند و زیبایی خاصی دارند لولای صفحه نمایشگر از یک تکنواوژی موسوم به Dual-Torque  بهره میبرد که این امکان را فراهم میکند تا شما بتوانید صفحه نمایشگر را ۱۸۰ درجه بچرخانید.شاید بپرسید که چراغ های وضعیت پس کجا قرار گرفته اند؟ بر روی بخش اتصال نمایشگر به بخش صفحه کلید چراغ‌های LED وضعیت باتری وشارژ و چراغ روشن وخاموش بودن دستگاه قابل مشاهده‌اند.

کف این اولترا بوک هم از جنس پلاستیک با کیفیت و مقاوم است و اسپیکر های این دستگاه هم که به تکنولوژی دالبی مجهز هستند در قسمت عقب دستگاه هستند در ادامه اسپیکر های این دستگاه هم مورد بررسی قرار گرفته اند.

تنها ایراد ظاهری  این دستگاه به عقیده خودم اینه که دکمه پاور در سمت چپ هست و کمی هم کوچک و این باعث شده تا شما کمی موقع روشن کردن دستکاه مشکل داشته باشید و مجبور بشید با نگاه کردن این دکمه رو پیدا کنید.

حالا میرسیم به کیفیت صفحه نمایشگر دستگاه:

باید اولش بگم که این نمایشگر چند لمسی هست و کاملا عالی هست از این نظر.این نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع نمایشگر های ISP هست که دقیقا نمیدونم منظور از این چیه.نسبت تصویر در این نمایشگر ۱۶:۹ است و رزولوشن آن هم ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که به نظر من کیفیت فوق العاده بالایی هست و هر بیننده ای رو مبهوت خودش میکنه.تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۲۱ پیکسل بر اینچ است که به عقیده من یک عدد خارق العاده برای یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی محسوب میشه.در واقع به دلیل رزولوشن بالای نمایشگر بدون آزار چشم می‌توانید مدت‌ها با لپ‌تاپ کار کنید. هم تصاویر و ویدئوها و هم متون به شکلی دقیق و عالی نمایش داده می‌شوند. رزولوشن بالای دستگاه باعث می‌شود تا در حالت پیش‌فرض آیکون‌ها و منوها به شکل بسیار کوچک نمایش داده شوند که برای رفع این مشکل باید تنظیمات نمایشگر در ویندوز را تغییر دهید تا به حالت مطلوب خود برسید.

زاویه دید این اولترابوک هم بسیار خوب است و میتوان در هر زاویه ای تصاویر آن را با کیفیت فراوان مشاده کرد و لذت بود این بخاطر پنل نور شفاف پشت نمایشگر هم هست. ویژگی دگر این نمایشگر ای است که شما میتوانید بدون خستگی شم ساعت ها با آن کار کنید و مطمئن باشید آسیبی به چشم شما وارد نخواهد شد.این نمایشگر دارای یک محافظ ضد خط وخش هم هست که باعث هیچ افت کیفیتی هم در تصاویر نمایشگر نمیشود.نمایشگر اولترابوک ایسر می‌تواند همزمان ده انگشت را تشخیص دهد که باعث بالا رفتن کارایی صفحه لمسی آن می‌گردد. همچنین صفحه لمسی کیفیت مناسبی داشته و کار با آن بسیار راحت است.این صفحه لسی باب اینه که شما با ویندوز۸ کار کنید و نهایت لذت رو ببرید.گفتم که این نمایشگر میتونه ۱۸۰ درجه بچرخه و شما میتونید تصویر اون رو به شخصی که مقابل شما نشسته هم نشون بدبد.

بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

حالا اسپیکرها را رو بررسی میکنیم:

اسپیکر ها دارای تکنولوژی Dolby Home Theater هستند نقطه ضعف اینه که اسپیکر ها زیر دستگاه هستند و وقتی شما دستگا رو روی یک خای ناصاف بزارید صدای اونها خفه خواهد شد ولی کلا از یک لپ تاپ با این ضخامت کم نباید انتظار صدای خیلی عالی رو داشت. این مشکل هنه اولترابوک ها هست.اما اگر صدای لتاپ رو بالای بالا ببرید کمی خش در صدا مشاده میکنید که ناگزیر باید اون رو تحمل کرد.در لبه سمت راست دستگاه نیز یک جک هدست ۳.۵ میلی‌متری قرار گرفته است و می‌توان آن را به یک میکروفون یا هدفون تنها یا یک هدست متصل کرد.بهتر ست که از اسپیکر های دستگاه استفاده نشه و از هدست استفاده کنید.

حالا میرسیم به صفحه کلید و صفحه تاچ:

به خاطر ضخامت کم دستگاه کلید ها هم ارتفاع کمی دارند این باعث زیبایی میشه اما کار با همچین صفحه کلیدی خیلی سخته.اما ایسر تلاش کرده ارتفاع رو کمی بیشتر کنه و موفق هم بوده نوع کلید های این صفحه کلید از نوع جزیره ای یا ایلند هستش که در برابر نفود آب و ومایعات و گردوغبار مقاوم هست . همچون اکثر لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر از ۱۵ اینچ، کی‌پد اختصاصی اعداد در این صفحه کلید نیز وجود ندارد. کلیدها همچون بدنه از جنس آلومینیوم و به رنگ سفید هستند و حروف با رنگ نیلی بر روی آن‌ها نمایان هستند.جالب اینه کهجنس خود کلید ها هم از جنس آلومینیومی هست و این به زیبایی دستگاه افزوده است.

ضفحه کلید دارای نور پس زیمنه هست که میشه به راحتی ر جاهای تاریک هم از ان استفاده کرد.

تاچ پد دستگاه هم دارای کیفیت خوبی هست و دکمه های راست کلیک و چپ کلیک هم به صورت پنهان هستند

بررسی تخصصی اولترابوک Aspire S7 2013

قدرت دستگاه رو مورد بررسی قرار میدهیم

ر اولترابوک‌ها معمولا از پردازنده‌های سری کم‌مصرف اینتل، یعنی سری U استفاده می‌شود. در ساخت این نوع پردازنده‌ها، توان مصرفی پایین فدای عملکرد قدرتمند نشده ولی نهایت تلاش اینتل صورت گرفته تا پردازنده‌های مخصوص اولترابوک‌ها، علاوه بر عملکرد مناسب، توان مصرفی در کمترین حالت ممکن باشد. ایسر از یکی از برترین تراشه‌های سری U هسول اینتل، یعنی ۴۵۰۰U در S7 استفاده نموده تا بتواند با سایر اولترابوک‌های برتر بازار همچون مک‌بوک ایر اپل، زن‌بوک‌های ایسوس و… رقابت کند.

ایسر پردازنده گرافیکی قدرتمندی روی دستگاه قرار داده اما اگر شما از اون بازیخورهای حرفه ای هستید باید خدمتتون عرض کنم که پیج اولترابوکی برای بازی ساخته نشده و اگر میخواهید بازی های سنگین رو روی اولترابوک خودتون اجرا کنید بدو شک دچار مشکل خواهید شد پس به دنبال یک لپتاپ با پردازنده گرافکی قوی باشید تا بتونید با خال راحت به بازی بپردازید.یکی از مهم‌ترین دلایل سرعت و عملکرد مناسب این لپ‌تاپ استفاده از حافظه ذخیره‌سازی RAID0 SSD و حافظه رم ۸ گیگابایتی DDR3 است. سرعت انتقال اطلاعات ورودی/خروجی بسیار بالا است که همین موضوع می‌تواند بسیار در عملکرد کلی دستگاه موثر باشد.حتما میدونید که حافظه های SSD حافظه های بسیار پر سرعت و گرونی هم هستن من خودم به شخصه ارزوی یک هارد ۱۰۰۰ گیگا بایت SSD دارم.

باتیر و طول عمر آن:

باتری این اولترابوک یک باتری چهار سلولی هست که شما نمیتوانید آن را جدا کنید چون که در داخل دستگاه قرار دارد خود شرکت ایسر مدعی شده است که این باتری میتواند ۸ ساعت کار مداوم را پشتیبانی کند این به دلیل استفاده از نسل جدید پردازنده های اینتل هست که بازده بیشتر در مقابل توان مصرفی کمتر دارند و ایسر در این مدل از اولترابوک خود از همین نوع از پردازنده ها استفاده کرده است.

یک تست اختصاصی هم روی این باتری انجام شده که : در تست Battery Eater این اولترابوک توانست ۳ ساعت و ۵۱ دقیقه دوام بیاورد. همچنین در آزمایش پخش ویدئوی Full HD در حالی که نور نمایشگر روی ۵۰ درصد تنظیم شده بود و تمام اتصالات بی‌سیم خاموش بودند، توانست بیش از ۶ ساعت فیلم پخش کند که عملکرد قابل قبولی است.

نتیجه گیری :

این ا.لترابوک هنوز در بازار کشورمون وارد نشده است. اما به عقیده مفسران اگر وارد بازار شود با استقبال فراوانی روبرو خواهد شد . ویژگی جذاب این اولترا بوک صفحه نمایشگر فوق با گیفیت این دستگاه است و همچنین سبکی و در عین حال قدرت بالای این دستگاه . هر چند که قیت بالایی هم خواهد داشت.

شاید یک نکته سخت افزاری این دستگاه کمی شما رو ازار بده و ان حافظه داخلی کم دستگاه است این دستگاه دارای ۲۵۶ گیگا باین هارد SSd است که به دلیل گران بودن این نوع هارد ظرفیت آن در اولترابوک ها پایین تر از مدل های دیگر لپ تاپ ها است.

در اینجا نکات قوت و ضعف این دستگاه را به طور خلاصه خواهم گفت و در ادامه ویژگی های فنی کامل دستگاه رو عنوان خواهم کرد:

قوت:

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  • استفاده از ۲۵۶ گیگابایت RAID0 SSD با سرعت خیره کننده
  • صفحه‌کلید و تاچ‌پد زیبا و ارگونومیک
  • نمایشگر IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
  • قدرت و بازده مناسب

نقاط ضعف

  • اسپیکرها در قسمت زیرین لپ‌تاپ قرار دارند و کیفیت صدای خروجی پایین است
  • عدم کارایی مطلوب سیستم خنک‌کننده
  • قرارگیری دکمه بسیار کوچک پاور در لبه لپ‌تاپ که دسترسی به آن را دشوار می‌کند

 

مشخصات سخت‌افزاری Aspire S7 2013 ایسر

پردازنده Core i7 4500U اینتل (Haswell) با فرکانس کلاک ۱.۸ گیگاهرتز
حافظه رم ۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع RAID0 SSD
گرافیک یکپارچه با پردازنده اصلی Intel HD 4400
صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچ لمسی از نوع IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
وزن ۱.۳ کیلوگرم و ابعاد ۳۲.۳ در ۲۲.۳ در ۱.۲۷ سانتیمتر
باتری ۴ سلولی لیتیوم پلیمر
سیستم عامل Windows 8 64-bit

با تشکر از شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فارس تک

نویسنده :تهام

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.