بررس تبلت galaxy note pro - تکفارس 
بررس تبلت galaxy note pro - تکفارس 

بررس تبلت galaxy note pro

hamid56
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - 13:19
بررس تبلت galaxy note pro - تکفارس 

آیا ۱۲ اینچ برای صفحه نمایش یک تبلت بیش از حد بزرگ است ؟ ما میخواهیم به این سوال جواب دهیم .

سامسونگ به این نتیجه رسیده است که جهان به تبلت هایی با صفحه نمایش بزرگتر احتیاج دارد ، بنابر این بر روی صفحه نمایش های ۱۲ اینچ سرمایه گزاری کرده است.

این مدل جدید یکی از بزرگترین تبلت های اندرویدی است. این غول کره ایی تلاش میکند که در هر اندازهایی یک تبلت داشته باشد ، از ۷ اینچ تا ۱۲ اینچ.

هیچ شکی در این وجود ندارد که این تبلت بزرگتر و سنگین تر از استانداردها است. خود سامسنگ این تبلت را با لپ تاپ ها مقایسه میکند، وزن این تبلت  ۷۳۵ گرم است ولی سبک تر از مک بوک ایر ۱۱ اینچی است.

جاذبه ی اصلی این تبلت صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن است ، که کیفیتی برابر با ۲۵۶۰×۱۶۰۰ به ما ارایه میدهد، که در این صفحه نمایش خواندن متون، تماشای فیلم و مرور صفحات اینترنت بسیار لذت بخش است، این صفحه نمایش از نوع super clear LCD است و دارای ۲۴۶ پیکسل در هر اینچ است.

ولی هنوز جای تعجب دارد که چرا اکثر لپ تاپ ها بر روی رزولیشن ۱۳۶۶×۷۶۸ گیر کرده اند و پیشرفتی در این زمینه انجام نمیدهند .detail_b_01

این تبلت در دو رنگ سفید و مشکی ودر دو مدل wifi و ۴G LTE عرضه میشود  و از نظر طراحی ، شکل و ظاهرا شبیه تبلت های قبلی سامسونگ است، جلوی دستگاه از پلاستیک ساخته شده است و پشت دستگاه هم از چرم مصنوعی از جنش پلاستیک است همانند galaxy note 3 .
samsung_galaxy_notepro_sg_34

این تبلت از آندروید ۴.۴ استفاده میکند . در پایین دستگاه یک دکمه ی فیزیکی و گزینه ی back و option به صورت لمسی قرار دارد و در بالای آن یک دوربین ۲ مگاپیکسل و حسگر نور محیط قرار گرفته است و در پشت دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسل همراه با فلاش LED قرار دارد . در لبه ی بالایی این تبلت میکروفون و اینفرارد قرار دارند و در کنارشان دکمه خاموش ،روشن قفل و صدا قرار گرفته است. قسمت پایین لبه تبلت خالی است.

بسیاری از شکاف ها و ورودی ها در سمت راست دستگاه قرار دارد، جای  قلم s-pen، اسپیکر دوم، پورت usb 3.0 و درگاه کارت حافظه و درگاه سیم کارت در این سمت است و در سمت چپ هم ورودی هدفون ۳.۵ میلی متری و یکی از دو اسپیکر استریو را مشاهده میکنیم.

galaxy-note-pro-stand-100247667-orig

پردازنده ی به کار رفته در این تبلت exynos 5420 است که یکی از طراحی های خود سامسونگ است و در قسمت ۸ هسته ایی ها قرار میگیرد ، ولی به منظور طول عمر باطری بهتر در هر زمان یک خوشه ی ۴ هسته ایی میتواند فعالیت داشته باشد.

این تبلت مجهزبه باطری ۹۵۰۰ میلی آمپری است که با این صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. و دارای ۳ گیگابایت حافظه ی رم است و پردازنده ی گرافیکی آن mali-t628 mp6 است که با این مشخصات به راحتی برنامه ها وبازیهای سنگین  بر روی آن اجرا میشود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید