معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲ - تکفارس 
معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲ - تکفارس 

معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲

علیرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - 12:03
معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲ - تکفارس 

معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲

با پایان یافتن سال ۲۰۱۲ و انتشار گزارش های فروش و سود دهی تعطیلات آخر سال قصد داریم تا طی چند مرحله برنده ها و بازنده های سال ۲۰۱۲ را در ضمینه های “برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی ”  ، ” برترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ ، ” بدترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ و در نهایت ” برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ معرفی کنیم.

در مقاله های قبلی “برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی”، “برترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲” و “بدترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲” را به شما معرفی کردیم. حالا با آخرین مطلب سخت افزاری این مجموعه در خدمت شما هستیم یعنی قصد معرفی برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲ را داریم. تقریبا تمام تبلت های شایسته این مجموعه را می توانید در بازارهای داخلی خودمان نیز پیدا کنید. امیدواریم این مطلب راه گشای شما برای انتخاب درست و مناسب باشد. با تک فارس همراه باشید.

۱- Google Nexus 10

سخت افزار فوق العاده قدرتمند ( که حتی هنوز هم تبلتی با این قدرت سخت افزاری عرضه نشده است) همراه با طراحی نسبتا جالب و انحنای گوشه های تبلت ،صفحه نمایشی فوق العاده با کیفیت با رزولوشن متحیر کننده ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ (که لقب قاتل رتینا یا Retina Killer را دارد) به همراه آخرین ویراست اندروید محال است چیزی جز برترین تبلت اندرویدی سال را پدید آورد! حالا به این مشخصات قیمت ناچیزی که گوگل برای آن در نظر گرفته را نیز اضافه کنید تا ارزش این محصول بیش از پیش برای شما بالا رود. البته به خاطر این رزولوشن فوق العاده که از Full HD نیز بالاتر است کمی پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali T604 دستگاه به زحمت افتاده و بعضی موافق که از نهایت گرافیک بر روی این رزولوشن استفاده کنید ممکن است کمی تیک و پرش مشاهده کنید که البته اصلا خاص و غیر قابل تحمل نیست.به هر حال تراکم پیکسلی این تبلت ۲۹۸.۹ پیکسل در هر اینچ است و تراکم پیکسلی آخرین آی پد تنها ۲۶۳.۹ پیکسل در هر اینچ می باشد. لازم به ذکر است شایعات طراحی مدل جدیدتر نکسوس ۱۰ جدید نیز ظاهرا به همین دلیل می باشد.

1

۱۰.۰۵-inch ”True RGB Real Stripe PLS” at 2560 x 1600 (298.9 ppi compared to the iPad with Retina display at 263.92 ppi)

Dual-Core Cortex A-15 CPU – Exynos 5250 with a Mali T604 quad-core GPU

۲GB RAM

۱۶GB storage with no room for micro SD

۵ megapixel rear-facing camera with flash and 1.9MP front-facing camera

WiFi, Dual NFC Chips, one at the front and one at the back, Bluetooth 4.0

Android 4.2 Jelly Bean

microUSB as well as microHDMI

۹۰۰۰ mAh battery for 10 hrs of HD video

—————————————————————————————————-

۲- Google Nexus 7

ما به این راحتی ها دست از سر نکسوس ها بر نمی داریم! به عبارتی همیشه پای همه نکسوس ها در میان است! نکسوس هفت با مشخصاتی رویایی معرفی شد و با قیمتی رویایی تر عرضه و توانسته در این بازار آشفته تبلت های اندرویدی به گفته ایسوس به تیراژ یک میلیون نسخه در ماه نیز برسد. در کنفرانس سالانه گوگل که امسال (البته سال گذشته!) به دلیل طوفان سندی برگذار نشد اما گوگل بیکار ننشست و محصولات جدیدش را معرفی کرد این نکسوس محبوب با حافظه ۳۲ گیگابایتی و همچنین قابلیت پشتیبانی از سیم کارت نیز معرفی شد و با قیمت همان نسخه ۱۶ گیگابایتی قبلی نیز قیمت گذاری شد ( و نسخه ۱۶ گیگابایتی با قیمت نسخه هشت گیگاباتی و نسخه هشت گیگابایتی رسما از لیست حذف شد) تا به مصولی همه چیز تمام تبدیل شود.

2

۷” ۱۲۸۰×۸۰۰ HD IPS Display (that’s 216 ppi)

Quad-core Tegra 3 Processor with ULP-GeForce GPU

۱GB RAM

۱۶GB or 32GB of Storage

۱.۲MP Front-facing camera

WifFi b/g/n, NFC and GPS

A sizable 4325 maH battery

HSPA+ on AT&T, T-Mobile and most GSM carriers.

Corning Gorilla Glass

—————————————————————————————————-

۳- Amazon Kindle fire HD

 شک داشتم که این تبلت را نیز به عنوان جزئی از تبلت های اندرویدی به حساب بیاورم یا نه اما خب هر چه باشد درست است که آمازون تمام سیرویس های گوگل را از این سیستم عامل قطع کرده و با سرویس های خودش جایگزین نموده اما به هر حال هسته این سیستم عامل همان اندروید است و توانایی اجرای برنامه ها و اپلیکیشن های اندرویدی را دارا می باشد. کیندل فایر قبلی بسیار موفق ظاهر شد و اساس به فکر افتادن گوگل برای عرضه تبلت نکسوسی ارزان قیمت نیز موفقیت همان محصول اولیه آمازون بود. تراکم‌ پیکسلی در نمایشگر این تبلت ۸.۹ اینچی چیزی حدود ۲۵۴ppi (پیکسل در هر اینچ) است و پردازنده آن TI OMAP 4460 می باشد.

3

A TI OMAP 4470 – which is pegged to outperform the Tegra 3

Dual-band WiFi with a pair of antennae and MIMO Support

Stereo Speakers

HD Front-facing camera with a custom Skype application

HDMI Out

HD IPS Displays – ۱۲۸۰ x 800 for the 7-incher and 1920 x 1200 for the 8.9-incher

Laminated Touch Sensors – said to decrease glare by 25%

Bluetooth

۴G LTE on AT&T for the 8.9-inch Version

۱۶ GB or 32GB of Memory

—————————————————————————————————-

۴- Samsung Galaxy Note 10.1

در دنیای تکنولوژی، سامسونگ را به عنوان یکی از کمپانی ‌هایی می ‌شناسیم که همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته و در حال بهبود بخشیدن به محصولاتش بوده است. اولین محصول تحت نام گلکسی نوت اواخر سال ۲۰۱۱ بود که معرفی شد. همان گلکسی نوت ۵.۳ دهم اینچی که با قلم معروف S-Pen در کلاس خودش بسیار موفق ظاهر شد و پس از آن سامسونگ نیز ترغیب به ارائه محصول های بزرگ تر با قلم S-pen شد. پردازنده چهار هسته ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز، قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و مکالمه تلفنی و ۲ گیگا بایت حافظه رم از مزایای انتخاب این تبلت است. هر چند به نظر باتری آن نسبت به سایر هم کلاسی های ده اینچی ضعیف به شمار می رود.

4

Quad-core Exynos at 1.4 Ghz with Mali 400MP GPU

۲GB RAM with 16 GB, 32 GB or 64GB of Storage

۱۰.۱” ۱۲۸۰×۸۰۰ LCD Display (that’s 149 ppi)

۱.۹MP front-facing camera and a 5MP rear-facing camera

WiFi B/g/n, GPS and a 3G capable model

۷۰۰۰ maH battery

—————————————————————————————————-

۵- ASUS Transformer Pad TF700

این تبلت زمانی که معرفی شد شاهکاری بود برای خودش! پردانزده قدرتمند چها ر هسته ای Nvidia Tegra 3 Quad-Core با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز (البته در حال حاظر این پردازنده واقعا حرفی برای گفتن ندارد!) به همراه صفحه نمایش با کیفیت با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ که تراکم پیکسلی حدودا ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد معرف محصولی فوق العاده قوی و با کیفیت است. بدنه این تبلت نیز فلزی است و خبری از پلاستیک فشرده (شبیه محصولات سامسونگ ) نیست.

5

Quad-core Tegra 3 clocked at 1.6Ghz with ULP-GeForce GPU

۱GB RAM with 32 GB or 64GB of Storage + a micro SD slot (remember those?)

۱۰.۱” ۱۹۲۰×۱۲۰۰ Super IPS+ (that’s a healthy 224 ppi)

A 2.0MP front-facing camera as well as an 8MP rear-facing camera

WiFi b/g/n, GPS and a full-sized USB port on the Keyboard Dock

۲۵ Watt Hour overall battery

An added bonus: Have a Transformer Prime? Use its keyboard dock with the Infinity

—————————————————————————————————-

۶- Samsung Galaxy Tab 2 10.1

سامسونگ در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۲، نسل جدید تبلت های GALAXY Tab خود را معرفی کرد که پرچم‌ دار این تبلت ها، مدل ۱۰.۱ اینچی GALAXY Tab 2 10.1 بود. از بهبود های ایجاد شده در این مدل نسبت به مدل سال گذشته می ‌توان به سیستم عامل جدید تر و پردازنده سریع‌ تر اشاره کرد. البته در هر حال این تبلت در حد تبلت های برتر امسال نیست و دلیل این که در این لیست قرار گرفته است این است که این تبلت برای اکثر اپراتورهای معروف عرضه شده و کاربران آن می توانند در اکثر نقاط از وای فای رایگان بهره ببرند (که البته این موضوع نه تنها هیچ نکته مثبتی برای ما کاربران وطنی ندادر که تازه داغ دل مار را نیز تازه می کند!)

6

Dual-core 1Ghz TI OMAP 4430

۱GB RAM with 16 GB or 32GB of Storage with room for a micro SD card

۱۰.۱” ۱۲۸۰×۸۰۰ LCD Display (again at 149 ppi)

VGA front-facing camera and 3.2MP rear-facing camera

WiFi b/g/n, GPS and WiFi Direct

۷۰۰۰ maH battery

—————————————————————————————————-

۷- Sony Xperia Tablet S

تنها چند روز مانده به رویداد IFA 2012، سونی در یک کنفرانس خبری، از نسل جدید تبلت و گوشی‌ های اندرویدی خانواده Xperia خود رسما پرده برداری کرد.این تبلت با صفحه نمایش ۹.۴ اینچی با رزولوشن تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ خودش تراکم پیکسلی حدودا ۱۶۱ پیکسل در هر اینچ را نتیجه می دهد.تجهیز به اندروید بستنی حصیری و پردازنده چهار هسته ای Nvidia Tegra 3 از دیگر ویژگی های این تبلت می باشد. Xperia Tablet S با همان طراحی خاص و منحصر به فرد که مانند یک مجله تا شده است، شباهت فراوانی به تبلت قبلی همین کمپانی یعنی Sony S دارد البته با ذکر این تفاوت که بسیار باریک ‌تر و سبک ‌تر شده است.

7

Quad-core Tegra 3 with ULP-GeForce GPU

۱GB of RAM with 16 GB, 32 GB or 64GB Storage with room for a micro SD

۹.۴” IPS at 1280×۸۰۰ – giving you 161 ppi

A 1 MP front-facing camera with a rear-facing 8MP camera

WiFi b/g/n and GPS

۶۰۰۰ maH battery

—————————————————————————————————-

۸- ASUS Transformer Pad TF300

این محصول نیز مدلی است که شخصا شانس دست گرفتن و ملاقات از نزدیک با آن را داشته ام. استفاده از پردازنده های Tegra 3 ان هم با فرکانس کاری یک و دو دهم گیگاهرتز در حال حاظر محصول قدرتمندی نمی شود اما برای سال گذشته محصول قابل قبولی بود. در تجربه های کاری که با این تبلت داشتم تقیبا اکثر برنامه ها و بازی های موجود را به راحتی و بدون مشکل این تبلت پردازش می کرد. البته صفحه نمایش این تبلت در زیر نور مستقیم افتاب کمی شرمنده می شود!

8

Quad-core Tegra 3 at 1.2Ghz with ULP-GeForce GPU

۱GB RAM with 16 GB or 32GB of Storage with a micro SD card slot

۱۰.۱” ۱۲۸۰×۸۰۰ LCD (149 ppi)

۱.۲MP front-facing camera with 8MP rear-facing camera

WiFi b/g/n, GPS

۲۲ Watt Hour Battery overall

—————————————————————————————————-

۹- Acer Iconia Tab A700

همانطور که در قسمت معرفی “برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی” اشاره کردم ایسر تاکنون تبلت ساز بدی نبوده است اما به محض حضور نکسوس هفت دیگر خرید محصولاتش با توجه به قیمت فوق رقابتی آن توجیهی نداشت. اما تبلت Acer Iconia Tab A700 با مشخصاتی قدرتمند تر از نکسوس هفت وارد میدان شده ( البته به غیر از چیپست Tegra 3 ) و با صفحه نمایش بزرگتر و رزولوشن بهتر ۱۹۰۰ در ۱۲۰۰ سعی در جلب توجه کاربران داشته است. به هر جهت بر روی کاغذ این محصول ، محصولی خوب و قابل قبول است و ارزش خرید دارد.

9

Quad-core Tegra 3 at 1.3Ghz with ULP-GeForce GPU

۱GB RAM with 16 GB, 32 GB or 64GB of Storage with room for micro SD card

۱۰.۱” ۱۹۰۰×۱۲۰۰ IPS Display (giving you 224 ppi)

۱.۳MP front-facing camera with 5MP rear-facing camera

WiFi b/g/n with GPS

۹۸۰۰ maH battery

—————————————————————————————————-

۱۰- Samsung Galaxy Tab 2 7.0

این محصول نیز یکی از اصلی ترین قربانیان نکسوس هفت می باشد. سامسونگ می توانست با این تبلت سهم خوبی در بازار تبلت های هفت اینچی به دست آورد اما نکسوس هفت حتی علاوه بر قیمت کمتر نسبت به این محصول از هر نظر دیگر نیز برتری قابل ملاحظه ای نسبت به این مدل داشت. سخت افزار بهتر ، صفحه نمایش بهتر ، ساپورت پر قدرت گوگل و … همه باعث شدند این تبلت در جا دفن شود! تنها مزیت این تبلت که سیم کارت خور بودن آن بود نیز با ارائه نکسوس هفت ۳۲ گیگابایتی و سیم کارت خور از بین رفت.

10

Dual-core 1Ghz TI OMAP 4430

۱GB RAM with 8 GB, 16 GB or 32GB of Storage

۷” ۱۰۲۴×۶۰۰ LCD Display (an okay 170 ppi)

VGA front-facing camera and a 3.2MP rear-facing camera

Dual-band WiFi b/g/n, GPS, WiFi Direct and DLNA

۴۰۰۰ maH battery

—————————————————————————————————-

نظر شما در مورد این مجموعه چیست؟ با کدام یک از تبلت های این مجموعه کار کرده اید؟ کدام یک را برتر از بقیه می دانید؟

خب به سلامتی هر ۴ مجموعه سخت افزاری سال ۲۰۱۲ تمام شد. نظرات شما مطمئنا راه گشای ما در ارائه چنین مجموعه هایی می باشد. آیا چنین مطالبی مفید و برطرف کننده نیاز های شما می باشد؟ اطلاعات فنی و یا حتی عمومی شما چطور؟ در اثر مطالعه این مجموعه ها نکات مثبت و منفی را در چه چیزهایی می بینید؟ دوست دارید در مطالب بعدی به چه مسائلی پرداخته شود و بیشتر روی چه موضوعاتی مانور داده شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.