بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio - تکفارس 
بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio - تکفارس 

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

taham
۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - 15:33
بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

در این مقاله به بررسی تخصصی تبلت ایسوس با نام Transformer book Trio خواهیم پرداخت. این بررسی درمورد قابلیت ها ویژگی ها دوام سخت افزاری و نرم افزاری و قابلیت های منحصر به فرد این تبلت است که امید واریم مفید فایده برای شما کاربران عزیز سایت تکفارس قرار بگیرد.

شرکت تایوانی ایسوس در همه عرصه حضوری فعال داشته است و پس از حضور فعال و موفق در دنیاس ویندوز و اندروید حالا نشان می دهد که ترسی در ایجاد نوآوری های بدیع ندارد و در این امر هم می خواد از رقیبان خود پیشی بگیرد. همان طور که فعالیت های این شرکت درسال های اخیر نشان داده این کمپانی به دنبال نوآوری های جدید در زمینه دستگاه های الکترونیکی است و جدید ترین پروژ ه آنها هم همین تبلت  Asus Transformer Book Trio که قابلیت تبدیل شدن از دستگاهی به دستگاه دیگر را دارد و ویژگی هایی شبیه به کامپیوتر های all- in- one را هم با خود دارد.در واقع این محصول هم یک تبلت و هم یک اپ تاپ است و  به گونه ای طراحی شده که از دو سیستم عامل اندروید و ویندوز ۸ به طور هم زمان پشتبیانی میکند و این اختیار به کار بر داده شده که بین این دو سیستم عامل خودش یکی را انتخاب کند.در ادامه به بررسی بیشتر این دستگاه خواهیم پرداخت.

ابتدا محتویات داخل جعبه را به هنگام خرید بررسی میکنیم:

کابل USB شارژر ,داک کیبورد,شارژر کیبورد,کاور دستگاه و راهنمای استفاده از دستگاه.

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

طراحی محصول:

این محصول به هیچ عنوان یک محصول ارزان به شمار نمی رود بلکه خیلی هم گران تمام شده است و این به طراحی محصول بر میگردد. جنس بدنه از یک آلیاژ مقاوم و براق آلومینیومی است . دور تبلت هم با یک نوار از جنس کروم پوشانده شده که به زیبایی این محصول افزوده است.شاید این محصول کمی سنگین تر از مدل های مشابه تبلت باشد و این به خاطر و جود یک صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی است که این تبلت را نسبت به تبلت های ۱۰ اینچ موجود در بازار سنگین تر کرده است (وزن تقریبی ۷۵۰ گرم).طراحی این حصول همراه با خلاقیت خاصی نیست و شرکت ایسوس یک طراحی اده و تقریبا مشابه دیگر محصولات خود انجام داده است در بالا و اطراف این تبلت شما هیچ گونه پورت ورودی یا خروجی نمیبینید تنها در لبه پایین شاهد تمام پورت ها خواهید بود که شامل اسلات کارت microSD، پورت microUSB، پورت داک، لولای اتصال داک و جک هدست ۳.۵ میلی‌متری می باشد.در قسمت بالا و پشت دستگاه هم می توانیم دکمه پاور را ببینیم.

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

این تبلت دارای دو دوربین ۱ مگاپیکسلی برای جلو دستگاه و یک دوربین ۵ مگا پیکسلی برای پشت دستگاه است اما مکان قرارگرفتن دوربین پشت بسیار عجیب است این دوربین در پایین لبه سمت راست قرار گرفته که مکانی کاملا نامناسب است چون به نگام کار با دستگاه به عنوان تبلت دت شما جلوی دوربین را خواهد گرفت و همچنین وقتی شما بخواهید گفتوگوی تصویری داشته باشد کمی این کار را عیر معمول میکند چون باید لبه دستگاه را به سمت خود بگیرید.

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

 

کیبورد(داک کیبورد)

بسیار شگفت انگیز خواهد بود که شما یک کیبورد متفکر خواهید داشت که تبلت شما را به یک لپتپ قدرتمند تبدیل خواهد کرد زیرا که این کیبورد تنها یک کیبورد ساده نیست بلکه مغز متفکر اپتاپ شما و مکان راه اندازی ویندوز ۸ خواهد بود ایسوس پردارنده دستگاه را که ازنوع پردازنده‌ی نسل چهارم ۱.۸ گیگاهرتزی Core i7-4500U اینتل را دااین قسمت قرار داده به همراه  چهار گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت HDD. که این یک سیستم کامپیوتری قدرتمند را برای شما به ارمغان میآورد.در لبه کیبورد تمامی پورت های معمول در یک لپتاپ وجود دارد.که شامل جک صدا، دو پورت USB 3.0، شارژر اختصاصی، پورت microHDMI و پورت‌های Mini Display است.

تنظیم تبلت در این داک یک فرایند راحت می‌باشد، به طوری که کافیست لولاها را در یک خط قرار داد و تبلت را در جایگاه خود قفل نمود. کیبورد این دستگاه دارای کلید‌های بزرگ با فشار خوب و پاسخگو است، اما به نور پس‌زمینه مجهز نشده، از این رو تایپ در محیط تاریک می‌تواند دشوار باشد.با نگاهی به کل این سیستم، آن را ضخیم‌تر و حجیم‌تر از دیگر دستگاه‌های ترکیبی تبلت/کیبورد خواهیم یافت. Transformer Book Trio در مقایسه با مدل اولترابوک‌های Zenbook Prime Touch ایسوس، خیلی چشمگیر محسوب نمی‌شود، اما باید به یاد داشته باشید که این مدل یک سیستم محاسباتی قابل تبدیل به سبک موبایل می‌باشد.

بررسی کامل صفحه نمایش دستگاه:

اینکه یک تبلت دارای یک صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی ۱۰۸۰p IPS LCD باشد از حد متوسط کیفیت هم بالا تر است و این باعث شده قیمت دستگاه بالا برود.البته با کیفیت خارق العاده ای که تجربه خواهید کرد قیمت توجیه پذیر خواهد بود.این در حالی است که این صفحه نمایش برای یک لپ تاپ پایین تر از حد متوسط است و شاید شما را دلزده کند سایز کوچک صفحه و کیفیت نسبتا پایین تر نسبت به یک لپ تاپ دلایل این دلزدگی خواهد بود.اما بازهم با توجه به تراکم پیکسلس ۱۹۹ پیکسل در اینچ شرایطی را ایجاد میکند که شما در خواندن و نوشتن متن های ریز مشکل آنچنانی نداشته باشید.

روشنیی صفحه نمایش قدری پایین تر از حد معمول است و این باعث میشود دیدن تصویر در نور آفتاب کمی سخت باشد و این امر یشتر بخاطر پایین آوردن توان مصرفی دستگاه بود ه که از طرفی خوب و از طرفی هم میتواند نکته ای منفی به شمار یاید.

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

بررسی تخصصی Asus Transformer Book Trio

قابلیت های دستگاه:

این دستگاه سه نوع سیستم عامل را ارائه میدهد اولی سیستم عامل اندروید ۴.۲ نسخه ابنبات ژله است که سفارشی خود کمپانی ایسوس است و دوحالن دیگر یکی نسخه تبلتی ویندوز ۸.۱ و دیگری نسخه خانگی ویندوز ۸.۱ است.

در حالتی که شما از دستگاه به عنوان تبلت استفاده میکند تنها میتواند با سیستم عامل اندورید به کار بپردازید و از دشتن ویندوز ۸ محروم خواهید بود چرا که تمام سخت افزار مورد نیازبرای ویندوز هست در داک کیبورد قرار دارد . پس میتوان این گونه گفت که شما در حالت تبلتی تنها یک تبلت اندرویدی خواهید داشت نه یک تبلت ویندوزی. این ممکن است به یک نقطه ضعف بزرگ برای دستگاه در مقایسه با سایر رقیبان تبدیل شود.

در حالتی که شما دستگاه را به کیبورد متصل میکنید به راحتی میتوان بین دو سیستم عامل اندروید و ویندوز ۸ سوییچ داشته باشید و این کار به کمک  یک دکمه در کنار دکمه f12 انجام میشود برای این کار فقط باید همین دکمه را فشرد نیاز به هیچ تنظیمات و اتصال دوباره ای وجود ندارد.

در هر صورت داشتن یک دستگاه با دو سیستم عامل مزیت های زیادی خواهد داشت اما افراد معمولا فقط از یک سیستم عامل استفاده میکنند در سیستم عامل اندروید این دستگاه شما به تما م محصولات فروشگاه گوگل دسترسی خواهید داشت و همچنین در حالت ویندوز شما یک سیستم قوف العاده پر قدرت که دست کمی ا ز سیستم های لپتاپ ندارد دسترسی خواهید داشت.

بررسی حافظه و پردازنده دستگاه:

در بخش معرفی مشخصات فنی این دستگاه شما شگفت زده خواهید شد زیرا این دستگاه دارای دو پردازنده دو حافظه و دو پردازنده گرافیکی مجزا است  یکی از آن‌ها از نوع دو هسته‌ای و ۱.۶ گیگاهرتز Intel Atom Z2560 با دو گیگابایت رم برای حالت تبلت (اندروید) است و دیگری از نسل چهارم پردازنده‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Intel Core i7-4500U می باشد که به چهار گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 4400 در داک کیبورد مجهز شده است (ویندوز).

قطعات در حالت تیلتی کارایی خوبی از خود نشان می دهدن و شما مشکلی در انجام کار های روزمزه مثل مرور صفحات اینترنتی خاند کتاب های حجیم الکترونیکی انجام بازی های سنگبن اندورویدی نخواهید داشت و برای انجام کار های سنگین تر کافی است دستگاه را به کیبورد متصل کرده  و ب حالت ویندوز سوییچ کنید و از داشتن لپ تاپی پر قدرت لذت ببرید.

در مود حافظه ذخیره سازی باید به شما بگویم که هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت جون که در حالت تبلتی شما به ۱۶ گیگا بایت فضا و در حالتی که به کیبورد متصل هستید ۵۰۰ گیگا بایت فضا خواهید داشت ایسوس این دستگاه را در مدل های ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی روانه بازار کرده است که دارای ۷۵۰ و ۱ ترابایت حافظه در داک کیبورد خود هستند اما تمام مشخصات دیگر این دستگاه ها مشابه یکدیگر است.هر جند که با وجو این فضای خود ذخیره سازی شما میتوانید از کارت حافظه MicroSD هم استفاده کنید که این در جای خود فوق العاده به نظر میسد و باید ایسوس را در این زمینه تحسین کرد.

بررسی اتصالات دستگاه:

وب گردی با این دستگاه بسیار لذت بخش خوامد بود چه در حالت اندوریدی و چه در حالت ویندوز شما شاهد بارگذاری سریع صفحات وب خواهید بوداین دستگاه در حالت اندرویدی مجهز به وای-فای تک بورد ۸۰۲.۱۱n و بلوتوث ۳.۰ است، در حالی که بخش لپ‌تاپ ویندوز ۸.۱ آن شامل وای-فای دوباند ۸۰۲.۱۱as و بلوتوث ۴.۰ می‌باشد در واقع شما از هر سخت افزار دو جفت خواهید داشت که این فوق العاده جالب است و تجربه ای شیرین برای کاربر این دستگاه رقم میزند.

بررسی دوربین دستگاه 

درواقع دو برنامه‌ی دوربین در Transformer Book Trio قابل دسترسی است. میان آن‌ها، برنامه‌ی اندرویدی بدون شک در ارائه قابلیت‌ها عمیق‌تر و بهتر می‌باشد، به طوری که مجهز به چندین حالت تصویربرداری (شامل پانوراما و HDR)، کنترل‌های دستی و برخی از حالت‌های اضافی سرگرمی که تنوع آن را نشان می‌دهد، است. متاسفانه در حالت لپ‌تاپی ویندوز ۸.۱، به دوربین پشت این دستگاه دسترسی نخواهیم داشت و تنها قادر به استفاده از دوربین جلوی آن هستیم.

شکار لحظه‌ها از قابلیت‌های این دوربین است و کیفیت این دوربین پنج مگاپیکسلی نیز از بخش‌های معقول و مناسب این دستگاه به شمار می‌رود که اغلب افراد به آن علاقمند خواهند شد. جزئیات در تصاویر گرفته شده دارای حد متوسطی هستند، اما عملیات فوکوس در برخی مواقع با مشکلاتی همراه می‌شود. رنگ‌ها در فضای باز و زیر نور خورشید دارای تن کِسِل کننده‌ای هستند، اما در فضای بسته و در زیر نور مصنوعی دارای سطح برجسته‌تری از اشباع می‌باشند. هرچند در نور کم، این دوربین در بخش ضعیفی قرار می‌گیرد، زیرا نویز و جزئیات تقلیل یافته در این شرایط، کیفیت تصاویر آن را کاهش می‌دهد.

به همین ترتیب، ویدئوهای ۱۰۸۰p تولید شده توسط این دوربین نیز قابل قبول می‌باشند، هرچند نور بیش از حدی را در فضای باز و در حضور خورشید از خود ارائه می‌دهند. در بخش فیلمبرداری، ضبط صدا به صورت واضح، تنظیمات نور به خوبی و ضبط تصاویر نیز به طور روان و هموار در ۲۹fps اجرا می‌شود. با این حال، این دوربین فاقد اتوفوکوس مداوم است که به معنای کنار آمدن با تنظیم دستی آن با ضربه زدن بر روی صفحه‌نمایش می‌باشد.

بررسی باتری دستگاه

در مورد باتری این دستگاه هم میشود زیاد صحبت کرد چرا که در حالت اندرویدی این دستگاه شما با یک شار/ز باتری کامل میتوانید سه ساعت کار کنید این شاید کمی نا امید کننده به نظر برسد. و در حالت کیبورد شما ۸ ساعت میتوانید کار کنید البته شاید این حالت ضعف باتری را در حالت تبلتی کم رنگ کند اما باز هم جای تامل دارد که چرا در حالت تبلتی اینقدر باتری ضعف عمل میکند.

نتایج کلی حاصل از این بررسی ها

به نظر میرسد که قیمت بالای دستگاه برای همه افراد فابل پذیرش نباشد قیمت این دستگاه حدود ۱۵۰۰ دلار است که قیمت بالای هم هست.شما میتوانید با هزینه ای کمتر ییک لپ تاپ و یک تبلت مجزا خریداری کنید اما شاید برای بعضی افراد مهم باشد که دو سیستم عامل را در یک دستگاه داشته باشد و مزیت های چنین دستگاهی برایشان مهم و کار بردی باشد اما به هر حال این دستگاه حز دستگا ه های گران قیمت  بازار به حساب می آید.

بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه در یک نگاه به صورت تیتروار:

نقاط قوت:

قالب محکم و قدرتمند فلزی بدنه دستگاه

سه حالت پیکر بندی مجزا سیستم عامل

تغییر وضعیت سریع از اندروید به ویندوز ۸ و بالعکس

دارای پورت های فراوان

نقاط ضعف:

عمر باتری در بخش تبلتی بسیار ناامید کننده است

قیمت بیسار گران در مقایسه با خرید مجزای دو دستگاه ویندوز و اندرویدی

روشنایی ضعیف در صفحه نمایشگر

وزن زیاد و اندازه بزرگ در مقایسه با سایر تبلت ها ی مشابه این دستگاه در بازار

کیبورد خوب اما فاقد نور پس زمینه برای کار در جاهای کم نور و تاریک

اسپیکر های ضعیف برای پخش صدا ها و کیفیت نسبتا پایین در پخش موسیقی

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.