نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930 - تکفارس 
نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930 - تکفارس 

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

taham
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - 21:13
نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

قصد داریم ویژگی های گوشی جدید کمپانی نوکیا یعنی NOKIA LUMIA 930 را به صورت کوتاه بررسی کنیم مشخصات فنی و ویژگی ها و کارایی های جدید این گوشی را در ادامه خواهید دید با ما همراه باشید.

گوشی  نوکیا NOKIA LUMIA 930 جز گوشی های هوشمند برتر دنیا محسوب می شود اما آیا می تواند در رقابت با غول جدید سامسونگ یعنی samsung Galaxy s5  هم حرفی برای گفتن داشته باشد؟ اگر با ما همراه باشید و از ویژگی ها و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی مطلع شوید خودتان می توانید قضاوت کنید که کدام گوشی برنده رقابت خواهد بود.

اسم ویندوز فون که می آید شما حتما باید یاد کمپانی نوکیا بیافتید چون تخصص این کمپانی همین است.و این بار ویندوز فون با ورژن ویندوز ۸.۱ با نام NOKIA LUMIA 930 را روانه بازار کرده اسن. این گوشی اولین بار ۴ ماه پیش در ایالات متحده آمریکا رونمایی شود ودر حال حاضر در حال ورود به بازار انگلستان و اروپا است .

یکسال گذشت تا کمپانی های بزرگ ساخت تلفن همراه بتوانند محصولات جدید خودرا رو نمایی کنند سامسونگ با پر جم دار جدید خود گلکسی اس ۵ و نوکیا با lumia 930 و شرکت تایوانی htc با معرفی گوشی جدید خود یعنی one m8 پا به سال جدید میلادی گذاشتند و دوباره رقابت بین این سه برند برتر و محبوب در سراسر دنیا شروع شد اینطور که از شواهد معلوم است برنه این رقابت یکی از دو کمپانی سامسونگ با اچ تی سی خواهند بود اما این به منزله ی شکست سنگین نوکیا نیست چن نوکیا هنوز هم با توجه به سابقه خوب خود در دنیای تلفن همراه هنوز هم که هنوز است فروش خوبی را در تمام دنیا دارد.

ما بر روی نوکیا lumia 930 تمرکز خواهیم کرو و همچنین نسخه ۸.۱ ویندوز جدید مایکروسافت که بر روی این گوشی به کار رفته است.

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

اندازه و نوع ساخت گوشی:

نباید از کمپانی نوکیاانتظار ساخت گوشی های کوپک و نازک را داشت چیزی که در سال های اخیر از نوکیا دیده ایم ساخت گوشی های بزرگ و ضخیم بوده است که البته در عین بزرگی بیسار خوش دست و زیبا هم بوده اند نوکیا لومیا ۹۳۰ هم از این نظر شبیه به محصولات قبلی نوکیا است و با ضخامت ۹.۸ میلی متری جز گوشی های ضخی به شمار میرود اما طراحی به گونه ای تحسین بر انگیز انجام شده است که شما حتما از ظاهر گوشی راضی باشید.

ساخت گوشیو مواد اولیه به کار رفته در بدنه گوشی هم بسیار عالی مرغوب بوده و بدنه این دستگاه از بهترین و قوی ترین و در عین حال سبک ترین نوع آلومینیوم ساخته شده است که شما را به یاد گوشی محبوب سونی یعنی xperia z2 خواهد انداخت .

نوکیا  لومیا ۹۳۰ را میتوان اولین گوشی به شمار آورد که از ویندوز ۸.۱ استفاده میکند و برای اولین با در انگلستان این اتفاق افتاد . در .یند.ز این گوشی تمامی تنظیمات قبلی ویندوز و به همراه یک سری تنظیمات اضافه شده به نسخه جدید وجود دارد که شما راقادر میکند شخصی سازی بیشتری بر روی دستگاه ویندوزی خود داشته باشید و تنظیمات مختلف بشتری را بتوانید داشته باشید مانند عوض کردن پس مینه گوشی به هر تصویر دلخواه  یا عوض کردن صدایهشدار که در نسخه های قبلی ویندوز این امکان وجود نداشت و در این نسخه اضافه شده است.

 

صفحه نمایش گوشی:

این گوشی یعنی نوکیا لومیا ۹۳۰ دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت HD و تکنولوژی OLED است که شما را شگفت زده خواهد کرد کار کردن با این گوشی که دارای چنین صفحه نمایش فوق العاده با کیفیتی است می تواند تجربه ای جدید به حساب بیاید.این کیفیت را باید مدیون تکنولوژی OLED باشیم که درخشندگی و وضوح خاصی را برای این گوشی فراهم کرده است و از نکات قابل توجه و نقاط قوت این گوشی به شمار می رود که می تواند توانایی رقابت با دیگر رقیبانرا به نوکبا لومیا ۹۳۰ بدهد تا در رقابت با دو قول دیگر و پر چم دار هایشان سربلند بیرون بیابد.

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

دوربین دستگاه :

این گوشی که دارای صفحه نمایش فوق العاده ای است از بک دوربین حرفه ای هم بهر  میبرد این دوربین با کیفیت ۲۰ مگا پیکسل می تواند دیگر رقیبان را به زانو در آورد و آنها را از گود رقابت خارج کند . کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی مورد مقایسه با یک دوربین حرفه ای عکاسی که برای عکس های رزشی به کار می رود به دقت مورد مقایسه قرار گرفته و با جرات می توان گقت که هیچ تفاوتی بین عکس های این دو وجو نداشته است و شما با خرید این گوشی مانند این است که یک دوربین حرفه ای عکسبرداری هم خریده اید و این از نظر اقتصادی هم بسیار مهم به نظر می رسد.

عملکرد سخت افزاری گوشی:

سخت افزار قدرتمند گوشی لومیا جای حرفی را باقی نخواهد گذاشت این گوشی با دارا بودن یک پردازنده ۲.۲GHz quad-core  چهار هسته ایهیچ گاه کند یا خسته به نظر نخواهد رسید.در کنار این پردازنده قدرتمند یک حافظه رم ۲ گیگابایتی هم وجود دارد که در ارسال اطلاعات مورد پردازش قرار نگرفته خللی ایجاد نخواهد کرد.سرعت گوشی لویا در مجموع بیسار خوب و در حد استاندارد گوشی های سطح بالای امروزی است و چیزی کمتر از غول های رقیبان خود ندارد.

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

نگاهی کوتاه به NOKIA LUMIA 930

این گوشی دارای یک هندزفری فوق با کیفیت است که در مقایسه با هندزفری های درون جعبه گوشی های سامسونگ و اچ تی سی بیسار با کیفیت تر می باشد و از این نظر هم متوان  این گوشی را برتر از رقیبان دانست.

در کل باید گفت ک نوکیا در راه تولید گوشی های هوشمند همچنان در حال پیشرفت است و این پیشرقت با توجه ب همراه بودن با نوآوری های خاص شرکت نوکیا میتواند این شرکت را از رقیبان خود پیش بیاندازد و در مورد گوشس نوکیا لومیا ۹۳۰ هم باید گفت که این گوشی توانایی رقابت با غول های رقیب خود را دارد و از همه لحاظ آماده مبازره خواهد بود تنها تفاوت این گوشی شاید در استفاهد از ویندوز ۸.۱ باشد که این سیستم عامل در گوشی های رقیب اندروید ۴.۴ است و شاید این کار را برای ۹۳۰ کمی سخت کرده باشد. اما در برخی موارد میتوان به این موضوع به چشم یک مزیت وبرتری هم نگاه کرد.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.