وای فای شما هم گاهی اوقات قطع یا کند میشود؟ - تکفارس 
وای فای شما هم گاهی اوقات قطع یا کند میشود؟ - تکفارس 

وای فای شما هم گاهی اوقات قطع یا کند میشود؟

taham
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - 20:52
وای فای شما هم گاهی اوقات قطع یا کند میشود؟

مدتی پیش یکی از دوستانم به من گفت که وای فای برای استفاده در مغازه اش از اینترنت راه اندازی کرده است در ساعت خاصی دچار افت سرعت میشود دلیلش را به او گفتم و الان دیگر مشکلی ندارد به نظر شما دلیل این افت سرعت و قطعی چند دقیقه ای چه چیزی میتواند باشد؟در ادامه با ما همراه باشید.

چیزی که میخواهم در مورد آن صحبت کنم دزدی وای فای است افرادی سودجو با فکر سو استفاده از دیگران اقدام به هک کردن پسورد وای فای شمل میکنند و شما شاید تا مدت ها متوجه این موضوع نشوید و پول شما از بین برود بدون اینکه خود شما از اینترنت خود استفاده کرده باشید!

بهتر است اوا کمی در مورد اینترنت صحبت کنیم و بهد به روش ها و راه حل های این موضوع بپردازیم.

تقریبا از سال ۲۰۰۹ میلادی بود که همه بخش های اینترنت، شکل امروزی خود را پیدا کردند. البته در آن زمان، برای هر دقیقه استفاده از اینترنت باید پول پرداخت می کردید و هیچ گزینه دیگری نیز وجود نداشت. اما از آنجاکه فناوری به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، هزینه های اینترنت نیز کمتر و دسترسی به آن آسان تر شد. اینترنت نیز در فناوری های جدید غرق و روز به روز بهتر شد. یکی از بهترین پیشرفت های آن را می توان ارتباطات دیجیتال بی سیم یا همان وای‌فای دانست.

این روزها، تقریبا در همه کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، کتابخانه، فرودگاه، نمایشگاه‌ها و … اینترنت بی سیم ارایه می شوند. کافیست اسمارت فون، تبلت یا لپ تاپ داشته باشید تا از سرویس های آنلاین بهره ببرید. استفاده روزانه از اینترنت جزو جدانشدنی زندگی بسیاری از ما شده است. به ویژه خدمات بی سیم ارتباطی، این استفاده را بیش از پیش گسترش داده است. وای‌فای، فناوری همین ۱۰ سال گذشته است. یعنی کاملا نوپا ولی همه گیر و محبوب است. متاسفانه اینترنت با همه مزایایش، مشکلاتی نیز دارد. از جمله باید به استفاده از وای‌فای دیگران بدون اجازه اشاره کرد. در واقع همان دزدی وای‌فای منظورمان است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تصور می کنند افرادی بدون اجازه از وای‌فای آنها استفاده می کنند، این مطلب حتما برایتان مفید است.

هنگامی که دزدهای اینترنت، از وای‌فای شما استفاده می کنند، پهنای باند اینترنت را کاهش می دهند. از همه بدتر اینکه می توانند اطلاعات فردی شما را از کامپیوتر شخصیتان بیرون بکشند یا آن را به ویروس های مخرب آلوده کنند. خیلی نگران نباشید. در اینجا راه های مقابله با این دزدها را در اختیار شما قرار می دهیم.

آیا میشود دزد وایرلس را پیدا کرد؟

اگر دیدید که سرعت وای فای شما کم میشود و یا گاهی اوقات به کلی قطع میشود (البته اگر این کند شده ها و قطعی ها همیشگی نباشد چون در اینصورت ممکن است اشکال از ارائه دهنده سرویس اینترنت شما باشد)یقین داشته باشید که یکی دارد از سیگنل های بی زبان اینترنت شما استفاده بدون اجازه میکند در این وقت است که باید سریعا کاری کنید تا بیشتر از اینها خوش به حال آن فرد دزد نشود .بدانید که یکی از نشان های دزدی وای فای قطعی و کندی سرعت در ساعات خاصی از روز است مشابه مشکلی که برای یکی از دوستان من اتفاق افتاده ود و با رعایت این نکته که بهتر است شما در ماه ۲ بار رمز وای فای خود را عوض کنید این مشکل برطرف ش. خود من شخصا دیده ام که خیلی از افراد از روی نا آگاهی برای وای فای خود حتی رمز هم نگذاشته اند و افراد سودجو دزد های زیادی منتظر چنین فرصت هایی هستند تا به راحتی از سیگنا ل های وای فای شما که در اطراف پخش است استفاده کنند.حتی اگر برای شبکه وای فای خود عبارت رمز یا همان کلید WEP نیز تعیین کرده باشید، باز هم زیاد خوب نیست . چون که همسایه شما می تواند با کمی تلاش، رمز آن را به دست بیاورد. برای اینکه بدانید آیا افراد دیگری غیر از شما از اینترنتتان استفاده می کند، باید  ثبت وقایع (log) شبکه بی سیم را چک کنید. برای این منظور، به منوی استارت در ویندوز بروید، گزینه My Network Places را انتخاب کنید. سپس روی گزینه View Entire Network  کلیک کنید. اگر دستگاه هایی غیر از دستگاه هایی که شما به آنها اجازه دسترسی داده اید از شبکه استفاده کرده اند، یعنی شما دزد اینترنت دارید.  در ادامه توصیه های بیشتری برای شما خواهیم داشت.

شما میتوانید به سایت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود هم مراجعه کنید و در آنجا چک کنید که چه آی پی هایی با اینترنت شما به دنیای مجازی متصل شده اند برای مثال شرکت شاتل این امکانات را برای مشتریان خود فراهم کرده است .

حالا بهتر است کمی هم در مورد خود وای فای صحبت کنیم :وای فای چیست؟

شبکه وای فای در واقع اتصالات اینترنتی پهن باند است که از مودم های DSL، کابلی یا ماهواره ای گرفته می شود. کاربر، مودم را به روترهای بی سیم که نقش پخش سیگنال و ایجاد شبکه را دارند، وصل می کند. این چیزی است که به آن LAN – شبکه داخلی – گفته می شود. شبکه داخلی جایی است که شما دستگاه خود همچون لپ تاپ یا دسک تاپ را به آن وصل می کنید. در این حالت روتر شما چیزی به نام DHCP خواهد داشت.

 

حالا برای کوتاه کردن دست دزد های وای فای چه کنیم:

مرحله اول را که به آن اشاره کردم همان تعین رمز برای وای فای است که اصلی ترین روش برای راحت شدن از دست ادم های سو استفاده گر است که تا ۵۰ درصد احتمال دزدی را کاهش میدهد اما کافی نیست.البته اگر شما به ندرت به اینترنت متصل میشود و وای فای را روشن میکنید تا همین مرحله کافیست اما اگر خیلی از وای فای استفاده میکنید بهتر است اداوه توصیه های من رو هم بخونید تا از پس دزد های وای فای بر بیایید.در اینصورت یعنی اگر زیاد استفاده میکنید می توانید از تنظیملت حفاظتی WPA استفاده کنید چون امنیتش بالاتر از تنظیمات WEP هستش . اما اگر باز هم احتمال می دهید که مورد هجوم دزد ها قرار بگیرید ادامه این مطلب رو بخونید در غیر اینصورت تا هیمن جا کافیه و خیالتون راحت باشه که کسی به اوماج وای فای شما دسترسی پیدا نخواهد کرد.

برای نتظیماj خیلی hمنیتی شما میتونید از تنظیمات DHCP استفاده کنید طرز کار این تنظیمات به این گونه هست که شما ادرس کامپیوتر ها و کلا دستگاه هایی رو به مودم خودتون میدید که خودتون میخواهید با با آنها به اینترنت متصل بشید مثلا ادرس لپ تاپتون و ادرس گوشی خودتون رو می دهید . در اینصورت دیگه اگر کسی رمز شما رو هم پیدا کرد دیگه نمیتونه از وای فای شما استفاده کنه چون جز لیست استفاده کننده ها از وای فای شما نیست.البته شاید برای شما یکم سخت باشه که از این لست ها درست کنید اما قول میدم که در آینده طرز درست کردن لیست امنیتی رو هم براتون بنویسم.

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.