سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت - تکفارس 
سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت - تکفارس 

سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

taham
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - 17:43
سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

این بار شاهد این هستیم که کمپانی سونی هم از رقابای خود عقب نیافتاده است و اصلا هم دوست ندارد این اتفاق بیافتد این را میتوان از تبدیل شونده ی جدید این کمپانی sony vaio fit فهمید در ادامه در مورد این دستگاه تبلت لپتاپ بیشتر صحبت خواهیم کرد و به بررسی تخصصی آن خواهیم پرداخت.

در ادامه به طور کامل این دستگاه را ببرسی خواهیم کرد و به مقایسه آن با همتایان خود در این بازه قیمت می پردازیم: HP Spectre 13-h205eg x2 به ارزش ۱۵۰۰ دلار تقریبی، Taichi 31 CX003H ایسوس به ارزش تقریبی ۱۶۵۰ جز گزینه های انتخابی ما برای بخش مقایسه هستند. HP EliteBook Revolve 810 و Lenovo ThinkPad Helix که مخاطبان حرفه ای تر را هدف قرار داده اند و البته قیمت بالاری هم دارند که این بر میگردد به حرفه تر بودن آنها

در ابتدا به بررسی این دستگاه تبدیل شوند خواهیم پرداخیت:

این دستگاه در حالت تبلت وزن زیادی ندارد. بخش استراحتگاه مچ و حاشیه های صفحه کلید از آلومینیوم ساخته شده که فرم بصری رضایت بخشی را به آن داده است. ضخامت این دستگاه ۲٫۵mm می باشد ( ضخامت دستگاه  از ۷mm در بخش جلویی که تحت فشار زیاد بیس براحتی خم می شود تا ۲۰mm در بخش پشت است). کلیدهای این نوت بوک از جنس پلاستیک در رنگ نقره ای می باشند.لولا در کیس محکم شده و برای باز کردن درب نسبت به دیگر نوت بوک ها نیز کمی سخت تر است. این یک مشخصه خوب برای اولترابوک های قابل تبدیل بحساب می آید، چرا که بسختی موجب تلو تلو خوردن نمایشگر در زمان استفاده از قابلیت لمسی آن می شود. وقتی درب دستگاه باز می شود، پشت بیس به اندازه چند میلیمتر بالا می آید. البته پایه های کوچکی برای آن تعبیه شده که از هر گونه آسیب و خطری جلوگیری می کند.مکانیزم قفلی برای لولا تعبیه شده که از حرکت به عقب نمایشگر بصورت ناخواسته جلوگیری می کند، در حالت تبلت، جز دو آهنربا هیچ مکانیزم دیگری برای این مسئله وجود ندارد، البته ضروری هم نیست، چرا که دو آهنربا درب را به کیس محکم متصل نگه می دارند. در این حالت بین بدنه و نمایشگر شکاف قابل توجهی دیده نمی شود.برای تغییر حالت از تبلت به لپ تاپ باید نمایشگر را اندکی به بالا بر فراز دوربین برگردانید و در مرحله میانی یعنی پیش از اینکه کاملا به حالت لپ تاپ درآید، کاربر می تواند نمایشگر را در حالتی قرار دهد که کیبورد پوشانده شود و فقط تاچ پد قابل مشاهده باشد. از آنجایی که در این پیکربندی نمایشگر در جایگاه ثابت نمی شود، این شرایط تنها در مواردی که در حالت کاملا ثابت هستیم قابل استفاده می باشد.درب دستگاه نیز باریک و به آسانی قابل حرکت می باشد. بدنه از آلومینیوم براق تشکیل شده و یک پد پلاستیکی در نقش لولا عمل می کند که از آسیب احتمالی به این سطح فلزی براق بر اثر باز و بسته کردن و چرخاندن زیاد جلوگیری می کند. کابل دیتا زیر این پد قرار گرفته و باید مراقب باشید که در طول استفاده مداوم مشکلی ایجاد نکند و همچنان کارآمد باشد.

sony2

لوازمی که همراه با دستگاه است به شرح زیر خواهند بود:

سونی دستگاه Vaio Fit را به یک قلم دیجیتال مجهز کرده است. همچنین درصورت تمایل می توانید یک دانگل HDMI-to-VGA و البته آداپتور Ethernet Wi-Fi را در مجموع با قیمت ۸۵ دلار است.

ارتباطات و پورت های مجود بروی دستگاه:

بخاطر بدنه باریک دستگاه، سونی برای آن پورت Ethernet را نگنجانده است. مثل Vaio Pro 13 یا Tab 11 می توان با یک آداپتور که به کابل برق متصل می شود و دارای پورت USB است این مشکل نبود آن را برطرف نمود. برقراری اتصال Fit 13A با روتر وایرلس VGP-WAR100 (؛۱۰/۱۰۰Mbits/s RG45) از طریق درایور Wireless-N 7260 اینتل انجام می شود. این روتر برای برقراری اتصالاتی که در آنها زیرساخت های تکی اترنت دخیل می باشند نیز کاملا مناسب است. درایور Wireless-N 7260 این سیگنال را بدون هیچ مشکلی تا برد ۱۰ متری می فرستد. بیشتر از این میزان و در فاصله ۱۵ متری، دستگاه ارتباط خود را با روتر از دست می دهد. بدیهی است که این امر تا حدی به آنتن دهی ضعیف و یا پوشش آلومینیومی بدنه مربوط می شود، چرا که تمامی مدل های Wireless-N 7260 چنین محدودیتی دارند، مثلا در دستگاههای Vaio Pro 13؛ Lenovo IdeaPad U430p یا Dell Inspiron 7737 هم اینگونه است.تنها دو پورت USB 3.0 و HDMI در پیرامون کیس پیدا می شود. در مقایسه با رقبای تبلت مانند HP Spectre 13 و Asus Taichi 31، دستگاه Vaio ما تا حدودی ضعیف تر است. Taichi 31 همچنین پورت Mini-VGA ارائه می دهد که می تواند به آداپتور VGA گنجانده شده متصل شود.

دوربین دستگاه چگونه است؟

این دستگاه مجهز به یک دوربین ۸ مگا پیکسلی در جلوی دستگاه و یک دوربین ۱ مگا پیکسلی در جلوی دستگاه است. دوربین ۸ مگاپیکسلی این دستگاه بسیار با کیفیت است و می توانبد برای عکس برداری با کیفیت بالا از آن استفاده کنید همچنین باید بگم که شما در حالت لپ تاپی هم میتوانید از دوربین پشت استفاده کنید.کیفیت این دوربین خیلی خوب و قابل قبول است، اما قابلیت فوکوس در روشنایی روز، عملکرد دقیقی ندارد. این امر در حالت رزولوشن Full HD بیشتر به چشم می آید. در مجموع نمی توان از این دوربین ایرادی گرفت، چرا که تصاویر کاملا واضح بوده، هیچ تاری وجود ندارد و رنگ ها کاملا دقیق می باشند. در مورد دوربین HD جلو باید گفت که کیفیت تصاویر چندان خوب نیست و فقط برای عکس های فوری و کنفرانس های تصویری تعبیه شده برای این منظور، واقعا مناسب است.

سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

حالا میرسیم به بررسی کیبورد این دستگاه :

شاید بشود گفت که این دستگاه از کیبورد چندان خوبی بهره مند نیست هر چند که دارای نور پس زیمنه هم هست اما وقتی شما نور پس زمینه را در روز خاموش میکند چندان نمی شود به راحتی دکمه ها  را تشخیص داد به دلیل بی رنگ بودن نوشته روی دکمه و حروف نوشته شده روی آن.البته با ید بگم که نوع این کیبورد از نوع Chiclet است.

صفحه نمایش:

به نظر شخص بنده صفحه نمایش خوبی روی این دستگاه گذاشته شده است سونی یک دستگاه مجهز به یک نمایشگر ۱۳ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 ارائه داده است.

سخت افزار سیستم:

سونی در حال حاضر Fit 13A خود را با این پیکربندی می فروشد: پردازنده Core i3-4005U (با سرعت کلاک ۱٫۷GH، بدون Turbo Boost)؛ i5-4200U (با سرعت کلاک ۱٫۶GH) و i7-4500U (با سرعت کلاک ۱٫۸GH).

فروشگاه اینترنتی تنها نسخه Core i3 را ارائه می دهد. درایو حالت جامد (SSD) با ظرفیت ۱۲۸GB (فلاش ساتا) با سیستم عامل Windows 8 Pro همراه شده است و البته تولیدکننده آن را به درایو ۲۵۶GB (با قیمت تقریبی ۲۷۵ دلار) یا مدل بسیار گران ۵۱۲GB (به ارزش تقریبی ۵۲۰ دلار) ارتقا می دهد.

 

عمر باتری چگونه است:

این دستگاه دارای یک باتری با توان ۳۶ وات ساعت اسا که تقریبا در حدود سه ساعت کاملا شارژ میشود. و می وتنا با آن ۸ ساعت مداوم کار کرد که عدد خوبی است و در مقایسه با مدل های مشابه چیزی کم ندارد.

یکی از ویژگی های خوب این دستگاه توان مصرفی پایین در مقابل رقیبان ش است که باعث میشود کمتر حرارت تولید کند و این در طولانی مدت باعث میشود تا عمر باتری شما و بازده آن بالا باشد.

سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

سونی و یک تبدیل شونده قدرتمند در میدان رقابت

نتیجه گیری و بررسی نقاط قوت و ضعف در یک نگاه:

با توجه به ببرسی های انجام شده میتونیم بگیم که این دستگاه تبدیل شونده از هر نظر مناسی است و ارزش خریدن دارد.اما شاید به دلیل پایین بودن وزن و استحکام بدنه کمی مشکل داشته باشد و لی اگر از این معایب چشم پوشی کنیم مشکل خاص دیگر ی نخواهد داشت.

نقاط قوت:

بدنه سبک

هارد SSD که سرعت کار با این دستگاه را زیاد کرده است

صفحه نمایش با کیفیت با زاویه دید عالی

و همچنین قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت مجزا

نقاط ضعف:

کیبورد نچندان خوب

تعدادپورت ها کم است

کنتراست رنگ نمایشگر میتوانست بهتر باشد

منبع:نوت بوک ریوو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید