مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8 - تکفارس 
مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8 - تکفارس 

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

taham
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - 21:14
مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

اگر شما هم از دوستداران گوشی های اندرویدی هستید باید حتما از گوشی های nexus 5 و htc one m8 شنیده باشید دو گوشی محبوب در بازار دنیا.در این مقاله به مقایسه کامل همرا با عکس این گوشی ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

nexus 5 و htc one m8 هر دو از گوشی های محبوب در بازار هستند در اینجا یک مقایسه بیسار کامل و تخصصی بین این دو گوشی انجام داده ایم که همراه با تصاویر گویای این مقایسه در اختیار شما گذاشته ایم.

مقایسه اندازه دو گوشی :

تفاوت زیادی در اندازه این دو گوشی مشاهده نمی کنیم اما اچ تی سی وان کمی بزرگتر به نظر میرسد البته فقط کمی بزرگتر همان طور که در تصویر هم مشاهده میکنید ابعاد اچ تی سی وان ام ۸ دارای پهنای ۹.۴ میلی متری و طول ۱۴۶ میلیمتری و عرض ۷۱ میلی متری است که تقریبا با تمام گوشی های دارای صفحه نمایش ۵ اینچی از نظر اندازه برابری میکند اما گوشی nexus 5 دارای ضخامت ۸.۴ میلیمتری و طول ۱۳۸ میلیمتری و عرض ۶۹ میلی متری است که در تمام اندازه های گفته شده از htc one m8 کوچکتر است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

مقایسه وزن دو گوشی:

این دو گوشی جز گوشی های سنگین محسوب نمی شوند اما با توجه به اندازه ی بزرگ آنها حتما وزن آنها هم از حد معمول گوشی های کوچک تر بالاتر است. اچ تی سی وان ام ۸ دارای وزن۱۶۰ گرم است که در مقایسه با وزن nexus 5 30 گرم بیشتر است چون nexus 5 130 گرم بیشتر وزن ندارد پی میتوان در مفایسه وزن گوشی nexus 5 را برتر دانست.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

مقایسه بدنه دو گوشی:

بدنه ی گوشی nexus 5 از پلاستیک مات درست شده است که زیاد هم بد به نظر نمیرسد و خیلی از مردم بدنه پلاستیکی را به بدنه فلزی ترجیح میدهند اما از بدنه آلومینیومی اچ تی سی وان ام ۸ نمی توان به سادگی گذشت زیرا دوام و استحکام زیادی در مقایسه با بدنه پلاستیکی گوشی رقیب دارد.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

رنگ بندی دو گوشی:

رنگ بندی این دو گوشی رابطه مستقیمی با جنس بدنه ی آنها دارد چون در رنگ بندی گوشی اچ تی سی وان ام ۸ از رنگ فازات گران بهایی چون طلایی نقره ای و رنگ فولاد یعنی مشکی براق مایل به خاکستری استفاده شده است که در نوع خود بی نظیر اسا اما در رنگ بندی گوشی nexus 5 از رنگ های معمولی استفده شده است که در سه رنگ قرمز مشکی و سفید به بازار عرضه شده است البته نمی توان در این قسمت یک گوشی را برتر از دیگری دانست چون در قسمت بدنه و رنگ بندی سلیقه ی افراد بسیار متفاوت است وشاید شما برنده را nexus 5 بدانید و من برنده را اچ تی سی وان ام ۸ بدانم.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

مقایسه صفحه نمایشگر دو گوشی:

هر دو گوشی کیفیت خارق العده ای را برای شما عرضه میکنند و فقط کمی تفاوت در رنگ های به چشم میخورد که تنها در مقایسه ی رو در رو متوجه این تفاوت های ریز خواهید شد ابتدا اندازه ی صفحه نمایش: اندازه ی صفحه نمایش اچ تی سی وان ام ۸ ۵ اینچ کامل می باشد و به قولی که در تصویر گفته شده است ۱۰۰در ۱۰۰ اندازه ی ممکت را دارد. اما گوشی nexus 5 دارای صفحه نمایش ۴.۹۵ اینچی است که ۹۸ در ۱۰۰ فضای ممکن را اشغال کرده است. رزولوشن هر دو گوشی یکسان و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است اما تفاوت اساسی در تراکم پیکسلی به چشم میخورد که nexus 5 با تراک پیکسلی ۴۴۵ در هر اینچ در مقابل تراکم پیکسلی ۴۴۱ در هر اینچ اج تی سی وان ام ۸ برتر به نظر میرسد که به خاطر همان ۵ صدم درصد کوچک تر بودن صفحه نمایش به و جود آمده است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

ذخیره سازی (حافظه داخلی):

این دو گوشی هر دو در اندازه های ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت در بازار موجود هستند در این مقایسه هز دو را باید پیروز دانست

مقایسه باتری دو گوشی:

این قسمت بسیار مهم خواهد بود چون مشکل عمده گوشی های امروزی همین مسئله باتری است پس جای بحث زیادی دارد و باید با دقت بیشتری به مقایسه بپردازیم.در این قسمت با توجه به تصویر به سادگی برنده را تشخیص خواهید داد اچ تی سی وان ام ۸ با یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری در مقابل باتری ۲۳۰۰ میلی آمپری nexus 5 به راحتی پیروز میدان خواهد بود .در یک تست انجام شده در پخش مداوم ویدیو با نور صفحه در حالت ۷۵درصد این اچ تی سی وان ام ۸ بود که توانست با اختلاف زیاد رقیب خود nexus 5 را شکست دهد .اما در دیگر کارکردها مثل استفاده از سیستم وایرلس و اینترنت هر دو رقابت پایاپایی داشته اند اما در کل میتوان گفت که در باتری اچ تی سی وان ام ۸ قطعا پیروز بزرگ رقابت است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

مقایسه حالت ذخیره ی ویژه باتری:

اچ تی سی وان ام ۸ همانند گوشی گلکسی اس۵ دارای حالت بیشترین ذخیره ی باتری است که وقتی باتری دستگاه شما به پایان خود نزدیک میشود این حالت فعال شده تمام صفحه گوشی شما سیاه و سفید میشود نور صفحه در کمترین حالت قرار میگیرد تمام برنامه های در حالت آماده به کار بسته میشوند و مصرف انرژی گوشی به پایینترین حد ممکن میرسد همه ی این اتفاقات به صورت اتوماتیک می افتد که این قابلیت در گوشی nexus 5 به هیچ عنوان وجود ندارد و برنده ی این قسمت هم اچ تی سی وان ام ۸ خواهد بود.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

مقایسه دوربین دو دستگاه:

nexus 5 روی کاغد در رقابت دوربین ها پیروز میدان به نظر میرسد اما آیا در عمکلرد هم اینگونه است؟اما اچ تی سی با داشتن تکن.ل.ژی اولترا پیکسل بر روی گوشی های خود اختیارات زیادی را بهکاربر عرضه کرده است که جز ویژگی های خاص این کمپانی است.همچنین  دروبین جلو ام ۸ بیسار با کیفیت است که با ۵ مگا پیکسل دوربین میتواند یک مکالمه تصویری با کیفیت و لذت بخش را رقم بزد اما دوربین پشت لم ۸ ۴ مگاپیکسل است که در مقایسه با دوربین جلو nexus 5 با کیفیت ۸ مگاپیکسل حرفی برای گفتن ندارد..اما nexus 5 در جلو خود یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی تعبیه کرده است من به شخصه نمتوانم پیروزی هیچ کدام را در رقابت دوربین ها اعلام کنم شما چطور؟

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

سنسور عمق:

ام ۸ دارای یک د.ربین اضافی در پشت دستگاه میباشد که صرفا برای ایجاد جنبه های اضافی و عق دادن به تصاویر به کار میرود اما میتواند از این هم مفید تر باشد .نرم افزار هایی که کمپانی اچ تی سی برای کار بادوربین ام ۸ تولید کرده است بیسار شگفت انگیز هستند و می توانید ساعت ها با دوربین این گوشی سرگرم شوید و تصاویری زا بگیرید که تا به حال با هیچ دستگاه دیگری نمیتوانستید تهیه کنید.nexus 5 فاق این دوربین ا ضافی و چنین ویژگی های تصویر برداری است پس به جرات برنده ی این بخش ام ۸ محسوب میشود شما حالا بتوان  برنده بخش دوربین را ام ۸ دانست نظر شما چیست؟

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

فلش عکسبرداری:

ام ۸ دارای دو ال ای دی فلش برای عکسبرداری بهتر است که این مزیت در nexus 5 موجود نیست پس برنده واقعی میدان رقابت دوربین ها ام ۸ است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

اسپیکر جلو :

شاید هنگام خرید یک گوشی جدید زیاد به این نکته توجه نکرده باشید که آیا اسپیکر وخصوص مکالمه در جلو موبایلتان کیفیت خوبی دارد یا خیر اما این مسلئه در مقایسه گوشی ها بسیار اهمیت دارد و در این مقایسه ام۸ نشان داد که صدا ر ابا کیفیت بسیار بهتری نسبت به nexus 5 منتقل میکند و برنده ی این قسمت ام ۸ است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

پردازشگر دو گوشی:

در این قسمت فقط نوع پردازشگر را خواهیم گقت چون مقایسه کمی ناعادلانه خواد بود چون ام۸ به خاطر معرفی در سال ۲۰۱۴ از ورژن جدیدتری از پردازشگر اما با همان قدر تاستفده میکند .هر دو گوشی دارای یردازنده ی اسنپدراگون هستند که دارای چهار هسته و با سرعت ۲.۳ گیگا هرتز کار میکند تنها تفاوت این است که ورژن پردازنده ام۸ ۸۰۱ و nexus 5 800 است. در این قسمت برنده ای نداریم.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

حافظه رم دو دستگاه:

هر دو گوشی در کنار پردازنده ی قدرتمند خود از یک حافظه ی رم ۲ گیگابایتی استفاده میکنند که تکمیل کننده ی قلب پردازشگر دو گوشی است و سرعت و عملکرد خوبی هم از خود نشان میدهد.

 

نر افزار دو گوشی(سیستم عامل):

هر دو گوشی دارای سیستم عامل اندروید ۴.۴ نسخه کیت کت هستند. اما به خاطر سنس ویژ های که هر دو گوشی به نسخه ی اندروید اضافه کرده اند در هر دو گوشی امکانات اضافی منحصر به فردی وجود دارد که فقط مخصوص همان گوشی است.ام ۸ با  اچ تی سی سنس ۶ و nexus 5 با استاک اندروید ویژگی های منحصر به فردی را به دست آورده اند .

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

زمان معرفی:

احتمالا همان طور که میدانید گوشی nexus 5 5 ماه زودتر از اچ تی سی وان ام ۸ معرفی شده است. nexus 5 در اکتیر ۲۰۱۳ معرفی شده و درست ۵ ماه بعد یعنی در ماچ ۲۰۱۴ شاهد معرفی ام ۸ بودیم.

 

سادگی کار با گوشی:

با توجه به بازخورد های به دست آمده از nexus 5 به نظر میرسد کاربران رپزیاد از رابط کاربری ویژه شده برای nexus 5 راضی نبوده اند و کار با این گوشی را کمی خسته کننده و سخت دانسته اند اما بارخورد های ام ۸ چیز دیگریست . سادگی و راحتی رابط کاربری جز ویژگی های ام۸ محسوب میشود. شاید این نکته را هم پیشتر مورد توجه قرار نمی دادید اما در مقایسه های اینچنینی میتواند بسیار مهم باشد.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

قیمت دو گوشی:

در بخش قیمت ها شاید نظر شما در مورد خرید هر کدام از این گوشی ها تغییر کند شاید شما میخواستید ام۸ بخرید ولی با دیدن قیمت nexus 5 ممکن است نظر شما به کلی تغییر کند این برای خود من اتفاق افتاد!در مقایسه قیمت فقط باید گفت که  با ۳۵۰ دلار در مقایسه با قیمت ام ۸ یعنی ۶۵۰ دلار به گونه ای اصلا قابل مقایسه بودن را زیر سوال میبرد. اینجاست که خریدن nexus 5 به صرفه تر و هوشمندانه تر به نظر میرسد علی رغم تمام کاستی هایی که نسبت به ام۸ دارد اما با چنین تفاوت قیمتی نمی توان به راحتی از خرید آن صرف نظر کرد البته در مقایسه با ام۸ .این گفته به معنای گران بودن ام ۸ نیست شما اگر خوب به ویژگی ها دقت کرده باشید در مه زمینه ها ام۸ برتر به نطر میرسد و این تفاوت قیمت منصفانه است.

مقایسه کامل Nexus 5 و HTC one M8

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.