مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3 - تکفارس 
مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3 - تکفارس 

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

taham
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - 21:34
مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

این بار هم با مقایسه دیگری از سری مقایسه های HTC One M8 با سایر مدل های بازار در خدمت شما عزیزان هستیم این مقایسه همراه با تصویر میباشد و به راحتی میتوانید با مرور تصاویر برنده ی مقایسه را حدس بزنید. این بار رقیب Galaxy Note 3 است که رقیب سرسختی به نظر میرسد!

در مقایسه این دو گوشی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اندازه یز دو دستگاه بزرگ است و شاید کمی بزرگ و کوچکتر بودن این دو دستگاه در خوب یا بد بودن آنها تاثیر گذار نباشد و این مربوط به سلیقه و موارد استفاده مشتریان مربوط میشود. اما به عقیده ی خود بنده این مقایسه می تواند پایاپای باشد چون هر دو رقیبان سرسختی برای هم خواهند بود. در ادامه با مقایسه اندازه ی دو گوشی کار را آغاز میکنیم و به ترتیب تمام جنبه های مهم را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم.با ما همراه باشید.

مقایسه اندازه ی دو گوشی:

هر چند بهتر است که Galaxy Note 3 را یک تبلت گوشی یا همان فبلت بناممیم اما مسله مهم کارایی دستگاه است. اندازه ی Galaxy Note 3 بدین شرح میباشد که ضخامت دستگاه ۸.۳ میلیمتر و طول آن ۱۵۱ میلیمتری و عرض Galaxy Note 3 79 میلیمتر میباشد که درمقایسه با اندازه های ام ۸ که دارای ضخامت ۹.۴ میلیمتری و طول  ۱۴۶ ملیمتریو عرض ۷۱ میلیمتری است بزرگتر به نظر میرسد اما در عین حال باریکتر از ام ۸ است که این خود یک مزیت در رقابت اندازه هاست.اندازه ی Galaxy Note 3 به عنوان یک تیلت گوشی زیاد عجیب نیست و نرمال به نظر میرسد و بهتر است در این قسمت نگوییم که کدام بهتر و کدام بدتر است و قضاوت به عهده ی خود شما خواهد بود.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه ی وزن دو گوشی:

شاید انتظار میرود که Galaxy Note 3 با توجه به اندازه ی بزرگتری که دارد باید وزن بیشتری هم داشته باشد که تفاوت زیادی هم با وزن ام ۸ باشد. اما باید گفت که Galaxy Note 3 تنها  ۸ گرم سنگین تر از ام ۸ است و با و زن ۱۶۸ گرمی خود در مقابل وزن ۱۶۰ گرمی ام ۸ فوق العاده به نظر میرسد به نظر بنده Galaxy Note 3 را باید از این نظر مورد تحسین قرار داد زیرا انعادی در حد یک تبلت دارد اما وزن آن در حد یگ گوشی هوشمند است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه ی ساخت دو گوشی(جنس بدنه و طراحی)

در این قسمت علت وزن کم Galaxy Note 3 مشخص خواهد شد شما فکر میکنید Galaxy Note 3 از چه چیزی در ساخت بدنه و طراحی ظاهری خود استفده کرده است که تا این حد وزن خود را کاهش داده است؟جالب است که بدانید که سامسونگ برای ساخت بدنه ی از یک نوع پوشش  شبیه به چرم و یلاستیک استفاده کرده است که نسبتا مقاومت خوبی دارد اما در زیبایی به بدنه ب فلزی نمیرسد ام ۸ با بدنه ی فازی مقاوم خود جایی برای بحث نمی گذارد و باید برنده ی واقعی طراحی بدنه را ام ۸ دانست . بدن ی ام ۸ که جز بهترین یاخت های تاریخ طراحی بدنه ی گوشی را دارد و به عنوان معیار جدید طراحی و کیفیت قرار گرفته است در مقایسه های قبلی هم پیروز بوده است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه رنگ بندی دو دستگاه:

در مورد رنگ بندی کم نظیر ام ۸ در مقالات قبلی هم صحبت کرده ایم اما اینجا بازه هم خالی از لطف نیست که بگوییم رنگ بندی این گوشی با توجه به بدنه ی فلزی دستگاه بی نظیر و کم نظیر است و از رنگ های طلایی نقره ای و مشکی مات استفاده کرده است .و در مقابل رنگ بندی Galaxy Note 3 را هم در تصویر مشاهده میکنید که به رنگ های سفسذ مشکی و صورتی کم رنگ است و به هیچ عنوان توان رقابت با ام ۸ را نخواهد داشت.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه صفحه نمایش دو دستگاه :

در مورد صفحه نمایش دو دستگاه جای بحث بسیار است اما ما نکات مهمتر و به قول معروف مشتری پسند تر را خواهیم گفت . نکته اول اینکه در اینجا Galaxy Note 3 را باید معیار قرار دارد چون صفحه نمایش بزرگتری دارد و ۱۰۰% را باید به Galaxy Note 3 نسبت دهیم حالا میتوانیم بگوییم که ام ۸ ۷۷% از صفحه نمایش را در مقایسه با Galaxy Note 3 در اختیار کاربر قرار میدهد که این مقدار برابر با ۵ اینچ است Galaxy Note 3 هم با نمایشگر ۵.۷ اینچی خود در اینجا پیروز میدان است. در ادامه بحث صفحه نمایش به کیفیت صفحه نمایش دو دستگاه میپردازیم. اینجا به یک شباهت برمیخوریم که رزولوشن هر دو دستگاه ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است که این به سود ام ۸ است چرا که این رزولوشن را در ۵ اینچ ارائه میدهد و Galaxy Note 3 در ۵.۷ اینچ.

نکته ی بعدب تراکم پیکسلی در هر اینچ است که در این قسمت هم ام ۸ با ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ گوس سبقت را از Galaxy Note 3 با تراکم پیکسلی ۳۳۸ پیکسل در هر اینچ ربوده است.

در مجموع میتوان گفت که کیفیت صفحه نمایش ام ۸ با توجه به نکات ذکر شده بهتر از Galaxy Note 3 است و برنده رقابت صفحه نمایش ها بی شک Galaxy Note 3 است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

قلم نوشتاری:

تصور Galaxy Note 3 بدون قلم امری غیر ممکن است تمام شهرت Galaxy Note 3 به همین قلم اوست.این قلم کار رابسیار راحت میکند جوری که شما میتوانید شماره ای را روی صفحه ی گوشی با قلم بنویسید و بعد آن را به راحتی به لیست شماره های خود اضافه کنید یا اینکه متنی را بنویسید و در قالب پیامک برای دوستاناتان ارسال کنید و در کل Galaxy Note 3 یک دفترچه فوق مدرن برای شما خواهد بود که با دست خط خودتان تمام اطلاعات را وارد گوشی خود کنید و نیازی به صفحه کلید نداشته باشید.کار با این قلم چنان لذت بخش است که افراد دوست دارند همیشه و برای همه ی کار ها از همین قلم استفاده کنند.

 

در مقابل ام ۸ فاقد چنین قلمی با همه ی خوبی های آن است و این به شما مربوط میشود که این را یک نقص میدانید یا نه . برای شخص بنده اصلا اهمنی ندارد که با قلم کار کنم یا با انگشت ای بسا که از کار با قلم هم بیزار هستم.اما نیتوان از کاربردهای آن طبق بازخورد های دریافت شده از دارندگان Galaxy Note 3 هم گذشت.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه باتری دو دستگاه:

بهر دو گوشی دارای باتری های قدرتمند هستند Galaxy Note 3 با داشتن یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری نسبت به ام ۸ با باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری خیلی قوی تر به نظر میرسد اما اینگونه نیست!!!  با توجه به تست انجام شده در پخش ویدیو با کیفیت  ۱۰۸۰ p  و درجه ور روی ۷۵ درصد مشخص شده که دوام باتری ام ۸ ۴۸ درصد بیشتر از Galaxy Note 3 است که به گونه ای باور پذیر نیست اما این نکته را هم قبلا گته بودیم که ام۸ در بین تمام گوشی های اندروید در حال حاضر بهترین باتری و با بالاترین دوام و بازده را دارد.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

حالت ذخیره بیشتر باتری:

ام۸ قدرت دوام باتری خود را مرحوم حالت نرم افزاری ویژ ه ای است که به همراه دارد این گوشی در حالت نزدیک شدن به پایان باتری گوشی را با یک تغییر وضعیت بنیادین روبه رو میکند که مصرف باتری را به ۷۰ درصد کاهش میدهد در این حالت نور صفحه به پایین ترین میزان کاهش و صفحه نمایش سیاه و سفید میشود و تمام برنامه های در حالت انتضار اما ران شده را میبندد و به این صورت مصرف را به پایین ترین حد ممکن میرساند . اما Galaxy Note 3 فاقد این حالت است و باید برنده ی بخش باتری را بیشک و تردید ام ۸ دانست که البته تمام رقیبانش را را شکست داده و این تنها سرنوشت Galaxy Note 3 نبوده است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

حالت چند وظیفگی:(اجرای دو برنامه به صورت همزمان )

قابلت چند وظیفگی  این اماکن را در اختیار کاربر قرار میدهد که به صورت همزمان دو برنامه را اجرا کرده در این حالت صفحه نمایش یبه دوقسمت تقسیم شده و در اختیار دو برنام قرار میگیرد و کاربرمیتواند به صورت همزامن دو برنامه را ببیند و مدیریت کند . این امکان ویژه در Galaxy Note 3 وجود دارد اما ام ۸ فاقد این حالت است.برنده ی این قسمت Galaxy Note 3 شاید این ویژگی برای خیلی ها اهمیتی نداشته باشد اما در نوع خود جالب است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه دوربین دو گوشی:

در مقایسه دوربین دو دستگاه باید اشاره کرد که ام ۸ کمی عجیب است دوربینی با کیفیت ۴ مگاپیکسل در پشت و ۵ مگا پیکسل در جلو !!!! اینکه دور بین جلو دستگاه که تنها برای مکالمه تصویری و دیگر کاربرد های ارتباطی اسا شاید نو آوری اچ تی سی باشد چرا که مانعی ندارد که شما با دوربین جلو کار کنید.اما در کل ا ز دوربین های خیلی خوبی در ام۸ استفاده نشده است.در مقابل Galaxy Note 3 دارای یک وربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت خوب در پشت دستگاه و یک دوربین دو مگاپیکسلی در جلود دستگاه است. شاید دوربین ۴ مگاپیکسلی ام ۸ که تصاویر ری با کیفیت اولترا پیکسل میگیرد توانایی رقابت با دوربین Galaxy Note 3 را داشته باشد اما روی کاغذ برنده Galaxy Note 3 است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

سنسور عمق:

ام ۸ دارای دو دوربین در پشت خود است که یک دوربین فقط برای جله های سه بعدی به کار میرود و ویزگی های تصویری زیادی را به تصویرگرفته شده اضافه میکند.توصیف این ویژگی ها کمی سخت است و اگر بتوانید حداقل یک بار با دوربین این گوشی کار کنید به درم درستی از این سنسور عمق خواهید رسد.همین که Galaxy Note 3 این سنسور را روی دوربین خود ندارد یک ضعف محسوب میشود اما آیا Galaxy Note 3 یک دوربین عکاسی است یا یک تبلت گوشی و دفترچه ی یادداشت عالی؟منظور من از جمله قبلی گوشزد ویژگی های خوب Galaxy Note 3 بود.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

اینفرارد:

اینفرارد که کمتر گوشی هوشمند امروزی از آن استفاده میکند در این دو دستگاه تعبیه شده است که میتواند جالب توجه باشد.

اسپیکر جلو (مکالمه) دو دستگاه:

باز هم شاهد برتری ام ۸ در ماراتون اسپیکر مکالمه هستیم کیفیت و شفافست صدای خروجی از ام ۸ در هنگتم مکلمه فوق اعاده بهتر از Galaxy Note 3 است. این کیفیت در مقابله با دیگر گوشی های رقیب ام ۸ هم اثبات شده است.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

تکنولوژی NFC:

هر دو دستگاه دارای تکنولوژی NFC هستند.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه حافظه داخلی دو دستگاه:

حافظه داخلی دو گوشی را ببرسی میکنیم Galaxy Note 3 دارای مدل های ۳۲ و ۶۴ گیگا بایتی است و ام ۸ هم دارای مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگا بایتی است. حافظه ی داخلی Galaxy Note 3 بیشتر از ام ۸ است اما ام۸ تا ۱۲۸ گیگا بایت حافظه خارجی را پشتیبانی میکند.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه پردازنده دو دستگاه:

هر دو دستگاه دارای پردازنده های ۴ هسته ای هستند و با کلاک ساعت و سیگنال کاری ۲.۳ گیگا هرتز کار میکنند . اما ام۸ دارای Snapdragon 801 و Galaxy Note 3 دارای Snapdragon 800 است که البته از لحاظ قدرت و سرعت تفاوتی باهم ندارند .

htc-one-m8-vs-galaxy-note-3-4

مقایسه حافظه رم دو دستگاه:

Galaxy Note 3 در کنار پردازنده ی ۴ هسته ای خود یک رم ۳ گیگاباتی دارد که سرعت این دستگاه را بسیار بالا برده است. و در مقابا ام ۸ دارای ۲ گیگا بایت رم است که در این قسمت به عقیده ی من باید از یک رم ۴ گیگا بایتی استفاده میکرد تا دیگر حرفی برای گفتن نماند.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

مقایسه سیستم عامل دو گوشی:

هم Galaxy Note 3 و هم ام۸ دارای آخرین نسخه سیستم عامل اندروید در حال حاضر یعنی نسخه ۴.۴ هستند اما هم کدام از رابط کاربری ویژ ه خود هم بهره میبرند Galaxy Note 3 از Touch Wiz و ام ۸  از Sence 6 استفاده میکند که رابط های کاربری انحصاری شرکت های سامسونگ و اچ تی سی هستند.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

تاریخ انتشار:

همان طور که میدانید Galaxy Note 3 زودتر از ام ۸ معرفی شده است تارخ معرفی Galaxy Note 3 در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی و امم ۸ در ماه مارچ ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده اند.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

قیمت دو دستگاه:

مهم ترین قسمت مقایسه برای خیلی از افراد دنیا قسمت قیمت دستگاه ها است که سرنوشا انتخاب یک دستگاه را مشخص میکند و هر شخص نسبت به بودجه ی خود کالایی را انتخاب کرده و خریداری میکند.

تفاوت قیمت زیادی بین Galaxy Note 3 و ام ۸ نیست تنها ۵۰ دلار تفاوت قیمت وجود دارد که مربوط به Galaxy Note 3 با قیمت ۷۰۰ دلار است و ام۸ هم ۶۵۰ دلار قیمت گذاری شده است.قیمت ها را میتوانید با داشتن نرخ دلار در بازار ایران و انجام یک ضرب و جمع ساده ب تومان تبدیل کنید در اینجا به خاطر نرخ متلاطم دلار از ذکر قیمت ها به تومان خودداری کرده ایم.

مقایسه کامل و تصویری HTC one m8 و Samsung Galaxy Note 3

نتیجه کلی:

با توجه تمام قسمت های مقایسه میتوان m8 را مقرون به صرفه تر و کاربردی تر دانست. و البته باید ویژگی های خوب Galaxy Note 3 را هم درنظر داشت اما باتوجه به قسمت های مهم مقایسه مثل باتری و طراحی بدنه و صفحه نمایش میتوان ام ۸ را برنده این مقایسه دانست.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.