ژنراتوری در ابعاد کوچک - تکفارس 
ژنراتوری در ابعاد کوچک - تکفارس 

ژنراتوری در ابعاد کوچک

sepehr.shahi
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - 11:19
ژنراتوری در ابعاد کوچک - تکفارس 

این ژنراتور با استفاده از حرارت بدن گجت ها پوشیدنی شما را شارژ می کند.

بسیاری از گجت های پوشیدنی مصرف باتری کمی دارند اما می دانید چه چیز آنا را بهتر هم می کند؟ اینکه نازی نباشد دوباره آنها را شارژ کنیم. تیمی از محققان مؤسسه ی عالی علوم و تحقیقات کُره این رویا را به واقعیت تبدیل کرده اند. این گروه از محققان ژنراتوری جدید و انعطاف پذیر خلق کرده اند که از مواد دما-برقی ساخته شده که روی پارچه ی شیشه ای چاپ شده است. هنوز راه زیادی تا اولین “ژنراتور دما-برقی” باقی مانده اما همین هم یک خداحافظی از دنیای باتری های سخت و سنگین محسوب می شود.

همچنان که سرپرست گروه، بیونگ جین چو می گوید:

“این انقلابی در عرصه ی ژنراتور سازی است، که در خلق آن ما وزن ژنراتور را کاهش داده ایم و این خود عنصری مهم برای استفاده در گجت های پوشیدنی است.”

ژنراتور های حساس به حرارت بدن که با مواد معدنی ساخته می شوند بیشتر از آنهایی که با مواد الی ساخته می شوند تولید برق دارند ولی انعطاف و سبکی آنها را ندارند. این ابتکار جدید برای هر دو مشکل راه حلی مناسب پیشنهاد کرده است و “پارچه ی شیشه ای” که در آن استفاده شده با کم کردن حرارت اتلافی، میزان برق تولیدی را افزایش می دهد. مشخصاً مدت ها طول می کشد تا ما این ژنراتور ها را درز بازار ببینیم اگر که قرار باشد ببینینم، اما تیم سازنده باور دارند که در آینده این ژنراتور های مینیاتوری در اتوموبیل ها، کارخانه ها، هواپیما ها و سایر وسایل نقلیه استفاده خواهند شد.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.