معرفی گوشی هوشمند«Nokia XL» - تکفارس 
معرفی گوشی هوشمند«Nokia XL» - تکفارس 

معرفی گوشی هوشمند«Nokia XL»

jabersaber
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - 17:51
معرفی گوشی هوشمند«Nokia XL» - تکفارس 

در این پست قصد داریم به در خواست شما کاربران عزیز، بررسی کوتاهی داشته باشیم از پرچم دار جدید کمپانی نوکیا یعنی گوشی «XL». سیستم عامل، نرم افزار، سخت افزار و…مواردی هستند که در این پست به آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همیشه وقتی حرف از معرفی پرچم دارهای جدید نوکیا به زبان میاد، ناخداگاه ما هم یاد سیستم عامل های سیمبین(چند سال پیش) و سیستم عامل ویندوز(چند وقت اخیر) می اُفتیم. اما این بار نیز نوکیا هنجارشکنی کرده و سیستم عامل پرچم دار جدید خودش را تغییر داده است. XL سومین تلفن همراه از نوکیا هستش که به سیستم عامل انروید مجهز شده است.

XL-HandsOn-05-580-90

صحفه نمایش ۵ اینچی این گوشی دارای کیفیت ۸۰۰×۴۸۰ پیکسلی و چند لمس همزمان هست. مغز متفکر XL یک چیپ Qualcomm MSM8225 Snapdrago دو هسته ای با سرعت ۱گیگاهرتز هست. همچنین این گوشی از ۷۶۸MB رم بهره می برد.

XL-HandsOn-07-580-90

و اما درمورد دوربین XL باید گفت که این گوشی نیز دارای ۲ دوربین هست. دوربین اصلی که در پشت قرار دارد و با کیفیت ۵ مگاپیکسل قادر است به عکسبرداری و فیلمبرداری بپردازد و دوربین جلو که با کیفیت ۲ مگاپیکسلی خودش قادر است تماس های تصویری نسبتاً خوبی را برقرار کند. در مورد حافظه ی گوشی نیز باید گفت که این گوشی دارای ۴ گیگ حافظه داخلی هستش که به لطف وجود درگاه microSD تا ۳۲ گیگ نیز ارتقا خواهد یافت.

XL-HandsOn-01-580-90

با توجه به قیمت خوب این گوشی تا الان بسیار خوب عمل کرده و کم بودن حافظه داخلی را میتوان با ارتقا دادن جبران نمود به علاوه نباید از یاد برد که XL یک گوشی هوشمند ۲ سیم کارته هست. اما نقطه قوت Nokia XL را میتوان سیستم عامل محبوب انرویدی«Android v4.4.2 KitKat» آن دانست. اما این نکته را نباید از یاد برد که XL نیز همانند دیگر گوشی های انرویدی نوکیا به هیچ وجه توسط گوگل «Play store» پشتیبانی و سرویس دهی نخواهد شد. طبیعتاً دلیل آن را باید اصلاحات سنگینی دانست که نوکیا بر سر انروید آورده است. در عوض صاحبان گوشی های انرویدی نوکیا قادرند تا از فروشگاه نوکیا به دانلود نرم افزارهای کاربردی و بازی های موردنظرشان بپردازند. علی رغم اینکه Nokia XL نرم افزارهای کاربردی بیشتری نسب به گوشی های ویندوزی نوکیا دارد ولی با این حال نمیتوان برای دانلود بازی و نرم افزار از سایت Google Play حساب باز کرد!

XL-HandsOn-03-580-90

همانند گوشی های ویندوزی نوکیا، کاربران قادرند باکشیدن انگشتشان از سمت راست به چپ، قفل صفحه را باز کنند و به homescreen گوشی وارد شوند. اما وقتی گوشی در حال بالا آمدن و بوت شدن بود، زمان زیادی را صرف این کار کرد و همچنین برای ساخت پوشه و ساخت شورت کارت نرم افزار و بازی وقت زیادی تلف شد که این اتلاف وقت را میتوان از معایت این گوشی دانست.

XL-HandsOn-10-580-90

نوکیا با اینکه از طرف گوگل سرویس دهی نمیشه بازم بیکار نشسته و بجای نرم افزار های کاربردی و رایج گوگل، جایگزین هایی را ایجاد کرده است. نوکیا توانسته نبود Google Maps و Play Music را با Here Maps, Here Drive و Mix Radio music جبران کند. صفحه نمایش کوچک نوکیا طبیعتاً جایزه ای بهش تعلق نمی گیرد اما این صفحه نمایشگر، کاملاً معقول و درخور نوکیا هستش و نوشته ها بسیار خوانا درونش دیده میشوند. این صفحه نمایشگر برای بازی و تماشای ویدئو مناسب هست ولی عالی نیست. اما یکی از نکات قوت گوشی های نوکیا رنگبندی هایش هست. XL نیز دارای رنگبندی های مختلف هست. نارنجی، آبی، زرد و سبز، سفید و مشکلی از انواع رنگبندی های این گوشی هستش که توجه هر کاربری را به خودش جلب میکند.

XL-HandsOn-14-580-90

درمورد شارژدهی این گوشی باید گفت که XL از یک باتری ۲۰۰۰ آمپری بهره میبرد. نوکیا ادعا کرده که با این گوشی میتوان به مدت ۱۳ ساعت مکالمه داشت و همچنین این گوشی قادر است به مدت ۲۶ روز در حالت آماده باش«standby» روشن باقی بماند.(در صورتی که از گوشی استفاده ای نشود!)  اسپیکرهای گوشی نیز درحد قابل قبولی هستند ولی به محض اینکه ولوم تا آخرین حد خود بالا میرود، دیگر صدای خوشایندی به گوش نمیخورد.

XL-HandsOn-12-580-90

دکمه power/lock گوشی نیز در لبه سمت راست و در بالای دکمه ولوم قرار دارد اما برخلاف گوشی های Lumia هیچ نوع دکمه ی شاتری برای دوربین وجود ندارد. نوکیا تا به الان به طور رسمی اعلام نکرده که آیا این گوشی اول در بازار آمریکا، انگلستان و یا استرالیا عرضه خواهد شد یا نه؟ ولی XL برای مناطق شرقی اروپا و دیگر بازارها تأیید شده است. گفته میشه که زمان عرضه این XL به احتمال زیاد در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۴ حدوداً ۲ماه دیگر خواهد بود. این گوشی در فوریه ۲۰۱۴ معرفی شد.

(((Nokia XL در یک نگاه)))

  • محاسن:قیمت بسیار کم علی رغم صفحه نمایشگر ۵ اینچی،سیستم عامل انروید با نرم افزارهای کاربردی بسیار، ۲سیم کارته بودن به همراه پشتیانی از ۳G, WiFi، باتری لیتیومی ۲۰۰۰ آمپری.
  • معایب: کندبودن گوشی در بعضی مواقع، طراحی بزرگ و بعضاً آزاردهنده، عدم سرویس دهی گوگل، کنتراست پایین صفحه نمایش.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • محمد بهزادی گفت:

    به نظرم نسبت به قیمتی که داره گوشیه خوبیه من منتظرم بیاد تو بازار ایران تا بگیرمش.

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که در مورد این گوشی گذاشتین.

  • s@ra گفت:

    من برای خریدش اقدام کردم ولی میگن زبانش انگلیسیه.راهی برای فارسی شدن منووزبانش نیس؟؟بقیه امکاناتش عالیه