از ویندوزفون ۸.۱ چه انتظاراتی دارید؟ - تکفارس 
از ویندوزفون ۸.۱ چه انتظاراتی دارید؟ - تکفارس 

از ویندوزفون ۸.۱ چه انتظاراتی دارید؟

taham
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 14:34
ویندوزفون 8.1

همانند نسخه ویندوز ۸ کامپیوتر که به نسخه ۸.۱ ارتقا یافت نسخه ویندوزفون ۸ هم به ۸.۱ ارتقا یافته است اما سوال اینجاست که چه کمی و کاستی هایی در نسخه ویندوز فون ۸ وجو د داشت که انتظار رفع انها در این نسخه را دارید؟ با هم به بررسی این ویندوزفون میپردازیم پس با ما همراه باشید.

این نسخه از ویندوزفون به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و نسخه  اصلی هم در تابستان سال جاری عرضه خواهد شد.البته لازم به ذکر است که دسترسی به نسخه  اصلی بنا به دل گوشی شما ممکن است کمی دیر و زود داشته باشد. در اد امه بخش های جدید اضافه شده به این نسخه از ویندوز را بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا بخش جدید Action center:

مایکروسافت یک بخش جدید به این نسخه اضافه کرده است که نام آن را اکشن سنتر قرار داده که مرکز نوتیفیکیشن ها است.که در سیستم عامل های اندروید و ای اُ اس پسش از این هم بود وقتی که شما وارد این قیمت میشود میتوانید با کشیدن انگشت خود از بالا به پااین درست مثا سیستم عامل اندروید این قسمت را ببینید و در این قسمت ایمیل ها و پیام های متنی جدید و آپدیت برنامه ها ودیگر اتفاقات گوشی را ببینید.در این قسمت باز هم تقلید از اندروی را میبینیم که شما میتوانید بلوتوث وای فای و حالت پرواز و دیگر خدمات و امکانات گوشی خود را مدیریت کنید.البته یک کار جدید از مایکروسافت ویزگی فعال یا غیر فعال کردن این سیستم است که در اندروید وسیستم عامل ای او اس این امکان وجود ندارد.

از ویندوزفون 8.1 چه انتظاراتی دارید؟

ویژگی جدید موسوم به Cortana:

این قسمت که مایکروسافت ان را دستیار دیجیتال می نامد چیزی شبیه به google now یا siri در سیستم عامل ios است.ین قسمت از بهترین پیشرفت های ویندوزفون ۸.۱ به حساب میآید اما این امکان در نسخه بتا و آن هم تنها در ایالات متحده آمریکا فعلا در دسترس است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی ویژگی کورتانا در دسترس عموم مخاطبان ویندوز فون قرار خواهد گرفت.

 

 

کورتانا تمام قدرت خود را از موتور جستو جوی بینگ میگیرد و در واقع دیگر خبری از بینگ در ویندوز فون نیست و شما با راه اندازی این برنامه و گرفتن دکمه سرچ میتواند تعامل با بینگ را کورتانا را آغاز کنید همان چیزی که در اندروید و ios اتفاق می افتد.

ویژگی کورتانا برخی کارها از قبیل آب و هوای فعلی و آخرین نتایج ورزشی را به صورت صوتی به اطلاع شما میرساند اما اگر شما اطلاعات بیشتری از این اماکن میخواهید و در اینترن به دنبال ان هستید ایت اطلاعات فقط در صفحه نمایش گوشی شما به نمایش در می آیند و خوانده نمی شوند.کورناتا از قابیلت تشخیص زبان طبیعی و یا زبان محاوره ای برخوردار است که میتوانید با ان مانند اینکه دارید با یک انسان صحبت میکنید تعامل داشته باشید و کورتانا هم خیلی شبیه به یک انسنا جواب شما را خواهد داد یا یک ربات چیزی که در اندروید بیشتر شبیه به یک ربات است تا یک انسان.

صفحه شروع :

در صفحه شروع هم شاهد تغییراتی هستیم که این صفحه اغز را تقویت و قوی تر کرده است ویژگی خیلی خوب اضافه شده ویژگی دسترسی  کاشی های بیشتر است و در سه اندازه که در نسخه قیل تنها به دو اندازه دسترسی داشتیم اما در حال حاضر میتوانید تعداد کاشی بیشتری را بر روی صفحه اسمارت فون خود داشته باشید.البته این ویزگی به صورت پیش فرض فعال نیست و شما باید با مراجعه به قسمت تنظیمات ان را مطابق خواست خود فعال نمایید.

در ابن نسخه شما امکان این را دارید تا یک عکس را به عنوان بک گراند صفحه و کاش ها انتخاب کنید که در نسخه های قبل اماکن نداشیدت بتوانید چنین کاری بکنید.البته اگر کاشی شفاف باشد میتوانید تصویر را از زیر ان ببینید و در غیر این صورت نمی توانید تصویر راببینید.خود مایکروسافت به این نقص پی برده و ممکن است در عرضه نسخه اصلی تمام کاشی ها را شفاف کند تا تصویر زمینه بهتر و زیبا تر دیده شود.

تغییرات دیگر که بعضا مهم هم هستند:

در این نسخه از ویندوز برنامه اسکایپ هم اضافه شده است که و نیاز به دانلود جداگانه ان نیست تغییر دیگر انکه برنامه اسکایپ به منو تماس اضافه شده است و شما میتوانید یک تماس عادی را با اسکایپ در لحظه به تماس تصویری تبدیل کنید به شرطی که طرف مقابل هم برنامه اسکایپ را داشته باشد. تغییر بعدب در تقویم این نسخه است که ظاهر بهتری پیدا کرده است و امکان نمایش وضعیت اب و همایی را نیز دارد.  و امکان برنامه ریزی هفتگی نیز به ان اضافه شده است تا بتوانید کارهای یک هفته خود را بهتر مدیریت کنید.تغییر بعدی در کیبورد این نسخه است که امان جیدی به نام ورد فالو به ان اضافه شده که در اندروید هم  وجود دارد مانند سویپ استایل. که شما با کشیدن انگشت خود بر روی حروف و بدون برداشتن انگشت می توانید یک کلمه را بنویسید.

 

ویزگی خوب دیگری که به ویندوز فون اضافه شده است ویزگی استفاده از یک سرور مجازی مانند سرور اداره شما در گوشی شماست که پیش از این وجو نداشت.

نتیجه:

ویزگی ها  وتغییرات زیادی به نسخه جدید ویندوز اضافه شده است که نمی توان همه انها را در یک مقاله اینچنینی گنجاند و می توانیم در مقاله های بعدی باز هم در مورد انی تغییرات بیشتر صحبت کنیم اما چیزی که درست به نظر میرسد پیشرفت ویندوزفون و استفاده از تمام قابلت ها وظرفیت های موجود در یک سیستم عامل است.اینکه مایکرو سافت در حال جبران عقب ماندگی ها و کاستی های خود در مقایسه با سیستم عامل های اندروید و ای او اس است قابل تقدیر است و اگر شما هم از طرفداران ویندوزفون هستید و از ان دسته افراد که کمی ها و کاستی های ان را دیده اید باید به شما این مژده را بدهی که ویندوز فون ۸.۱ توان برابری با سیستم عامل محبوب اندروید را با قدرت دارد و شما  میتوانید از تمام امکانات جدید ویندوزفون خود استفاده کنید و لذت ببرید در مقالات اینده بیشتر به موضوع تغییرات ویندوزفون ۸.۱ خواهیم پرداخت پس منتظر مقالات بعدی باشید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.