آمار فروش گوشی های هوشمند در ۳ ماهه ی اول ۲۰۱۴: Windows Phone در حال قدرت گرفتن در اروپاست - تکفارس 
آمار فروش گوشی های هوشمند در ۳ ماهه ی اول ۲۰۱۴: Windows Phone در حال قدرت گرفتن در اروپاست - تکفارس 

آمار فروش گوشی های هوشمند در ۳ ماهه ی اول ۲۰۱۴: Windows Phone در حال قدرت گرفتن در اروپاست

alierna
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 14:04
آمار فروش گوشی های هوشمند در ۳ ماهه ی اول ۲۰۱۴: Windows Phone در حال قدرت گرفتن در اروپاست - تکفارس 

شرکت آنالیزگر جهانی Kantar Worldpanel به تازگی آماری در مورد فروش گوشی های هوشمند بر اساس سیستم عامل آنها عرضه کرده است. این آمار در بازه ی زمانی ۳ ماهه ی اول سال ۲۰۱۴ به دست آمده است. در اساس این آمار Windows Phone در قاره ی اروپا در حال رشد است

در این آمار، گستردگی سیستم عامل های اندروید، IOS، ویندوز فون و بلک بری در بازار کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، امریکا، چین، استرالیا و ژاپن به دست آمده است. با توجه به آمار کشورهای اروپایی، ویندوز فون توانسته در طی این ۳ ماه رشدی ۱.۶ درصدی را تجربه کند. به نظر می رسد که بازار ایتالیا به طور وسیع از ویندوز فون استقبال کرده است. سیستم عامل موبایل مایکروسافت در این کشور رشدی ۱۳.۹ درصدی داشته است که نسبت به سال گذشته ۳% رشد داشته است.

gsmarena_001

اما کمترین میزان رشد این سیستم عامل در اروپا به کشور آلمان برمی گردد. این سیستم عامل در کشور آلمان رشدی ۰.۵- درصدی داشته است. جدا از آمار ویندوزفون، فروش اندروید در هر دو کشور به طور وسیعی افزایش داشته است. این سیستم عامل در کشور آلمان توانسه از ۷۳.۶% به ۷۷% برسد. در کشور ایتالیا هم شرایط برای اندروید بسیار ایده ال است. بازار اندروید در این کشور به ۷۰.۷% رسیده است. سال گذشته این سیستم عامل در کشور ایتالیا دارای سهمی ۶۲.۵ درصدی بود.

بازار اسپانیا هم جالب به نظر می رسد. در این کشور اندروید بازار خود را از دست داده و سقوطی ۵.۱ درصدی را تجربه می کند. این کشور در سال گذشته فروشی ۹۳.۷ درصدی در این کشور داشت. حال به نظر می رسد که این آمار به ۸۸.۶% تقلیل پیدا کرده است. نکته ی غیر قابل باور در آمار این کشور، بازار ۰ درصدی  گوشی های بلک بری است. ویندوز فون ۳% از بازار و IOS شرکت اپل ۷.۶% را در اختیار دارد. سال گذشته IOS آماری ۴.۵ درصدی داشت که نشان از بهتر شدن وضعیت این گوشی در اسپانیا را می دهد.

gsmarena_004

وقتی به آمار کشور های اروپایی نگاه می کنیم، می بینیم که گوشی های IOS دار شرکت اپل تنها پیشرفت کوچک ۰.۱ درصدی داشته اند و ۱۹.۲% بازار را در اختیار دارند. اما به نظر می رسد که اندروید در حال گرفتن بازار Blackberry است. این سیستم عامل توانسته پیشرفتی ۱.۵ درصدی تجربه کند. خود Blackberry فروشی ۱.۱ درصدی داشته که به نظر می رسد هر روز در حال کمتر شدن می باشد.

آقای Dominic Sunnebo، رئیس موسسه ی آماری Kantar در مورد پیشرفت سیستم عامل ویندوز فون گفته است که نوکیا به کمک گوشی Lumia 520 توانست بیشتر بازار گوشی های رده پایین را ازان خود کند. این دستگاه توانست بسیاری از کسانی که برای بار اول گوشی هوشمند می خریدند، یا از سیستم عامل سیمبین کوچ می کردند به خود جذب کند. حال می بینیم که بازار گوشی های سطح پایینی که موتورولا با Moto G و سامسونگ با گوشی های بی شمار خود در آن پادشاهی می کردند در حال بلعیده شدن توسط ویندوز فون و نوکیاست.

با این حال وجود تعداد بی شماری گوشی سطح پایین، سطح متوسط و بسیار ازان قیمت اندروید مانند گوشی جدید و تازه معرفی شده ی OnePlus One، کار را برای پیشرفت Windows Phone مشکل کرده است.

gsmarena_003

 

در بازار آمریکا Windows Phone سهمی ۵.۳% داشته است که نسبت به سال گذشته آمار این سیستم عامل نزول کرده است. این سیستم عامل در سال گذشته در این کشور سهمی ۵.۶ درصدی داشت. نکته ی جالب تر این آمار، سقوط آزاد اپل و گوشی های آیفون در کشور آمریکاست! این سیستم عامل سقوطی ۷.۸ درصدی داشته است. سیستم عامل IOS در آمریکا سهمی ۳۵.۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.

این داستان در کشور چین هم به همین صورت است. اندروید پیشرفتی ۸.۱ درصدی داشته و ۸۰% بازار را در اختیار خود دارد و IOS، سیستم عامل اپل در حال از دست دادن بازار خود در این کشور است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.