Apple و Samsung در حال از دست دادن سهم خود از بازار گوشی های هوشمند هستند - تکفارس 
Apple و Samsung در حال از دست دادن سهم خود از بازار گوشی های هوشمند هستند - تکفارس 

Apple و Samsung در حال از دست دادن سهم خود از بازار گوشی های هوشمند هستند

alierna
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 14:30
Apple و Samsung در حال از دست دادن سهم خود از بازار گوشی های هوشمند هستند - تکفارس 

دو غول بزرگ بازار گوشی های هوشمند موقعیت خود در این بازار را در خطر می بینند. با توجه به تحقیقات جدید، به نظر می رسد که با بزرگتر شدن بازار فروش گوشی های Huawei و Lenovo، سود این شرکت ها به اندازه ی چشمگیری کمتر شده است

بازار خرید و فروش گوشی های هوشمند در ۴ ماهه ی اول ۲۰۱۴ بسیار بزرگتر شده است. اما با این وجود شرکت های اپل و سامسونگ سهمی کمتر از همیشه از این بازار داشته اند. این آمار در روز دوشنبه توسط موسسه ی آماری Strategy Analytics ارائه شده اند.

بنا به گزارش Ken Hyers، آنالیزگر ارشد این موسسه، به طور کل شرکت های گوشی سازی دنیا، ۲۸۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته اند. این فروش در قاره ی آسیا رشد وسیعی داشته و در قاره ی آمریکای شمالی رشد منفی بوده است. به نظر می رسد که این رشد منفی، به دلیل قراردادهای بلند مدت اوپراتور ها برای فروش گوشی می باشد.

با اینکه هنوز هم سامسونگ با فروش بسیار خوب ۸۹ میلیون دستگاهی در رتبه ی اول قرار گرفته است، اما سهم این شرکت از بازر گوشی های هوشمند، نسبت به سال گذشته، به میزان ۱ درصد کمتر شده است و از ۳۲ درصد، به ۳۱ درصد رسیده است. این شرکت پس از چهار ماهه ی چهارم ۲۰۰۹، برای اولین بار است که سهم خود از بازار را از دست می دهد. آنالیزگر های موسسه ی Strategy Analytics در این مورد گفته اند: “شرکت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند رده بالا رقیبی قدرمتند مانند Apple و آیفون می بینند و در بازار گوشی های رده پایین، شرکتی مانند Huawei و دیگر شرکت های چینی در حال گرفتن بازار از این شرکت هستند. به طور کل این شرکت حال و روز سختی در بازار دارد.”

این در حالی است که Apple موفق به فروش ۴۳.۷ میلیون گوشی هوشمند شده است و سهمی ۱۵ درصدی از این بازار دارد. این شرکت نیز همانند سامسونگ سهم خود از این بازار بزرگ را کمتر از قبل می بیند. سال گذشته این شرکت ۱۷ درصد از فروش بازار را به خود اختصاص داده بود و از عملکرد خود بسیار خوشنود بود. در ادامه ی گزارش منتشر شده آمده است: “اپل قدرت خود در بازار گوشی های قدرتمند و رده بالا را حفظ کرده و حفظ می کند، اما بخاطر عدم حضور این شرکت در بازار گوشی های میان رده و پایین رده، بازار کشور های در حال توسعه، مانند کشورهای آمریکای لاتین را از دست داده است. ”

به طور کل می توان گفت که سهم ۵۰ درصدی این دو شرکت از بازار گوشی های هوشمند، به لطف شرکت های نوپایی مانند لنوو و هواووی به ۴۷% رسیده است. سهم دو شرکت لنوو و هواووی از بازار چهار ماهه ی نخست ۲۰۱۴، ۵% بوده است. بر اساس گزارش منتشر شده: ” هواووی در حال بزرگتر کردن بازار خود در کشورهای اروپایی است. این در حالی است که لنوو فروش خود را از مرز های کشور چین به بیرون برده و در حال بازاریابی در کشورهایی با بازار جدید، مانند روسیه است. اگر تصرف موتورولا توسط لنوو به طور کامل انجام بگیرد، باید منتظر رقیبی بسیار قدرتمند برای شرکت های اپل و سامسونگ باشیم.

در ماه ژانویه شرکت گوگل اعلامیه ای مبنی بر فروش موتورولا به شرکت لنوو، به قیمت ۲.۹۱ میلیارد دلار داد.  شرکت لنوو می تواند از برند موتورولا و سود دستگاه های این شرکت استفاده کند ولی بیشتر پتنت های موتورولا در گوگل باقی خواهد ماند. گوگل در سال ۲۰۱۲ موتورولا را با قیمتی ۱۲.۵ میلیارد دلاری خریده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید