درسی که Galaxy Gear درباره ی ساعت هوشمند به Samsung داد - تکفارس 
درسی که Galaxy Gear درباره ی ساعت هوشمند به Samsung داد - تکفارس 

درسی که Galaxy Gear درباره ی ساعت هوشمند به Samsung داد

kamran
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 18:29
درسی که Galaxy Gear درباره ی ساعت هوشمند به Samsung داد - تکفارس 

در مصاحبه با طراحان Samsung احساس می شود که این شرکت لوازمی را که قابل پوشیدن باشند بسیار جدی گرفته است

فقط شش ماه بین آغاز و پایان Galaxy Gear فاصله بود که این طول عمر بسیار کوتاهی است.

 

Android،چند ماه پس ازSamsung’s Gear، پلتفورم پوشیدنی خود را اعلام کرد.Min Cho،مدیر فروش شرکت Samsung توضیح داد که تولیدات قابل پوشش فقط به green OS محدود نمی شوند.او گفت: “ما به کار کردن بر روی بهترین راه حل برای مشتریان خود ادامه می دهیم،از جمله همکاری با گوگل و Android”.او ادامه داد:” در حال حاضر داریم روی آن کار می کنیم.Samsung تایید کرده است که برای تولید پوشاکی با سیستم عامل Android برنامه دارد.”

Eunjoo Kim (طراح اصلی UX برای سِری Gear) توضیح می دهد که:”بعد از اولین Gear،مهمترین درسی که گرفته شد این بود که Gear باید بر اساس مُد باشد و باید نیازهای مُد استفاده کنندگان را برطرف کند.یک وسیله نمی تواند پاسخگوی تمامی نیازهای افراد باشد پرا که نیاز افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است”.فلسفه ی ای حرف با چیزی که درباره ی Galaxy S5 شنیده ایم (Cho  گفته بود) متفاوت است چرا که گفته شده بود که Galaxy S5 قطعاً یک گوشی برطرف کردن تمام نیازهای افراد می باشد.

یک وسیله نمی تواند پاسخگوی تمام نیازها باشد

ما تفوت های فیزیکی بین Galaxy Gear و Gear 2 را پوشش دادیم.Jun Yong Song،طراح ارشد سخت افزار برای هر دو ساعت هوشمند،تلاش می کند که در این زمینه اطلاعات بیشتری ارایه دهد:”از آن جا که اولین Gear با تسمه ی متصل طراحی شده است،در آن یک خط جامد حفظ می کند که طرحی جامد و کلاسیک می سازد.Gear 2 به گونه ای طراحی شده است که با هر بندی مطابقت داشته باشد برای ترکیب هماهنگ با هر کدام که استفاده می شود”.او افزود:”در این روند،از آن دسته اتصالات عجیب و غریب پرهیز شده است در حالی که در مقایسه با Gear اصلی،از مواد نرم تری برای راحتی بیشتر استفاده شده است”.

طراحی سخت افزاری هسته ی آن تغییر چشمگیری نداشته است و فقط پیشرفتی تکاملی داشته است.

بند های قابل تعویض،تنوعی از رنگ های پس زمینه،تصاویر پس زمینه و طرح های ساعت به این ساعت هوشمند اعتبار بیشتری بخشیده است.طرح بندی آیکون ها و تصاویر پس زمینه می تواند با خودِ ساعت تنظیم شود و این فقط درباره ی انتخاب کردن عکس های زیبا نیست.

Kim می گوید:”تصویر زمینه ی پیش فرض به گونه ای طراحی شده است که مزایا و ویژگی های صفحه نمایش AMOLED  نشان دهد.این ساعت قابلیت نمایش رنگ هایی را دارد که LCD های TFT هم ندارند.مثل فلوئورسنت های سبز و آبی.”این چیزی است که او مشتاقانه با Galaxy Fit نشان می دهد.او همچنین اضافه کرد که:”در LCD های TFT،این رنگ ها بسیار مبهم هستند.”در رابطه با ساعت های هوشمند Gear،به خاطر بند های قابل تغییر،نیاز به تغییرات روزانه (برای تغییر ظاهر) وجود داشت.

سفارشی کردن یک چیز است،اما چرا Gear ظاهری مربعی شکل دارد؟؟ Song میگوید:”مشتریان سلیقه ها و ارزش های گوناگونی دارند.ما به کاربران این قدرت را می دهیم که چیزی را که نیاز دارند و می خواهند داشته باشند انتخاب کنند.تیم تحقیق پیش تر اشاره کرده بود که در مُد و لوازم جانبی،یک محصول نمی تواند تمام نیازها را برطرف کند.پس چگونه انتظار می رود که این سه محصول برای ارائه به همه مناسب باشند؟

Kim به شوخی می گوید:”سه،عدد جادویی است.برای Gear و Gear Fit،برای مدتی طولانی،اندازه موضوع مهمی بود.ما الان سایزی دو برابر داریم و همچنان راه به فرصت ها و امکانات بیشتری نیز باز است”.

Gear Fit یک چیز کاملاً متفاوت است.هرچه باشد ظاهراً طراحی غیر عادی آن از طلوع خورشید بر روی اقیانوس الهام گرفته شده بود!!

OS همچنان Tizen است.به این معنا که انتخاب محدود بارنامه ها و ویژگی ها ادامه دارد اما این به این معنی نیست که پوشیدنی های مجهز به Android بهتری در این مرحله وجود داشت.

سوال بزرگ اینجاست که چرا سامسونگ به Tizen روی آورد؟Cho در این باره می گوید:”پیچیده است.اگر نگاهی نزدیک تر به Tizen بیندازید می بینید که مبتنی بر وب است که میزان بهره وری تبدیل برنامه های موجود را ارائه می دهد.اما شما تلاش های بیشتری را با دستگاه های بیشتری که شامل سیستم Android می باشند می بینید.”

ممکن است این شرکت چیزهایی از اولین ساعت هوشمند خود آموخته باشد اما به نظر می رسد که این موضوع مقوله ای است که به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

شرط بندی ها بر سر تقاضای این ساعت های هوشمند و مدل آن ها ادامه دارد.نتیجه چه خواهد شد؟؟چون قطعاً تک تک ما بی صبرانه منتظر هیتیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.