بررسی تخصصی تبلت ASUS MeMO Pad 10 - تکفارس 
بررسی تخصصی تبلت ASUS MeMO Pad 10 - تکفارس 

بررسی تخصصی تبلت ASUS MeMO Pad 10

Vahid
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 20:22
بررسی تخصصی تبلت ASUS MeMO Pad 10 - تکفارس 

حتما عقیده همه انسان ها آن است که هر چقدر بیش تر به چیزی پول دهید آن چیز فوق العاده است! این حرف کاملا درست است و هر چقدر به تبلت خود پول دهید امکانات و قابلیت های بیشتری را میتوانید تجربه کنید. دوست داریم تبلتی داشته باشیم که اندازه اش بزرگ باشد و امکاناتش فراوان! اما مشکل اینجاست که برخی ها علاقه ای به خرید تبلت گران ندارند و شاید قصد دارند با پول اندک یک انتخاب صحیح و بدون نقص داشته باشند……همه ما هنگامی که شیفته یک تکنولوژی میشویم دوست داریم که هر چه سریع آن را خریداری کنیم و از آن لذت ببریم. اما متاسفانه به دلیل این خواسته، بعد از مدت ها از خرید خود پشیمان می شویم.

http://www.asus.com/media/global/products/vxE12GVW8CI26LIo/P_500.jpg

امروز قصد داریم یکی از بهترین و فوق العاده ترین تبلت جهان ولی در عین حال یکی از ارزان ترین تبلت های جهان را بررسی کنیم! شرکت تایوانی ایسوس برای اینکه یک خرید بدون اشتباه و ارزان داشته باشیم تبلت های مختلفی را با اندازه های مختلف ساخته و وارد بازار کرده است. شرکت ایسوس در این دو سال توانسته خود را نسبت ره رقیبانش بالا بکشد و تبلت های فوق العاده ای با قیمت ایده آل عرضه کند. بخاطر همان شرکت تایوانی ایسوس دست به کار شد و از سری تبلت های Asus Memo Pad رونمایی کرد. این تبلت ها در همه اندازه های ۷، ۸ و ۱۰٫۱ اینچی و با رنگ ها و امکانات متفاوتی ساخته و وارد بازار می شوند.

اما یکی از محبوبترین و در عین حال ارزان ترین تبلت این سری، تبلت ASUS MeMO Pad 10 می باشند که با صفحه نمایش بزرگ خود علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. با هم به بررسی این تبلت محبوب بپردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت:

کمپانی ایسوس هیچ موقع وسیله ای نمیسازد که از نظر کیفیت پایین باشد. در باره این تبلت هم این حرف صحت دارد! کمپانی ایسوس با طراحی فوق العاده این تبلت توانسته به موفقیت زیادی دست یابد. شاید با اولین نگاه به این تبلت، قیمت ان پایین ۱٫۵ میلیون به نظر نرسد! طراحی زیبا و شیک و نازک این تبلت باعث شده تا این تبلت هم مانند تبلت های دیگر این کمپانی فروش فوق العاده ای داشته باشد. تبلت ASUS MeMO Pad 10 طوری طراحی شده که شما میتوانید به راحتی در دستان خود بگیرید و با آن کار کنید به فصای مجازی رفته، بازی کنید، با برنامه ها کار کنید و….

Tablet-ASUS-MeMO-Pad-10-ME102-1

با خرید یک کاور اورجینال این تبلت ۱۰٫ اینچی، میتوانید زیبایی آن را چند برابر کنید. اگر بخواهیم درباره کیفیت ساخت تبلت ASUS MeMO Pad 10 حرف بزنیم باید بگوییم که کیفیت ساخت تبلت متوسط به بالاست و میتواند ضربه هایی که در انتقال روزانه بر آن وارد می شود را تحمل کند. شاید تنها ایرادی که بتوانیم از طراحی آن بگیریم استعداد بالا در جذب اثر انگشت دست کاربر است. پشت و جلوی ASUS MeMO Pad 10 به دلیل پلاستیکی بودن آن به سرعت اثر انگشت را جذب می کند و شما باید هر روز آن را پاک و تمیز کنید.

سخت افزار:

پردازه تبلت Asus MeMO Pad 10 پردازه Quad-Core هست که به راحتی میتواند برنامه هایی که میخواهید را باز کنید، بازی های HD را به آسانی بازی کنید و در هنگام مرور صفحات اینترنت، هیچ لگ و گیری نخواهد داشت. در کنار پردازنده این رم است که میتواند سرعت انجام برنامه ها را تعیین کند! رم تبلت Asus MeMO Pad 10 رم یک گیگابایت می باشد که در حالت معمولی ۵۰۰ مگابایت آن مصرف می شود. این رم به همراه این پردازنده یک سخت افزار خوب برای این تبلت تایوانی به شمار می رود.

http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2013/03/07/b0ac1e18-67c2-11e3-a665-14feb5ca9861/thumbnail/770x433/b0f206cf03ddbb2317b494393a0af67f/Asus_MeMo_Pad_10_35581411_10.jpg

یک ایراد دیگری که میتوانید از این تبلت بگیریم وجود حافظه داخلی کم این تبلت است. حتما یک تبلتی که چنین سخت افزار را دارد باید حافظه داخلی بالایی داشته باشد. اما انگار شرکت تایوانی ایسوس چنین عقیده ای نداشته و یک رم ۸ گیگابایتی را در Asus MeMO Pad 10 قرار داده است.(البته ممکن است برای کاربرانی که بیشتر این تبلت را برای بازی نخواهند، ۸ گیگ حافظه خوبی به شمار رود) اما باید بگوییم که این تبلت از SD Card تا ۶۴ گیگ پشتیبانی میکند و شما میتوانید با خرید یک رم مشکل کم بودن حافظه آن را برطرف کنید.

صفحه نمایش و دوربین:

صفحه نمایش تبلت Asus MeMo Pad 10 در یک کلام فوق العاده است و شما هنگامی که با آن کار میکنید نوز زیاد آن هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آورد و در هنگام کار کردن اصلا تراکم پیکسلی آن را متوجه نخواهید شد. تراکم پیکسلی این تبلت ۱۴۹ پیکسل بر اینچ می باشد که شاید از نظری عددی کم باشد ولی از اگر با آن کار کنید اصلا متوجه کم بودن تراکم پیکسلی نخواهید شد. همچنین این تبلت از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ بهره می برد و که به آن هم فوق العاده است.

http://www.asus.com/websites/global/products/vxE12GVW8CI26LIo/img/common/beauty/splendid_memopad.png

به بحث دوربین این تبلت میرسیم! اول باید مشخص کنیم که آیا تبلت را برای دوربین میخواهیم یا خیر؟؟ اگر جواب خیر هست به راحتی با دوربین آن کنار خواهید آمد و گرنه چنین نخواهد بود! تبلت Asus MeMo Pad 10 از دو دوربین بهره مند است که یک دوربین آن در پشت و یک دوربین آن در جلو برای مکالمات تصویری (اینترنتی) قرار گرفته است. دوربین پشتی این تبلت ۲ مگاپیکسل می باشد که دارای رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۶۰۰ پیکسل می باشد و میتواند با کیفیت HD 720p فیلم برداری کند. دوربین جلویی این تبلت نیز ۱٫۲ مگاپیکسل است که در هنگام چت و مکالمات تصویری، به راحتی میتوانید با طرف مقابل صحبت کنید.

امکانات ارتباطی و امکانات:

یکی از مزیت های این تبلت پشتیانی از شتاب سنج است! شما با چرخاندن تبلت میتوانید منوی صفحه را مناسب با زاویه خود ببینید. به چپ بچرخانید، منو نیز به سمت چپ خواهد پیچید. علاوه بر آن این تبلت  ژیروسکوپ و قطب نما نیز دارد و در هر مکانی که هستید میتوانید قطب شمال و جنوب را پیدا کنید. بلندگوی های این تبلت نیز فوق العاده هستند. در بررسی هایی که با سایر تبلت ها داشتیم، تبلت Asus MeMo Pad عملکرد فوق العاده ای داشت. وجود دو بلندگوی بلندگوهای استریو با تکنولوژی SonicMaster به راحتی میتواند با کیفیت بالا تمامی موسیقی و آهنگ ها را پخش کند و شما میتوانید از آن نهایت لذت را ببرید.

Asus

تبلت Asus MeMo Pad 10 در پخش موسیقی از فرمت های MP3/WAV/WMA/AAC پشتیبانی می کند. در پخش فیلم ها نیز از فرمت های MP4/H.264/H.263 پشتیبانی می کند و میتوانید به راحتی تمامی فیلم ها و موسیقی ها را در آن مشاهده و گوش کنید. در این تبلت تایوانی میتوانید از هدست نیز استفاده کنید. تبلت Asus MeMo Pad 10 یک خروجی برای هدست دارد اما در هنگام خرید این تبلت، هدست در جعبه آن وجود ندارد و باید جدا آن را خریداری کنید. از مزیت دیگر این تبلت  پشتیبانی از USB OTG است که در جعبه آن تبدیل OTG به USB قرار دارد و به راحتی میتوانید تمامی اطلاعات موجود در فلش خود را به تبلت انتقال دهید و یا از تبلت به فلش خود انتقال دهید.

باتری:

تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ از باتری لیتیو-پلیمر با ظرفیت ۵۰۷۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کند که میتوانید با این باتری قوی، به راحتی نزدیک ۱۰ ساعت در صفحات اینترنت بچرخید. البته هنگامی که بازی می کنید این مدت به ۶٫۵ ساعت الی ۷ ساعت تغییر خواهد کرد. ( بستگی به بازی دارد) اگر هم از این تبلت استفاده کنید روزها باتری خواهد ماند. برای شارژ شدن باتری، باید نزدیک ۴ ساعت تمام به برق وصل باشد تا تمام باتری پر و شارژ شود.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/815%2B1Q5mt1L._SL1500_.jpg

معایب تبلت Asusu MeMO Pad 10:

  • عدم وجود ویبره در دستگاه (زیاد مهم نیست چرا که تبلت نیازی به ویبره ندارد)
  • عدم وجود سنسور تنظیم خودکار نور صفحه
  • مکث های گاه وبی گاه و جزیی هنگام اجرای بازیهای HD (اگر کاربر ساده ای هستید و با تبلت دیگری چشم به چشم مقایسه نکنید متوجه این مکث ها و لگ ها نخواهید شد)
  • عدم پشتیبانی از سیم کارت
  • دوربین ضعیف
  • دیر شارژ شدن باطری نسبت به بقیه تبلت ها

مزایای تبلت Asusu MeMO Pad 10:

  • طراحی زیبا و شیک و محکم
  • پردازشگر ۴ هسته ای
  • وجود GPS
  • پشتیبانی از SD Card
  • پشتیبانی از USB OTG
  • دیر تمام شدن باتری
  • صفحه نمایش بزرگ و قوی
  • تاچ حساس و خوب
  • از همه مهمتر: قیمت فوق العاده تبلت

اگر بخواهیم تمامی مطالبی که گفتیم را جمع بندی کنیم اگر شما از تمام عیب های این تبلت میتوانید چشم پوشی کنید، از خرید تبلت  Asusu MeMO Pad 10: درنگ نکنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. در پایان باید قیمت این تبلت را بگوییم. تبلت  Asusu MeMO Pad 10 با قیمت حدودی ۸۴۰ هزار تومن با دو رنگ مشکلی و سفید در بازار وجود دارد و میتوانید آن را خریداری کنید.

http://multi-media.com.ua/images/review/asus-memo-Pad-10-me102/asus-memo-pad-10-me102-1.jpg

امیدوارم این بررسی برای شما عزیزان سودمند بوده باشه. هرگونه سوالی از این تبلت دارید بنده در خدمتون هستم. نظر خودتون رو با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید