اختلاف اپل با سامسونگ تمامی ندارد | نتیجه دادگاه - تکفارس 
اختلاف اپل با سامسونگ تمامی ندارد | نتیجه دادگاه - تکفارس 

اختلاف اپل با سامسونگ تمامی ندارد | نتیجه دادگاه

Vahid
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 17:28
اختلاف اپل با سامسونگ تمامی ندارد | نتیجه دادگاه - تکفارس 

همانطور که میدانید دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ بنا به دلایلی با یکدیگر اختلاف دارند و هر روز شایعه ای در فضای مجازی منتشر می شود که شرکت سامسونگ مبلغی به شرکت اپل داد. امروز نتیجه دادگاه مشخص شد و شما در ادامه میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

بالاخره امروز هشت عضو هیئت‌ دادگاه شرکت اپل و سامسونگ در دادگاه حضور داشتند و بخاطر شکایت هر دو شرکت بخاطر رعایت نکردن حق کپی رایت رای دادند…. نتیجه دادگاه بر خلاف تصورها اینبار هر دو شرکت مقصر اعلام شدند و اپل نیز که قبلا مقصر نبود، در این دادگاه به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت از شرکت سامسونگ مقصر اعلام شد.

طبق رای دادگاه، هر دو شرکت اپل و سامسونگ مقصر هستند. شرکت سامسونگ در پتنت ۶۴۷ (Quick Links) به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت مقصر اعلام شد ولی پتنت‌ ۹۵۹ (Universal Search) و پنت ۴۱۴ (Background Sync) که شرکت اپل اعلام کرده بود از شرکت ما کپی برداری شده در دادگاه ثابت نشد و ادعای شرکت اپل درست نبوده است.

http://www.pentagonpost.com/wp-content/uploads/2013/08/Samsung-vs.-Apple.jpg

قاضی دادگاه که فردی روسی بود، شرکت سامسونگ را به خاطر کپی در پنت های (Automatic Word Correction) نیز متهم کرد و بخاطر اینکه این پنت نیز از شرکت اپل کپی برداشته شده رای صادر کرد که طبق آن شرکت سامسونگ باید مبلغ ۱۱۹.۶ میلیون دلار بابت رعایت نکردن حق کپی رایت به شرکت بزرگ اپل بدهد. این درحالی است که شرکت اپل ادعا می کرد که سامسونگ باید مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار به ما بدهد. قطعا قیمت ۱۱۹.۶ میلیون دلار از ۲.۲ میلیارد دلار بسیار کم است و این نشان میدهد که آنطوری که اپل فکر میکرد این شرکت از او کپی برداری نکرده است!

اما جالب اینجاست که اپل هم در این میان بی تقصیر نیست ولی شرایط شرکت اپل نسبت به سامسونگ خیلی بهتر است. شرکت سامسونگ در دادگاه اعلام کرد که اپل باید مبلغی به اندازه ۶ میلیون دلار بخاطر کپی برداری از پنت های سامسونگ به ما بدهد. طبق بررسی هایی که در دادگاه اعلام شد، پنت ۴۴۹ (Photo and Video Organization in Folders) طبق گفته سامسونگ، شرکت اپل از این پنت استفاده کرده و باید ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ دلار به سامسونگ بدهد. علاوه بر این سامسونگ یک سری پنت های دیگر را نام برد که قرار است در دادگاه بعدی مورد بررسی قرار گیرد. دادگاه بعدی قرار است در روز دوشنبه همین هفته برگزار شود.

شرکت اپل بعد از اتمام دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد:

امروز رای دادگاه صادر شد و همه فهمیدند که شرکت سامسونگ تمامی ایده های ما را می دزدد و تمامی امکاناتی که ما در گوشی ها و… میگذاریم را کپی میکند. ما سعی داشتیم که حق کارمندان و کارکنان شرکت اپل را ضایع نکنیم چرا که این ها ایده هایی میدهند و گوشی آیفون را میسازند و به دست مشتریان می دهند.

از آنجا که اکثر مردم فکر میکردند که این سامسونگ است که از کمپانی اپل کپی میکند درست بود ولی کسی شاید فکر آن را نمیکرد که اپل از پنت  ۴۴۹ (Photo and Video Organization in Folders) که سامسونگ طراحی کرده بود استفاده کند. خیلی ها رای دادگاه امروز را به نفع اپل میدانستند.

پروفسور سانتا کلارا از دانشگاه School of Law درباره دادگاه امروز میان دو کمپانی اپل و سامسونگ گفت:

امروز این دادگاه یک پیروزی برای سامسونگ بود و اصلا به نفع کمپانی اپل نبود!

با کمی اندیشه درمیابیم که سخن این استاد بزرگوار درست است چرا که قبلا کمپانی سامسونگ باید مبلغ ۲.۲ میلیارد را به اپل میداد ولی امروز این اتفاق نیافتاد و فقط سامسونگ مبلغ ۱۱۹.۶ میلیون دلار را به اپل داد.

همانطور که پیداست هیچ کدام از دو کمپانی بزرگ و پرطرفدار کنار نمیکشند و نزدیک دو سال است که این دو شرکت در دادگاه رو در رو می ایستند و از منافع خود دفاع میکنند.

در پایان نظر شما درباره این رای چیست؟ این رای به نفع شرکت اپل بوده یا سامسونگ؟ میتوانید رای دادگاه روز دوشنبه را پیش بینی کنید؟

نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.