پروژه اسمارتفون Ara - تکفارس 
پروژه اسمارتفون Ara - تکفارس 

پروژه اسمارتفون Ara

sepehr.shahi
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 23:40
پروژه اسمارتفون Ara - تکفارس 

آیا از اخبار این پروژه مطلعید؟ می دانید که با این پروژه شرکت گوگل در آینده گوشی شخصی برایتان پرینت خواهد کرد؟ بله، “گوشی شخصی”. چیزی متفاوت با دیگر گوشی ها که به دلخواه خودتان طراحی اش می کنید و گوگل قطعات آن را برایتان پرینت می کند! در ادامه جزئیات این خبر هیجان انگیز را بخوانید.

پروژه ی مدلینگ اسمارت فون شرکت گوگل که Ara نام دارد، به هدف طراحی شخصی شروع به کار کرده اما انگار که این وزنه کمی سنگین است: چطور سازندگان گوشی های موبایل می توانند این همه قطعه ی نا متشابه (و احتمالاً منحصر بفرد) را تولید کنند؟ گروه تحقیقاتی ۳D Systems با خوشحالی به شما می گوید که روش پرینت سه بعدی اش را تثبیت کرده و اکنون آماده است که پروژه ی Ara را به واقعیت بدل کند. این کمپانی روش متداول پرینت سه بعدی را کنار گذاشته است چون به دلیل تغییرات پشت هم سرعت، با مشکل مواجه می شود و به جای آن سیستمی همیشه در حال حرکت طراحی کرده که به درد تولیدات انبوه بخورد. این تکنیک میلیون ها قطعه را تولید خواهد کرد، حتی با وجود نیاز بعضی شان به عملیات اضافی.

این تکنیک برای راه اندازی یا همان بوت بسیار انعطاف پذیر است. ما می دانیم که سیستم های سه بعدی قرار است جوهر قابل هدایت تولید کنند (با کمک دانشگاه Carnegie Mellon و X5 Systems) تا قطعاتی مانند آنتن را پرینت کنند. اما این تکنیک می تواند قطعات تولیدی را با هر طیف رنگی تولید کند که این شامل قطعات شفاف هم می شود. این امکان هم وجود دارد که قطعات گوشی پروژه Ara شما دقیقاً همان ظاهر و رنگبندی را داشته باشند که می خواهید. البته هنوز باید تا سال ۲۰۱۵ صبر کنید تا یکی از این گوشی ها نصیبتان شود اما حالا حداقل می دانید که این پروژه چطور به واقعیت تبدیل شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید