ارزش هر عینک گوگل ۸۰ دلار است؟ - تکفارس 
ارزش هر عینک گوگل ۸۰ دلار است؟ - تکفارس 

ارزش هر عینک گوگل ۸۰ دلار است؟

Vahid
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 15:52
ارزش هر عینک گوگل ۸۰ دلار است؟ - تکفارس 

یکی از شاهکار های تکنولوژی این نسل، عینک گوگل یا همان Google Glass است که توسط کمپانی فوق العاده و نامدار گوگل ساخته و وارد بازار می شود. این چند روز شایعات مختلفی مبنی بر اینکه این عینک بی نظیر، از یک دوربین ۸۰ دلاری بهره می برد ولی قیمت آن ۱۵۰۰ دلار است، فکر همه را مشغول خود کرد و خیلی ها را نسبت به گوگل بد بین کرد…. آیا واقعا هر عینک گوگل ۸۰ دلار ارزش دارد یا بیشتر؟ آیا واقعا این عینک ۱۵۰۰ دلار است یا کمتر؟ با ما همراه شوید.

البته این درست که قیمت این عینک گوگل واقعا ۱۵۰۰ دلار ارزش ندارد و بخاطر همان زیاد نتوانست فروش خوبی در میان انواع گجت های دنیا پیروز شود! اما امروز وبسایت Teardown.com که یکی از معتبرترین وبسایت در زمینه تکنولوژی است به بررسی قیمت تک تک قطعات سازنده این عینک بی نظیر پرداخته تا ببید آیا واقعا ۸۰ دلار است یا ۱۵۰۰!!

http://www.themobilityresource.com/wp-content/uploads/2013/11/gg3.jpg

طبق بررسی ای که وبسایت Teardown.com بر روی این عینک های گوگل کرده، این حرف کاملا درست که هر یک عینک برای کمپانی گوگل واقعا ۸۰ دلار خرج می برد یعنی تمامی اجزای سازنده این گجت، ۸۰ دلار ارزش دارد. البته باید بگوییم که هزینه ساخت، کارکنان شرکت، توسعه و مخارج آن روی این ۸۰ دلار می آید و باید گوگل از این عینک سود کند ولی آیا این درست که عینک ۸۰ دلاری را ۱۵۰۰ دلار بفروشد؟

اما پس از این بررسی به سرعت یکی از کارکنان کمپانی گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که:

این بررسی درست نیست و کلا اشتباه است. این گزارش بدون شک اشتباه و غلط است.

اما این ما هستیم که باز هم معلوم نشد که آیا هر عینک ۸۰ دلار ارزش دارد یا ۱۵۰۰؟ به نظر تاکنون شرکت گوگل از پول عینک هایی که فروخته چه کارهایی انجام داده است؟

شما چه فکر می کنید؟ به نظر کمپانی گوگل از فروش هر عینک هوشمند خود، چقدر سود می کند؟ ۱۴۲۰ دلار؟ یا کمتر؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید