بیل گیتس دیگر بزرگترین سهام دار مایکروسافت نیست - تکفارس 
بیل گیتس دیگر بزرگترین سهام دار مایکروسافت نیست - تکفارس 

بیل گیتس دیگر بزرگترین سهام دار مایکروسافت نیست

alierna
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 01:17
بیل گیتس دیگر بزرگترین سهام دار مایکروسافت نیست - تکفارس 

بیل گیتس دیگر بزرگترین سهام دار شرکت مایکروسافت نیست. وی در حال حاضر دومین سهام دار است و پس از استیو بالمر، مدیرعامل قبلی شرکت مایکروسافت قرار گرفته است.

این اتفاق برای اولین بار است که در تاریخ شرکت مایکروسافت به وقوع پیوسته است. وی در حال حاضر ۳۳۰.۱ سهم مایکروسافت را در اختیار خود دارد. این در حالی است که مدیر عامل سابق این شرکت، استیو بالمر، ۳۳۳ میلیون سهم داشته و بزرگترین سهام دار این شرکت است.

استیو بالمر در فوریه ی امسال بازنشسته شد و پس آن ساتیا نادلا مدیرعاملی این شرکت بزرگ را بر عهده گرفته است. از زمانی که بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را تاسیس کرد تا سال ۲۰۰۰ مدیر عامل این شرکت بزرگ بود. بیل گیتس توانسته بود که در دوازده سال گذشته، هر ساله ۸۰ میلیون سهم بفروشد که مقداری از سود به دست آمده را به موسسه ی خیریه ی خود و همسرش اختصاص می داد. با این وجود قابل پیش بینی است که وی در اواسط سال ۲۰۱۸ هیچ نقشی در این کمپانی نخواهد داشت.

با این حال بیل گیتس با سرمایه ی ۷۶ میلیارد دلاری خوب ثروتمند ترین مرد دنیاست و هر ساله مقدار قابل توجهی از این سرمایه را به موسسه ی خیریه ی خود هدیه می کند. وی تا به امروز بیش از ۲۸ میلیارد دلار کمک های بشر دوستانه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.