نرم افزار جدیدی که سرطان پوست را تشخص می دهد! - تکفارس 
نرم افزار جدیدی که سرطان پوست را تشخص می دهد! - تکفارس 

نرم افزار جدیدی که سرطان پوست را تشخص می دهد!

Vahid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 16:05
نرم افزار جدیدی که سرطان پوست را تشخص می دهد! - تکفارس 

مدتی پیش دانشگاه هیوستون آمریکا بر روی ساخت یک نرم افزاری کار می کردند که بتواند بهتر از یک پزشک سرطان پوست را تشخیص دهد. بالاخره این نرم افزار پس از مدت ها کار شبانه روزی، ساخت شد.

این نرم افزار فوق العاده هوشمند DermoScan نام داد که از زخم های مشکوک روی پوست انسان را شناسایی کرده و پس از آنالیز کردن اعلام می کند آیا شما سرطان پوشت دارد یا خیر؟… (ایشالله که هیچ یک از انسان ها به این بیماری مبتلا نشوند)

طبق گفته دانشگاه هیوستون آمریکا این نرم افزار بهتر از یک پزشک میتواند این سرطان را تشخیص دهد. خب این امر روشن است که دقت بالای نرم افزار DermoScan باید به شکل دقیقی نیز طراحی شود. بخاطر طراحی دقیق نرم افزار DermoScan قیمت این نرم افزار بسیار گران است. قیمت نرم افزار DermoScan  حدود ۵۰۰ دلار است که شما هم اکنون میتوانید خریداری کنید.

http://mashable.com/wp-content/uploads/2013/01/skin-cancer-smartphone.jpg

این نرم افزار به کمک لنرزی به نام Dermoscope میتواند زخم های مشکوک را شناسایی کند و سپس به کاربر هشدار دهد که آیا این زخم بخاطر سرطان پوست هست یا یک زخم معمولی است. اما نکته جالب اینجاست که در تست اولیه نرم افزار DermoScan این نرم افزار توانست ۸۵ درصد تشخیص درست سرطان را دهد که در مقایسه با تشخیص دکتران آمار بسیار فوق العادی است!

درصد این موفقیت زمینه را برای موفقیت های بعدی هموارتر می کنند بخاطر همان موسسه ملی بهداشت کشور آمریکا حاظر به سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار دلاری برای این این نرم افزار شده تا سازندگان این نرم افزار فعالیت خود بر روی بیماری زخم بورولی نیز آغاز کنند.

نظر شما درباره این نرم افزار چیست؟ آیا این نرم افزار ۵۰۰ دلار ارزش دارد؟ به نظر شما با کمک این اسمارت فون ها می شود که بیماری های دیگر را نیز تشخیص داد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.