گوگل افزونه های Local مرورگر کروم را مسدود می کند - تکفارس 
گوگل افزونه های Local مرورگر کروم را مسدود می کند - تکفارس 

گوگل افزونه های Local مرورگر کروم را مسدود می کند

saeedeh_cj
۷ خرداد ۱۳۹۳ - 16:39
google_chrome

گوگل برای جلوگیری از انتشار بد افزارهای مخفی اقدام به مسدود کردن تمامی افزونه های Local کروم نموده است.

گوگل از امروز برای محافظت از کاربران در برابر افزونه های آلوده اقدام به بستن این افزونه های Local که به صورت مخفیانه در سیستم قربانی نصب می شدند کرد. قبلا گوگل اعلام کرده بود که تغییراتی را در این مرورگر اعمال خواهد کرد که جلوی این گونه خطرات احتمالی را می گیرد این در حالی است که بسیاری از سرویس ها افزونه هایی را ارائه می کنند که در پی اجرای دستوراتی شروع به نصب شدن می کند، شرکت گوگل اعلام کرد بعضی از سرویس ها اقدام به طراحی افزونه هایی کرده اند که به صورت مخفیانه و بدون اجرای دستوری شروع به نصب می کنند و تمامی تنظیمات مرورگر را تغییر می دهند.

CHROME-EXTENSIONS

CHROME-EXTENSIONS

گوگل در پست بلاگ خود  اعلام کرد:«از امروز برای محافظت بیشتر از کاربران ویندوز دربرابر هرگونه حمله احتمالی ،تمامی افزونه های گوگل تنها از طریق کروم Web store امکان نصب خواهند داشت. با اعمال این تغییرات جدید تمامی افزونه هایی که قبلا در مرورگر نصب شده اند به صورت خودکار غیر فعال خواهند شد و قابلیت نصب دوباره یا فعال سازی دوباره را نیز نخواهند داشت.»

همچنین در ماه دسامبر گوگل اعلام کرد که سیاست های کروم Web store را تغییر داده است، من جمله اینکه تمامی افزونه های چند منظوره کروم تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند شد و تنها افزونه های تک منظوره اجازه ادامه فعالیت خود را خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.