نقد کامل گوشی HTC One Mini 2 - تکفارس 
نقد کامل گوشی HTC One Mini 2 - تکفارس 

نقد کامل گوشی HTC One Mini 2

saeedeh_cj
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 07:24
HTC-One-mini-2-price

شاید در نگاه اول این گوشی مدل کوچکتری از گوشی HTC One M8 به نظر بیاید و عملکرد آن شبیه این گوشی  باشد اما به طور کلی گوشی متفاوتی است.

برخلاف گوشی Sony Xperia X1 Compact ، شرکت اچ تی سی تصمیم گرفته است که گوشی های کوچکتر این شرکت هم همان اهداف پرچمداران این کمپانی را در مسیری کاملا متفاوت دنبال کنند.

برای رقبای این گوشی می توان به iPhone 5c و نسخه ارزان قیمت Motorola Moto E و Moto G اشاره کرد ، این گوشی آنقدر ها هم انتظار داشتیم از نظر باتری قوی نیست ،به همان مقداری که به صفحه نمایش این گوشی متحول شده، باتری آن نیز تغییر کرده است. آیا به نظر شما این نکته منفی راجع به این گوشی است؟ البته که نه! در ادامه علت این امر را توضیح می دهیم.

HTC One mini 2:سایز و بدنه

در یک نگاه کلی گوشی اچ تی سی وان گوشی خیره کننده ای به نظر می رسد و به طور کلی همه اجزاء آن شبیه اچ تی سی وان M8 است ، ترکیبی از فلز و پلاستیک مشکی لبه ها به نظر عالی می آید و این در حالی است که به صورت خیلی جزئی وزن این گوشی از نسخه قبلی آن بیشتر است و این قضیه به اینکه این گوشی کاملا در دست شما ثابت شود کمک می کند.

قطر این گوشی به میزان ۱۰٫۶ میلی متر بیشتر از نسخه قبلی است که به خاطر داشتن فضای بیشتر برای باتری و قطعات سخت افزاری اعمال شده و این اثر منفی این کلفت تر بودن را به نحوی خنثی می کند. اگر کسی بخواهد از طراحی این گوشی شکایت کند قطعا از ارتفاع آن خواهد بود!  این گوشی با بهره بردن از صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی که  با وجود قسمت پایینی صفحه نمایش دست گرفتن آن را کمی سخت می کند و اگر دست شما کوچک باشد این قضیه بسیار به چشم خواهد آمد.

 HTC One Mini 2:ویژگی ها

اچ تی سی وان مینی ۲ از نرم افزاری کاملا مشابه گوشی M8 بهره می برد که این به این معنی است که با خریدن این گوشی شما صاحب گوشی با اندروید نسخه KitkT 4.4.2 و همچنین اچ تی سی new Sense 6 UI(اچ‌تی‌سی سِنس (به انگلیسی: HTC Sense) یک واسط گرافیکی کاربر است که توسط اچ‌تی‌سی برای سیستم عاملهای تلفن همراه خود نظیر آندروید، بی‌آرای‌دبلیو و ویندوز موبایل نصب و توسعه داده می‌شود) خواهید شد.

نکته مهمی که در مورد اچ تی سی سینس می توان به آن اشاره کرد این است که این واسط گرافیکی انقلابی در این گونه طراحی ها نیست بلکه فقط نسخه تکامل یافته این واسط های گرافیکی است. اگرچه این پیشرفت ها بسیار کارگشا هستند به طوری که Home screen گوشی مجهز به سینس ۶  قابل تنظیم تر از نسخه های قبلی آن است.

از مهمترین نکاتی که در مورد این گوشی می توان به آن اشاره کرد سیستم یکپارچه سازی این گوشی است که پس از اتصال به فیس بوک ، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی مخاطبان و عکس های آن ها را وارد گوشی می کند که این قضیه برای علاقه مندان به شبکه های اجتماعی امتیازی بزرگ محسوب می شود اما در نقطه مقابل برای آنهایی که علاقه ای به فیس بوک  و شبکه های اجتماعی ندارند امری آزار دهنده خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد این گوشی ارزش بیان کردن را داراست این است که اچ تی سی وان مینی ۲ پردازنده دیجیتالی بلندگوهای داخلی خود را مجددا ارتقاء داده است که برای گوشی های هوشمند بسیار فوق العاده است.

HTC One Mini 2:صفحه نمایش

در دوازده ماه گذشته دیگر تمامی طرفداران گوشی متوجه شدند که یک صفحه نمایش Full-HD به معنی همه چیز برای یک گوشی هوشمند نیست، پیشرفت های تکنولوژی صفحه نمایش به این معنی است که یک صفحه نمایش ۷۲۰p هم می تواند به خوبی یک پنل Full-HD به نظر برسد. درست مثل مینی ۲ که با صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی وکیفیت ۷۲۰p خیلی خوب به نظر می رسد. تراکم پیکسلی این گوشی هم بسیار عالی است که این ویژگی به این معنی است که این گوشی برای خواندن متن و دیدن فیلم فوق العاده است! البته لازم به ذکر است که صفحه نمایش این گوشی در برابر نور خورشید عملکرد چندان مناسبی ندارد.

HTC One Mini 2: دوربین

گوشی مینی ۲ از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می برد که به دو علت بسیار جالب توجه است. اولین علت آن این است که دوربین این گوشی دوربین Duo camera که شما در گوشی اچ تی سی وان M8 می بینید نیست و علت دوم اینکه این دوربین نسخه Ultra pixel که در اچ تی سی وان مینی در در اختیار داشتید هم نیست.

اکنون به مشخصات دوربین این گوشی اشاره می کنیم ،فوکوس این دوربین بسیار سریع بوده و این در حالی است که لنز دوربین این گوشی در فواصل زیاد هم می تواند عکس هایی بی نقص و بدون اینکه مات شوند بگیرد. همچنین این گوشی از یک دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی بهره می گیرد .

HTC one mini 2:باتری

باتری این گوشی از نسخه اصلی خود یک پله ارتقا داشته است و از ۱۸۰۰mAh به ۲۱۰۰mAh بهبود یافته است، که البته این ارتقا تأثیر زیادی در عمر باتری ندارد و این به خاطر بزرگتر شدن صفحه نمایش گوشی همزمان با ارتقا باتری است .

HTC one mini 2: عملکرد

دیگر کاملا مشخص شده است که این گوشی نسخه کم حجم شده اچ تی سی وان ام ۸ نیست .خوشبختانه این شرکت این گوشی مینی را مانند نسخه های سامسونگ گلکسی مینی ۴ که توسط شرکت سامسونگ به صورت  نسخه ای بود با امکانات کمتر از نسخه اصلی ارائه می کرد تولید نکرده است.

این گوشی از پردازنده ۱٫۲Ghz Snapdragon 400 quad-core همراه با ۱ گیگابایت RAM نیز بهره می برد که شاید در نگاه اول آنچنان فوق العاده به نظر نرسد اما به هرحال شرکت اچ تی سی سعی در این داشته که این گوشی همانند گوشی های پرچم دار این شرکت ازنظر سخت افزاری قدرتمند باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.