مقایسه iOS 8 با اندروید ۴.۴ کیت کت - تکفارس 
مقایسه iOS 8 با اندروید ۴.۴ کیت کت - تکفارس 

مقایسه iOS 8 با اندروید ۴.۴ کیت کت

saeedeh_cj
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - 19:10
مقایسه iOS 8 با اندروید ۴.۴ کیت کت - تکفارس 

سرانجام شرکت آخرین آپدیت سیستم عامل خود را عرضه کرد ، اما چگونه می توان آخرین نسخه اندروید کیت کت را با سیستم عامل iOS 8 مقایسه کرد؟

iOS 8 vs KitKat: طراحی

iOS 8 به صورت جزئی با iOS 7 تفاوت کرده است و خیلی از ویژگی های آن برای آپدیت Mac نسخه جدید سیستم عامل یعنی X Yosemite  مورد استفاده قرار گرفته است، این در حالی است که حاشیه های کناری و مرکز اعلان های این نسخه زمانی که در حال جستجو در نقشه و مخاطبین هستید اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و هنوز هم از طریق پایین کشیدن انگشت خود از بالا به پایین صفحه به این اعلان ها دست پیدا خواهید کرد و بدون اینکه اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن  هستید را ببندید می توانید به پیامک های خود ازطریق اعلان ها پاسخ دهید.

اکنون به سراغ نسخه جدید کیت کت اندروید می رویم که فونت ها باریک تر و در عین حال پررنگ تر شده اند همراه با اعداد پررنگ تر.اما از نظر طراحی iOS از اندروید عقب بود تا مدتی قبل ولی با نسخه جدید iOS به خاطر صفحه های شفاف بسیار زیبای آن گوی سبقت را از اندروید دزدیده است و امیدواریم که اندروید در نسخه ۵.۰ خود این کمبودها را از نظر طراحی جبران کند.

 

iOS 8 vs KitKat: ویژگی ها

اعلان ها: این ویژگی همیشه باعث افتخار کاربران اندروید و شادی آنها شده است. اما این بار iOS پیش افتاده است و این به علت قابلیت پاسخ گویی سریع به پیامک ها از طریق منوی اعلان ها است.

کیبورد: در مورد کیبورد هم همیشه اندروید از نسخه های قبلی سیستم عامل اپل پیش بوده است اما اینبار اپل با اضافه کردن قابلیت استفاده از کیبورد های نسل سوم برای گوشی های اپل گوی سبقت را بازهم از اندروید ربوده است که به گوشی های اپل نیز این قابلیت را می دهد تا بتوانند از سیستم پیش بینی کلمات در هنگام تایپ پیامک استفاده کنند.

کالر آیدی: نسخه کیت کت اندروید از کتاب راهنمای شغلی شرکت گوگل برای شناسایی شماره های ناشناس استفاده می کند این در حالی است که شرکت اپل اصلا به این موضوع هیچ توجهی نداشته است، بنابراین در این قسمت گوگل برنده است.

ویرایش عکس: هر دو سیستم عامل عملکردهای پایه ویرایش عکس خود را به نحو مطلوبی ارتقا داده اند. ورژن جدید  کیت کت ویرایش عکس شامل قابلیت های Straightening و individual tools و graduated filters می شود همراه با قسمت ویرایش non-destructive که به این قسمت این قابلیت را به شما می دهد که بدون اینکه نسخه اصلی عکس شما خراب شود همیشه سرجای خودش باقی خواهد ماند و هروقت که شما بخواهید می توانید دوباره از آن استفاده کنید. همچنین iOS 8 ابزارهای بیشتری به اپلیکیشن standard Photos خود اضافه کرده که شامل بخش تنظیمات روشنایی و رنگ و autostraightening و autocropping می شود. می توان گفت این دو سیستم عامل در این بخش مساوی کرده اند.

پیامک: نسخه کیت کت تمامی پیامک های ام ام اس و اس ام اس را یکی کرده است و نیازی نیست دائما بین اپلیکیشن ها جابه جا شوید. این قابلیت هنوز به سیستم عامل iOS نرسیده است بنابراین اپل در این بخش بازنده خواهد بود.

 

iOS 8 vs KitKat: عملکرد و باتری

اندروید slicker نسخه کیت کت را برای استفاده راحت تر و قابل دسترس تر کرده است و قول پاسخ دهی سریع تر و آسان تر را در هنگام انجام چند کار همزمان به کاربران خود داده است. این در حالی است که iOS 8 هم این بخش ها را مشابه کمپانی گوگل از نظر عملکرد بهبود بخشیده است به علاوه اینکه در iOS 8 امکان مشاهده مصرف باتری در قسمت app-by-app اضافه شده است که به کاربر امکان مدیریت بهتری را خواهد داد. در این قسمت نیز اپل برنده است خصوصا وقتی که اعتبار کمپانی را بخواهیم مد نظر قرار دهیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.