شرکت IDC:پیش بینی می کنیم قیمت گوشی های هوشمند امسال کاهش خواهد یافت - تکفارس 
شرکت IDC:پیش بینی می کنیم قیمت گوشی های هوشمند امسال کاهش خواهد یافت - تکفارس 

شرکت IDC:پیش بینی می کنیم قیمت گوشی های هوشمند امسال کاهش خواهد یافت

saeedeh_cj
۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - 16:16
idc-logo

یک شرکت مطرح تحلیل گر با توجه به وضعیت موجود بازار گوشی های هوشمند پیش بینی کرده است که همه سیستم عامل های گوشی به زودی رشد چشمگیری خواهند داشت و قیمت گوشی های هوشمند نیز با این تحولات کاهش چشمگیری خواهد یافت.

این پیش بینی وضعیتی که ما در بازار امروز گوشی های تلفن همراه مشاهده می کنیم را قوت می بخشد- همانطور که در نمودار ارزیابی که توسط این شرکت همین امروز منتشر شد  اندروید رهبر بی چون و چرای سیستم عامل های موجود در بازار است و بیشتری سهم بازار در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در انتهای این نمودار نام سیستم عامل بک بری به چشم می خورد که تنها ۰.۸ درصد از سهم بازار را به دست گرفته است.

Worldwide Smartphone Forecast by Region, Shipments, Market Share (units in millions)

Operating System۲۰۱۴ Shipment Volumes*۲۰۱۴ Market Share
Android۹۹۷.۷۸۰.۲%
iOS۱۸۴.۱۱۴.۸%
Windows Phone۴۳.۳۳.۵%
BlackBerry۹.۷۰.۸%
Others۹.۳۰.۷%
Total۱,۲۴۴.۱۱۰۰%
Source: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, May 28, 2014, * Forecast data

همچنین در میان گوشی های موبایل کارآمد اندروید غول گوشی ها محسوب می شود،همچنین شرکت تحلیلگر IDC اعلام کرده است «گوشی های کم قیمتی که به بازار موبایل عرضه شده است دارای کیفیت بسیار ضعیفی است» ، اما دستگاه های کارآمدی مانند Moto E نمره بسیاری خوبی را در بین گوشی های اندرویدی می گیرد.

برطبق پیش بینی های شرکت IDC بازار اندروید تا پایان امسال به ۸۰.۲ درصد کل بازار خواهد رسید اما شرکت IDC هشدار داده است که این صعود به زودی جای خود را به افول خواهد داد و اندروید سقوط چشمگیری در ادامه امسال خواهد داشت، اما امسال فقط در بین دیگر سیستم عامل ها صعود خواهد کرد.

همچنین قیمت میانگین هر دستگاه اندروید فروخته شده بر طبق جدول زیر در سال ۲۰۱۴ به ۲۴۵ دلار تا پایان امسال خواهد رسید و شرکت IDC پیش بینی کرده است که قیمت کلی گوشی های هوشمند تا پایان امسال ۶.۳ درصد سقوط خواهد کرد و از ۳۳۵ دلار به ۳۱۴ دلار خواهد رسید.

Worldwide Smartphone Average Selling Price (ASP) by Region(figures in $USD)

Operating System۲۰۱۴ Smartphone ASP*
Android$۲۵۴
iOS$۶۵۷
Windows Phone$۲۶۵
BlackBerry$۳۳۹
Others$۱۵۴
Total$۳۱۴
Source: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, May 28, 2014. * Forecast data

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.