گزارش کامل اخبار هفته سوم خردادماه حوزه فناوری - تکفارس 
گزارش کامل اخبار هفته سوم خردادماه حوزه فناوری - تکفارس 

گزارش کامل اخبار هفته سوم خردادماه حوزه فناوری

saeedeh_cj
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - 14:18
gsmarena_001

این هفته همانطور که انتظار داشتیم رویداد بزرگ اپل WWDC برگزار شد و تمام بازار حوزه فناوری را به خود اختصاص داد.

بعد از شرکت بزرگ اپل گوگل جایگاه دوم را در اخبار این هفته داشت و firmware 4.4.3 اندروید را عرضه کرد که به کمپانی گوگل این فرصت را داد تا تعدادی از باگ های اندروید را برطرف کند و شرکت سامسونگ و اچ تی سی و سونی نیز بیکار نبودند و همگی گوشی های جدیدی را در این هفته معرفی کردند.

کمپانی اپل با معرفی iOS 8 مهمترین خبر این هفته را به خود اختصاص داد، این در حالی بود که شایعاتی مبنی بر معرفی آیفون جدید در این رویداد شرکت اپل غلط از آب درآمد.این ورژن جدید از سیستم عامل شرکت اپل مانند نسخه های قبلی فقط تغییر در رابط کاربری بازی ها نبود! بلکه بسیاری امکانات وفرصت های جدیدی را برای طراحان و برنامه نویسان نیز فراهم کرد که می توان ممنون سیستم عامل مک X Yosemite و قابلیت های شخص ثالثی بود که به گوشی های اپل اضافه شده است.

gsmarena_001

در حالی که طرفداران شرکت اپل از این رویداد بسیار مسرور بودند نیز شرکت گوگل هم بیکار ننشست و نسخه جدید سیستم عامل کیت کت ورژن ۴.۴.۳ خود را عرضه کرد که بلافاصله برای تمامی گوشی های Nexus و سرویس های Google play edition در دسترس قرار گرفت و همینطور با گوشی Moto X و سری G و E آن نیز سازگاری داشت. این firmware جدید بسیاری از باگ های اساسی اندروید را اصلاح کرده و اپلیکیشن جدید Dialer را نیز به این سیستم عامل اضافه کرده است که می توانیم به خاطر این تغییرات از شرکت گوگل ممنون باشیم.

gsmarena_001

 این هفته فقط مختص ارائه نرم افزارها نبوده است. شرکت سامسونگ هم اولین گوشی هوشمند برپایه Tizen را با نام Samsung Z به طور رسمی معرفی نمود. شرکت سونی هم گوشی فوق باریک ۵.۳ اینچی خود را بانام Xperia T3 معرفی کرده است و این در حالی است که شرکت اچ تی سی هم پرچم دار جدید خود را با نام (One (E8  با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که در نوع خود علاوه بر گوشی یک دوربین حرفه ای هم به شمار می رود.

در پایان نیز می توان به تصاویری اشاره کرد که طبق شایعات گفته می شود گوشی جدید شرکت سامسونگ با نام Samsung Galaxy F است و همینطور شایعاتی مبنی بر اینکه گوشی Samsung Galaxy S5 Primer نیز به زودی به صورت رسمی از طریق شرکت سامسونگ معرفی می شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.