اپلیکیشن های سیستم عامل فایرفاکس به سادگی روی اندروید اجرا می شوند - تکفارس 
اپلیکیشن های سیستم عامل فایرفاکس به سادگی روی اندروید اجرا می شوند - تکفارس 

اپلیکیشن های سیستم عامل فایرفاکس به سادگی روی اندروید اجرا می شوند

saeedeh_cj
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - 17:38
firefox_os_ui_apps (1)

سیستم عامل فایرفاکس به عنوان یک سیستم عامل کم هزینه ، و بدون منبع در بین سیستم عامل های گوشی های هوشمند به بازار معرفی شد، این در حالی است که این سیستم عامل نکات مثبتی نیز دارد، این سیستم عامل می تواند به پلت فرم های دیگر گوشی های هوشمند گسترش پیدا کند.

اپلیکیشن های سیستم عامل فایرفاکس عموما بر پایه عملکرد وب و با کمک HTML 5 و جاوااسکریپت ایجاد شده اند بنابراین به راحتی می توانند بر روی گوشی یا مرورگر گوشی تلفن همراه به اجرا دربیایند. به همین علت این اپلیکیشن ها به سادگی قابلیت اجرا روی گوشی های اندروییدی را نیز دارند.

gsmarena_001

اگر شما هم بخواهید با این سیستم عامل پیش بروید و فایرفاکس نسخه ۲۹ را روی گوشی های اندروییدی خود نصب کنید قادر خواهید بود بدون هیچ مشکلی این اپلیکیشن های برپایه وب را روی گوشی خود اجرا کنید البته لازم است بدانید که حتی بدون استفاده از مرورگر هم این اپلیکیشن ها روی گوشی اجرا می شوند که این نقطه قوتی برای این سیستم عامل جدید محسوب می شود.

این بدین معنی است که این اپلیکیشن ها روی صفحه Launch و home screen گوشی و همچنین کشوی اپلیکیشن های گوشی شما آیکون مخصوص به خود را خواهد داشت در نتیجه شما می توانید حتی بدون باز کردن مرورگر گوشی این اپلیکیشن ها را اجرا کرده و با آنها کار کنید.

نه اشتباه نکنید زمانی که با این اپلیکیشن های کار می کنید چیزهایی شبیه دکمه برگشت یا دوباره لود کردن یا نوار URL نخواهید دید این اپلیکیشن های فایرفاکس هم مانند اندروید به صورت مستقل کار می کنند و می توانید آنها را از Play Store  دانلود کنید.

شاید به زودی توسعه دهندگان اپلیکیشن های گوشی از این سیستم عامل تحت برنامه های کاربردی وب نیز استفاده کنند و حتی به آن نیز عادت کنند ولی قطعا هیچگاه کارایی و قدرت سیستم عامل های دیگر را به برنامه نویسان نخواهد داد ولی در کل می توان گفت که این سیستم عامل می تواند بسیار کاربردی باشد زیرا دیگر توسعه دهندگان نیاز نیست نگران کارایی اپلیکیشن های خود روی پلت فرم های مختلف باشد و فقط لازم است که یک بار کد نویسی کنند و بر روی تمام گوشی ها به راحتی اجرا شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.