گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل - تکفارس 
گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل - تکفارس 

گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل

کسری نراقی
۲۵ تیر ۱۳۹۳ - 17:08
گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل - تکفارس 

اینتل امروز گزارش مالی سه‌ماهه اخیر خود را منتشر کرد که رشدی بالاتر از انتظار را در میزان درآمد تجربه کرده است.

گزارش جدید مالی اینتل در سه‌ماهه دوم امسال رشدی بیش از انتظار این شرکت را در بخش‌های پی‌سی و دیتاسنتر نشان می‌دهد. طبق برآوردها، اینتل توانسته در این مدت از مجموع ۱۳.۸ میلیارد دلار درآمد حاصله ۲.۸ میلیارد دلار درآمد خالص داشته باشد. این در حالی بود که وال‌استریت رقمی ۱۳.۷ میلیارد دلاری را برای درآمد این شرکت پیش‌بینی کرده بود.

طبیعتا بالاترین میزان این درآمد از بخش سفارش‌ چیپ‌های پی‌سی با رقم ۸.۷ میلیارد دلار حاصل شده است که یک شاهکار و رکورد در درآمدهای سه‌ماهه ای اینتل محسوب می‌شود. اینتل مهم‌ترین دلیل چنین رشد بزرگی را به قطع پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس‌پی و بالطبع آپگرید سیستم‌های قدیمی مرتبط دانسته و ادامه چنین روندی را تا پایان سال پیش‌بینی کرده است.

این روند موفقیت نه تنها در بخش موبایل و ارتباطات اینتل رخ نداده، که این شرکت با کاهش شدید درآمدها نسبت به سه‌ماهه قبل نیز روبرو شده است. این بخش در سه‌ماهه گذشته تنها موفق به درآمدی ۵۱ میلیون دلاری شده که ۶۷ درصد نسبت به سه‌ماهه قبل‌تر و ۸۳ درصد نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال گذشته افت را نشان می‌دهد.

اینتل در ارائه چیپ دستگاه‌های موبایل همچنان درجا می‌زند، در حالی که رقیبش یعنی آرم هولدینگز با اقدامات به موقع و معماری کم‌مصرفش شرکت‌های بسیاری را مجاب به شراکت با خود کرده است.

به هر حال این شرکت کماکان امیدوار است و انتظار دارد که چیپ های تولیدی‌اش تا ۴۰ میلیون تبلت را اشغال کند. از این ۴۰ میلیون تبلت، ۱۰ میلیون آن تنها برای همین سه‌ماهه جاری تخمین زده شده است.

اینتل زمان صادرات نخستین چیپ های ۱۴ نانومتری Broadwell را نیز به تعطیلات پایان سال موکول کرد.

مسئولین این شرکت خود را برای درآمدی ۱۴.۴ میلیارد دلاری در سه‌ماهه آینده آماده می‌کنند که ۵۰۰ میلیون دلار بالا یا پایین‌تر از این رقم خواهد بود. کارشناسان با بررسی جمیع جوانب پیش‌بینی درآمدی ۱۴ میلیارد دلاری را برای این شرکت کرده‌اند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.