رونمایی سونی از دوربین جدید A5100 - تکفارس 
رونمایی سونی از دوربین جدید A5100 - تکفارس 

رونمایی سونی از دوربین جدید A5100

محمد قویدست
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - 10:55
رونمایی سونی از دوربین جدید A5100 - تکفارس 

کمپانی سونی از جمله کمپانی های پیشرو در زمینه ی تولید دوربین های بدون آینه با لنز قابل تعویض یا همان دوربین های میکرو سه چهارم است .
در سال های گذشته سونی ثابت کرد دوربین های میکرو سه چهارم این شرکت توانایی رقابت با DSLR های میان رده و حتی گاها Full Frame ها را دارد .
حالا سونی مدل A5100 از این سری دوربین های خود را که میتوان مدل کوچتر و ارزان تر A6000 دانست معرفی کرده است .
دوربین A5100 دقیقا دارای همان حسگر ۲۴٫۳ مگاپیگسلی CMOS APS-C EXMOR با پردازنده تصویری بیونز ایکس (BIONZ X) به کار رفته در دوربین A600 می باشد که در کنار آن از یک سیستم فوکس خودکار ترکیبی فوق العاده سریع با فوکس ۱۷۹ نقطه ای بهره می برد که به کمک آن میتوانید در کمتر از ۰.۰۷ ثانیه روی سوژه ی مورد نظر خود فوکس کرده و سوژه خود را به واسطه فریم درحال گرفتن تصویر یا ویدئو دنبال کنید .
سنسور این دوربین همان قابلیت فوق العاده ی ضبط ویدئو با کیفیت بسیار بالا را از دوربین A6000 به ارث برده است که نکته ی بسیار قابل توجهی است . دوربین A5100 توانایی ضبط ویدئو با کیفیت کدک XAVC S که بسیار با کیفیت تر از کدک AVCHD می باشد و توانایی ضبط با ۵۰ مگابیت در ثانیه در حالت FULL HD را نیز دارد .

gsmarena_002-12

دوربین A5100 دارای یک صفحه نمایش ۳ اینچی لمسی LCD با ۱۹۲۰۰۰ پیکسل که امکان چرخش ۱۸۰ درجه ای را دارد است که به کمک آن می توانید از خودتان عکس های سلفی جالبی بگیرید . با توجه به ویژگی لمسی بودن صفحه نمایش شما می توانید به آسانی و سرعت هرچه تمام سوژه های مورد نظرتان را انتخاب کنید. از قابلیت های ارتباطی این ددوربین میتوان به حضور WiFi و NFC برای به اشتراک گذاشتن عکس ها با دیگر دیوایس ها اشاره کرد . همچنین با کمک امکانات ارتباطی این دوربین امکان کنترل آن توسط تلفن هوشمند شما نیز فراهم شده است .

Sony-Alpha-a5100-1-620x464

تنها تفاوتی که A5100 با برادر بزرگتر خود یعنی دوربین A600 دارد از نظر ابعاد است که ابعاد کوچتر شده ی این مدل باعث حذف چندین ویژگی از کفشک hotshoe ، جک میکروفون ، قبیل منظریاب الکترونیکی ، حالت کنترل Dial، تنظیم Dial و دکمه های کنترلی شده است .
این دوربین یک دوربین نیمه حرفه ای برای شروع به کار کسانی است که دوست دارن عکاسی حرفه ای را با قیمتی نسبتا مناسب و امکاناتی بسیار خوب شروع کنند و تصاویر با کیفیتی بگیرند .

قیمت این دوربین به همراه لنز ۵۰-۱۶ حدود ۷۰۰ دلار میباشد و قیمت بدنه ی این دوربین بدون لنز ۵۵۰ دلار است .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.