همه ی آنچه از گلکسی نوت ۴ انتظار داریم - تکفارس 
همه ی آنچه از گلکسی نوت ۴ انتظار داریم - تکفارس 

همه ی آنچه از گلکسی نوت ۴ انتظار داریم

محمد قویدست
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 16:22
همه ی آنچه از گلکسی نوت ۴ انتظار داریم - تکفارس 

سامسونگ سال گذشته با معرفی گلکسی نوت ۳ غوغایی در بخش اسمارت فون ها بپا کرد . این تلفن هوشمند بزرگ یا بهتر بگوییم فبلت همگان را متوجه خانواده ی فبلت ها و قابلیت هایشان نمود و ثابت کرد یک فبلت بزرگ چقدر میتواند از یک گوشی هوشمند قدرتمند تر باشد . حال در آستانه ی گلکسی نوت جدید هر روز شایعه ها و گمانه زنی ها و عکس های لو رفته ی بیشتری به را مشاهده میکنیم و طبیعتا انتظارات بسیار بالاتری نسبت به گلکسی نوت ۳ از این فبلت جدید میرود . در ادامه با ما باشید با بررسی ویژگی هایی که انتظار داریم در این گوشی هوشمند ببینیم .

سامسونگ زیر ذره بین است . فشار های متعدد برای عوض کردن طراحی تکراری پلاستیکی از یک سو و سعی سامسونگ در سبک تر کردن رابط کاربری سنگینش و بهینه سازی هرچه بیشتر از سوی دیگر همچنین نگاه های منتقدان همه و همه دست در دست هم فشاری وحشتناک را بر این غول دنیای فناوری وارد کرده اند . انتظارات از گلکسی نوت۴ بسیار بالا ست . شاید این اینتظارات برای آیفون جدید یا پرچم دار آینده ی ویندوزفون نباشد اما برای گلکسی نوت۴ هست.

در این پست انتظاراتی که اکثر سایت ها و تحلیل گران دنیای فناوری از گلکسی نوت۴ دارند را برای شما بازگو میکنیم . برآورده کردن این انتظارات هم به پای سامسونگ.

۱-طراحی

بیشترین فشار اعمال شده از سوی طرفداران و دستخوش شوخی و تمسخر بدخواهان سامسونگ و حتی شرکای رقیب فقط از سوی طراحی سامسونگ است . پلاستیک نه چندان با کیفیت و طراحی ساده .

پس از معرفی گلکسی آلفا با حاشیه ی فلزی گمانه زنی در رابطه با حاشیه ی فلزی موجود در گلکسی نوت۳ بیش از پیش شد زیرا که قبل از معرفی گلکسی آلفا هم تصاویری منتصب به گلکسی نوت۴ منتشر شده بود که در آن وجود حاشیه های فلزی به وضوح دیده میشد .

Earlier-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-4 Earlier-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-41

در تصویری که مشاهده میکنید قاب پشتی گلکسی نوت۴ ظاهری همانند چرم دارد که به احتمال زیاد همچنان چرم مصنوعی روکش شده روی درب پلاستیکی میباشد .

به هرحال طرفداران سامسونگ منتظر یک تغییر و تحول اساسی در طراحی این دستگاه میباشند و هنوز معلوم نیست این تصاویر لو رفته چقدر دلِ هوادارانِ سامسونگ را به دست آورده است.

همچنین در رابطه با قلم استایلوس سامسونگ که بخشی جدا نشدنی از گلکسی نوت ها میباشد طراحی بهبود یافته ای را در عکس ها مشاهده میکنیم . فلزی با روکش چرم مصنوعی در بعضی نقاط .

بر اساس برخی شایعات نیز سنسور بکار رفته در دکمه ی Home این دستگاه همان سنسورِ اثر انگشت گلکسی اس۵ است و البته در غالب دکمه ای فیزیکی .

 

۲-صفحه نمایش

گلکسی نوت سال گذشته با کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش خود یکی از دلایل موفقیت سامسونگ در فروش این گجت بود . حال باید انتظار چیزی ورای کیفیت از سامسونگ داشته باشیم یا اصلا برای چشم انسان کیفیتی بیشتر از این لازم است ؟

به هر حال شایعات حاکی از یک صفحه نمایش QHD در گلکسی نوت۴ میباشد . در طراحی این صفحه نمایش حاشیه ها به حداقل خود رسیدند . هم کیفیت و هم طراحی صفحه نمایش این محصول مارا به یاد ال جی جی۳ شگقت انگیز می اندازد .

سایز این صفحه نمایش احتمالا ۵.۷ اینچ میباشد اما رزولوشن آن هنوز مشخص نیست .

بر اساس یکی از پتنت های سامسونگ صفحه نمایشی خمیده در کناره ها از جمله ثبت شده های این شرکت است که شایعات قبل از درز کردن عکس های این دستگاه به بیرون بر این بود که این پتنت اولین بار در سامسونگ گلکسی نوت۴ اجرا خواهد شد اما به ظاهر اینطور نیست .

 

۴-پردازنده

گمانه زنی ها در این مورد بسیار است . نامزد های انتخابی این بخش بسیار است و همچنین نزدیکی مشخصات نامزد ها به هم نیز بسیار است .

تراشه های مختلفی را برای این دستگاه حدس زده اند از جملهQualcomm Snapdragon 805 SoC  و Exynos 5433 . همچنین در رابطه با رم این دستگاه باید عرض کنیم که انتظار در چیزی فرای رم های کنونی سامسونگ است .

۳ گیگابایت . انتظاری که از حافظه ی رم این دستگاه میرود ۳ گیگابایت است که بسیار انتظار به جایی است !

در نتایج بنچ مارک دو گوشی معرفی نشده ی سامسونگ حضور پیدا کرده اند که یکی از تراشه ی Qualcomm Snapdragon 805 SoC و دیگری از Exynos 5433 استفاده میکند .

حدس ما بر این است هر دوی این ها متعلق به سامسونگ گلکسی نوت۴ میباشد ! بله احتمالا با دو نسخه ی متفاوت از گلکسی نوت مواجه هستیم . تقریبا مشابه آنچه سال پیش نیز دیدیم .

اما در مورد نتایج بنچمارک , سخه ی کوالاکامی این دستگاه توانسته رکورد ۳۷۷۸۰ و نسخه ی اکسینوس این دستگاه توانسته رکورد ۴۰۳۰۳ را ثبت کند . اینطور که پیداست تراشه های سامسونگ کوالاکام را پشت سر گذاشته اند و زیر NVIDIA TAGRA قرار گرفته اند .

 

۵-دوربین

اعداد ارقام در این مورد بسیار است . بعضی شایعات از حضور دو نسخه ی ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی در پشت دو نسخه ی متفاوت از این دستگاه را نشان میدهند و همچنین حضو دوربین ۳.۱ مگاپیکسلی در جلو .

Screenshot-2014-04-07-17-50-34

با توجه به سابقه ی نسبتا خوب سامسونگ در تولید دوربین گوشی انتظار میرود این گوشی هم به سیستم فوکس بسیار سریع سامسونگ و امکانات دوربین گلکسی اس۵ مجهز شده باشد.

 

۴-قیمت و زمان ورود

زمان معرفی این گوشی سوم سپتامبر سال جاری اعلام شده . در این تاریخ سامسونگ دعوت نامه ای به پایگاه های خبری و اطلاع رسانی دنیای فناوری اطلاعات ارسال میکند و همچنین بنابر گمانه زنی ها از هفته ی دوم سپتامبر سامسونگ شروع به عرضه ای این گوشی در بازار ها میکند . اطلاعات دقیق تر از تاریخ ورود به بازار ایران و قیمت آن در دسترس ما نیست .

خب با این همه امیدواریم با یک فبلت بسیار راضی کننده از سامسونگ مواجه باشیم . تقریبا از فضای حاکم میتوان مطمعن بود که تنها نگرانی طرفداران کیفیت ساخت این سوپر گوشی آینده است .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.