مشاهده کنید : فرآیند ساخت گلکسی آلفا - تکفارس 
مشاهده کنید : فرآیند ساخت گلکسی آلفا - تکفارس 

مشاهده کنید : فرآیند ساخت گلکسی آلفا

محمد قویدست
۱ شهریور ۱۳۹۳ - 11:32
مشاهده کنید : فرآیند ساخت گلکسی آلفا - تکفارس 

حدود یک هفته ای از معرفی اولین گوشی نسبتا فلزی سامسونگ میگذرد . این گوشی ۴.۷ اینچی که مستقیما برای رقابت با آیفون هم سایز خودش ارائه شده پس از خودنمایی در بنچمارک های گوناگون هم اکنون فرآیند ساخت خودش را به رخ رقبا میکشد که البته هنوز با فرآیند همتای اپلی خودش تفاوت های بسیاری دارد . قسمت عظیمی از این گوشی هنوز از جنس پلاستیک است که مرغوب بودن یا نبودن آن تنها در زمان ارائه به بازار و با تست های گوناگون مشخص میشود . در ادامه با ما و تصاویر نحوه ی ساخت این گوشی هوشمند همراه باشید .

پس از انتشار این تصاویر از سوی سامسونگ نظرات مثبت و منفی بسیاری از جانب کاربران به گوش میرسید که بیشتر آنها این حرکت سامسونگ را دارای تاثیر مثبت و هم چنین باعث لوکس جلوه کردن این پوشی میدانستند . همانگونه که موافقان همیشه در صحنه وجود دارند مخالفان نیز بیکار ننشسته اند و همواره انگشت اتهام کپی برداری از محصولات و حتی نحوه ی تولید تلفن های همراه اپل را به سوی سامسونگ گرفته اند . با اینهمه به نظر ما نیز مشاهده تصاویر و ویدئو های انتشار در این زمینه بسیار هیجان انگیز است .

برسیم به مشخصات فنی گلکسی آلفا که البته همه آن را از بر هستید اما برای دوستانی که تازه به جمع ما پیوسته اند دوباره بازگوی کوچکی از مشخصات فنی این گوشی زیبا داریم . گلکسی آلفا از یک نمایشگر سوپر آمولد ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین مکاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است که قابل ارتقا هم نیست. تمامی مشخصاتی که برای آیفون ۶ حدس زده میشوند !

حال به اصل قضیه بازگردیم . Samsung Tomorrow تصاویر جذابی از نحوه ی ساخت این گوشی منتشر کرده است که قدم به قدم با هم به بررسی آن میپردازیم .

در ابتدای کار قطعه ای فلزی برش داده میشود و صیقل میخورد . این قطعه قرار است بخش فلزی گلکسی را تامین نماید .

Galaxy-Alpha-metal-frame-production_2

در مرحله ی بعد فضایی که هر قطعه نیاز دارد برش داده میشود که از قبل در مهندسی ها تمامی اندازه ها مشخص شده و معلوم است و دستگاه برش کاملا با سایز ها آشنا است . پس از این مرحله , مرحله ی بسیار مهم جاگذاری آنتن شروع میشود و همچنین جایگذاری برخی دکمه ها در این مرحله صورت میگیرد .  سپس برش الماس طور انجام می‌شود تا مطمئن شوند که لبه‌ها بخوبی برش خورده و درخشندگی خود را حفظ نموده‌اند، همزمان با این کار صفحه‌نمایش نصب می‌گردد.

Galaxy-Alpha-metal-frame-production_4

بعد از این که این فرآیند ساخت اولیه تمام شد و گوشی کامل به دست ما رسید، گلکسی  به آزمایشگاه تضمین کیفیت فرستاده می‌شود، تا با انجام تست هایی از قبیل تست سقوط و مقاومت و … روی کیفیت ساخت آن مورد تایید قرار بگیرد.

 

در تست سقوط گوشی به کررات از زوایای مختلف به زمین انداخته میشود تا از قدرت و استحکام کافی گوشی در شرایط افتادن بر روی انواع مختلف زمین و زوایا و ارتفاعات گوناگون مطمعن شوند .

Galaxy-Alpha-metal-frame-production_8

یکی دیگر از تست هایی که قرار است گلکسی از آن سربلند بیرون بیاید تست خم شدگی یا به عبارتی تست تحمل فشار است . در این بخش تلفن توسط دستگاه های مختلف از زوایای مختلف متحمل انواع فشار های گوناگون میشود .

Galaxy-Alpha-metal-frame-production_10

هر کسی نظری در رابطه با این گوشی جدید سامسونگ دارد . موافقان با استفاده از همین قاب دور فلزی دیگر جایی برای طعنه ی مخالفان نمیبینند و مخالفان نیز این گوشی را یک اپل سونی هوآوی میدانند ! واقعیت این است که این گوشی از ماده ی جدید فلز استفاده کرده است لیکن قاب پشتی این تلفن هنوز پلاستیک است .  حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ بازخورد خوبی از فروش این گوشی نیمه‌-فلزی بدست می‌آورد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.