مایکروسافت در حال توسعه ی رقیب کروم کست - تکفارس 
مایکروسافت در حال توسعه ی رقیب کروم کست - تکفارس 

مایکروسافت در حال توسعه ی رقیب کروم کست

محمد قویدست
۱ شهریور ۱۳۹۳ - 18:16
مایکروسافت در حال توسعه ی رقیب کروم کست - تکفارس 

بر اساس اخبار منتشر شده مایکروسافت در حال توسعه و پردازش پروژه ی رقیب کروم کست میباشد . نام کست مایکروسافت اینطور که به نظر می آید Miracast میباشد . اما کست چیست و چرا با اینهمه استقبال مواجه شده است ؟ کست یک گجت کوچک استریم کردن فایل است که در نسخه ی تحت کروم تنها ۳۵ دلار قیمت دارد . این گجت کوچک توانسته نظر بسیاری را جلب نماید و در صدر فروش گجت های آمازون قرار گیرد .

اسناد موجود در FCC نشان می دهند مایکروسافت در حال تولید ابزاری مشابه کروم کست برای کاربران انواع ویندوز است. وب سایت Windowsphone Daily جز اولین سایت هایی است که متوجه اسنادی که حاوی این اطلاعات میباشند شده و در همین رابطه گزارش نموده ابزار مورد بحث از Wi-Fi و پورت HDMI پشتیبانی کامل به عمل آورده و همچنین این کست دارای یک پورت USB‌ است.

اینگجت کوچک قرار است دارای قابلیت استریم کردن فایل های ویدئویی از روی اسمارت فون های مبنی بر ویندوز فون و کامپیوترها و لپ تاپ های تحت سیستم عامل ویندوز باشد .

بر اساس همین اطلاعات وب سایت Gigaom ادعا میکند که دانگل کست مایکروسافت به اندازه ی کروم کست انعطاف پذیری نخواهد داشت . به عنوان مثال نمی تواند کنترل همزمان بر روی محتوای در حال پخش را برای چندین فرد  حقیقی حاضر در یک مکان واحد فراهم  بکند . اما سایر قابلیت های ضروری میرکست تا حد زیادی مشابه محصول  کوچک و محبوب گوگل یعنی کروم کاست میباشند.

با توجه به شناختی که ما از مایکروسافت داریم احتمال توسعه ی هرچه بیشتر این سرویس برای راضی و خشنود نگه داشتن کاربران سیستم عامل ویندوز بسیار بالا است و بر همین اساس کروم کست در بالای لیست گجت های ارزان و کوچک تنها نخواهد  ماند .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.