راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت اول) - تکفارس 
راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت اول) - تکفارس 

راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت اول)

محمد قویدست
۲ شهریور ۱۳۹۳ - 18:05
راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت اول) - تکفارس 

با وجود عرضه ی گوشی های همراه با سنسور های عجیب غریب , د.ربین های دیجیتال هنوز ار محبوبیت خاصی برخوردار هستند . هرچقدر هم که گوشی شما قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی باششد به پای دوربین های دیجیتال با کیفیت نمیرسند . اما در هنگام خرید تنوع برند ها مدل ها و نوع دوربین های موجود موجب گیج شدن هر آدمی میشود . در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع دوربین های دیجیتال و کاربرد هایشان بیشتر آشنا کنیم .

دوربین های دیجیتال بنا بر نوع کاربری اندازه قیمت و بسیاری دیگر از فاکتور هت به دسته های زیادی تقسیم میشوند . کاربران دوربین های دیجیتال هم هر کدام به نوع خاصی از این دوربین های احتیاج دارند . برخی علاقه به سوژه های بسیار دور دارند و برخی در شرایط سخت عکاسی را میپسندند . بنابر نوع کاربرد و انواع فاکتور های مورد نیاز ما در این مقاله  و قسمت های بعدی  این مقاله دوربین ها و کاربران را را به چندین دسته تقسیم کرده ایم که هرکدام را به طور مفصل برای شما تشریح خواهیم کرد .

۱-کاربران آماتور و دوربین های کامپکت

دسته ی اول و شاخص جامعه در هنگام خرید دوربین دیجیتال آن دسته از مردم هستند که به یک دوربین با کیفیت برای ثبت عکس های خانوادگی و ثبت خاطرات سفر هایشان احتیاج دارند . در همین راستا شرکت های بزرگ بسیاری دوربین های کامپکتی را در قیمت ها و کارایی های مختلف عرضه کرده اند پس بنابراین دوربین های کامپکت خود به چند سری تقسیم میشوند که تنها بخشی از آنها متعلق به افراد کاملا آماتور است.

I.دوربین های کامپکت معمولی: دوربین های جمع و جور و ارزان قیمت با امکاناتی در همان حدی که برای گرفتن عکس از یک مسافرت خانوادگی احتیاج دارید . این دوربین های در رده ی ساده ترین و ارزان ترین دوربین های کامپکت بازار قرار میگیرند که امکاناتی همچون کفشک های مخصوص انواع فلاش اکسترنال و یا چشمی های اپتیکال یا دیجیتال دیده نمیشود . با توجه به همین این دسته از دوربین های کوچک و خوس قیمت کاملا مناسب افرادی است که دوربین را تننها برای مصارفی از قبیل مسافرت ها و مهمانی های خانوادگی میخواهند . دوربین های کامپکت معمولی در نسخه های مقاوم در برابر آب و گرد غبار نیز عرضه میشوند که طبیعتا قیمت و بودجه ی کاربری بالاتری را مطلبند .

PowerShot-A2500_Default_1F1E21_tcm13-1018341

II.دوربین های کامپکت سوپر زوم: این دوربین ها مخصوص افرادی است که کفیتی بیشتر از یک کامپکت معمولی میخواهند اما در عین حال بودجه ی کامپکت های پیشرفته را ندارند . این دوربین ها بخاطر گسترش میزان زوم از لنز قوی تری استفاده میکنند و به همین علت در هر شرایطی میتوانند عکس های بهتری از کامپکت های ساده ثبت کنند . دوربین هایی خوش قیمت برای شروع عکاسی در سطح کمی بالا تر از مصارف عادی .

pSNYNA-DSCHX50V~B_main_v500

III.کامپکت های پیشرفته یا به طور مثال High End که میتوان آنها را رقیب و حتی برتر از Bridge ها و DSLR های متوسط دانست . این کامپکت ها قیمت بسیار بالاتری نسبت به دو سری قبل دارند . لنز ها و طراحی های پیشرفته تر , امکاناتی همچون کفشک Hotshoe برای نصب فلاش اکسترنال و چشمی های اپتیکال و دیجیتال و گاها قابلیت نصب فیلتر بر روی لنز همه و همه از جمله قابلیت هایی است که یک DSLR سطح متوسط دارد . این دوربین ها برای عکاسان نیمه حرفه ای و حتی حرفه ای ها کاملا مناسب است . قابل حمل تر از DSLR , با همان کیفیت .

PowerShot G16_BLK_web imagery_FSL_02_tcm14-1076598

 

۲-کاربران نیمه حرفه ای و دوربین های Bridge

این دسته از کاربران قابلیت ها و طراحی DSLR ها را دوست دارند اما به دو دلیل قادر به استفاده نیستند . شاید کار کردن با دکمه های بسیار زیاد و تنظیمات دستی DSLR ها برایشان سخت است شاید هم بودجه ی کافی ندارند . دوربین های Bridge از سنسور هایی بسیار بزرگ تر از کامپکت ها استفاده مینند , توانایی زوم سوپر زوم هارا دارند و همچون کامپکت های High End طراحی پیشرفته با امکاناتی بسیار مناسب دارند . در کنار اینهمه همچنان از DSLR ها ارزان تر میباشند . این سری از دوربین ها برای نیمه حرفه ای ها یا کسانی که تاره قصد شروع عکاسی حرفه ای را دارند مناسب به نظر میرسد اما در مدل هایی کیفیت بسیار نا مطلوب در آنها به چشم میخورد .

fujifilm-finepix-s4500-digital-camera

در بخش دوم این مقاله در روز های بعد با ما همراه باشید تا  با بررسی انواع DSLR ها بتوانیم شما را در انتخاب بهترین دوربین مخصوص خودتان راهنمایی کنیم .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.