راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت دوم) - تکفارس 
راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت دوم) - تکفارس 

راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت دوم)

محمد قویدست
۴ شهریور ۱۳۹۳ - 23:09
راهنمای جامع خرید دوربین دیجیتال (قسمت دوم) - تکفارس 

در قسمت قبلی از این مقاله با انواع کاربران دوربین های دیجیتال و همچنین انواع خود دوربین ها تا Bridge ها آشنا شدیم . حال میرسیم به آن دسته از کاربرانی که حرفه ای هستند و یا میخواهند عکاسی را حرفه ای آغاز کنند . هرکدام از این افراد به دسته های گوناگونی تقسیم میشوند که هرکدام دوربین پیشرفته ی متفاوتی نیاز دارند که بر حسب موقعیت طبقه بندی شده اند . در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم در دنیای حرفه ای عکاس باشی ها و دوربین های گران قیمت و پیشرفته ی شان چه میگذرد

عکاس های حرفه ای یا آنهایی که دوست دارند عکاسی را به صورت حرفه ای آغاز کنند خود به چند دسته تقسیم میشوند :

I.افراد حرفه ای با تجربه و با تجهیزات : این دسته از افراد عکاسی برایشان تنها یک تفریح یا گرفتن عکس های دوستانه نیست . این دسته پیگیر جدی دنیای عکاسی اند و همواره با به روز کردن تجهیزات خود احساس آرامش میکنند .

II. افراد حرفه ای بدون دسترسی به تمامی تجهیزات : این افراد مانند دسته ی اول جدی هستند اما  تجهیزات کامل برای آنها مقدور نیست . حال چه از نظر مالی چه از نظر حما نقل برایشان دردسر ساز است . این افراد دوست ندارند آنقدر وقت صرف تنظیم کردن پایه و فلش ها بکنند تا سوژه از دستشان در برود و از سنگین سفر کردن هم بدشان می آید !

III. افرادی که میخواهند حرفه ای بودن را شروع کنند : معمولا کاربرانی که قصد تهیه ی دوربین پیشرفته تر از دوربین های معرفی شده در قسمت قبل را دارند در این دسته قرار میگیرند .  این دسته از کاربران احتایج به دوربینی دارند که نه بسیار پیچیده باشد نه آنقدر ساده که حس کار کردن با آنها برایشان فرقی با یک کامپکت یا دوربین موبایل را نداشته باشد .

حال به بررسی انواع دوربین های حرفه ای موجود در بازار با لنز های قابل تعویض میپردازیم .

۱- دوربین های بدون آینه با لنز قابل تعویض  (Micro 3/4) :

حمل کردن دوربین های دیجیتال DSLR برای هر فردی یا تحت هر شرایطی کار ساده ای نیست . همچنین کیفیت کامپکت های موجود برای بسیاری رضایت بخش نیست و تعویض لنز هم یکی فاکتور های اصلی عکاسان حرفه ای است . اینجاست که دوربین های بدون آینه با لنز قابل تعویض یا همان میکرو سه چهارم ها به میدان می آیند . بدنه ی کامپکت با کیفیت تصویر DSLR ها و همچنین قابلیت تعویض لنز ! این دسته از دوربین ها کاملا برای افرادی که تازه قصد شروع به عکاسی حرفه ای را دارند و یا از ظاهر و جثه ی DSLR ها خوششان نمی آید مناسب است . از جمله کمپانی های پیش قدم در این صنعت میتوان به سونی با سری دوربین های NEX خودش اشاره کرد که کیفیت بسیار مطلوب به همراه جثه ی کوچک و خوش دست را برای شما به ارمغان می آورد .

sony_nex_1

۲-دوربین های DSLR مبتدی و متوسط :

افرادی هستند که دیوانه وار از ظاهر DSLR ها خوششان می آید . آنها کاربری ساده را در کیفیت بسیار خوب DSLR ها و قیمت مناسب و همچنین همان شمایل دوربین های DSLR که شامل دستگیره های بزرگ و بند های قطور و دکمه های فیزیکی بسیار است را میخواهند . این سری از دوربین ها مخصوص همین افراد است . با قیمتی مشابه میکرو سه چهارم ها و گاها کلمپکت های پیشرفته و کیفیت و ظاهری بسیار شبیه به DSLR ها . این دوربین ها از موقعیت بسیار خوبی در بازار قرار دارند  Canon 600D و Nikon D3200 از جمله دوربین های بسیار گر طرفدار و با کیفیت و خوش قیمت این رده هستند .

91lIcinq-7L._SL1500_

۳-دوربین های Full Frame

فول فریم های گران و بزرگ . مخصوص آتلیه ها و عکاسان بسیار حرفه ای . قیمت بالا در کنار کیفیتی باور نکردنی و ظاهری بسیار حرفه ای و طراحی و ارگونومی کاملا فیزیکی . این دوربین ها به هیچ وجه به آن دسته که تازه قصد ورود به عکاسی را دارند توصیه نمیشود . این دوربین ها فقط مختص حرفه ای ها یا به عبارتی بزرگ تر هاست . دوربین هایی با سنسور های بزرگ , فلاش های قدرتمند , صفحه نمایش های سیاه و سقید برای اطلاعات میزان Noise , RGB , نور و غیره همه  و همه تنها برای کسانی تعبیه شده است که میدانند با اینهمه امکانات چکار باید بکنند .

nikon-4d-dslr-ethernet-02-1

در پایان امیدواریم که توانسته باشیم با دو قسمت کوتاه و مختصر مطالب مفیدی را به شما عزیزان ارائه کرده و انتخاب شما در دوربین مناسب خودتان را راحت تر کرده باشید . در آینده باز هم به مقالاتی در زمینه با پیشنهاد خرید بر خواهید خورد که این اطمینان را به شما بدهد که بهترین را انتخاب خواهید کرد .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.