نقد و بررسی Apple MacBook Pro ME864 - تکفارس 
نقد و بررسی Apple MacBook Pro ME864 - تکفارس 

نقد و بررسی Apple MacBook Pro ME864

حسین توحیدلو
۴ شهریور ۱۳۹۳ - 18:22
نقد و بررسی Apple MacBook Pro ME864 - تکفارس 

همه ما میدانیم که شرکت اپل یکی از موفق ترین کمپانی ها حاضر در عرصه ساخت لپ تاپ و اسمارت فون هاست. این کمپانی فکر همه چیز را می کند و پس از آن دستگاه جدیدی را می سازد. کم شده که این کمپانی اشتباه کند! متاسفانه بخاطر باور های غلط همه تصور می کنند که لپ تاپ های کمپانی Apple بسیار گران هستند و همه قیمت آن نیز بخاطر مارک این برند است. اما قضیه چیز دیگری است. کمپانی اپل بیشتر علاقه دارد به صورت اختصاصی کار کند و با ساخت سیستم عامل های مخصوص به خود این قضیه را برای همه آشکار کرده و به تمام کاربران می گوید که از هیچ کمپانی دیگری تقلید نمی کنیم. لپ تاپی که امروز برای شما در نظر گرفته ایم، لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 است که برای افرادی که قصد دارند هر روز به فضای مجازی بروند و موزیک گوش دهند، یک لپ تاپ فوق العاده ای محسوب می شود.

امروز قصد داریم به معرفی و نقد و بررسی کامل لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 بپردازیم و همه سخت افزار و امکانات این لپ تاپ را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. در زیر مشخصات لپ تاپ را برای شما تهیه کردیم که میتوانید مشاهده کنید و در ادامه به بررسی تک تک آن ها میپردازیم.

http://www.proshop.dk/mediacontent/24/27/2427427o.jpg

  • Intel Core i5 Haswell 2.40GHz up to 2.90 GHz
  • Storage 125 GB SSD Flash Storage
  • Memory 4 GB DDR3
  • Intel Iris Graphics
  • OS: Apple Mac OS
  • IPS LCD Screen with ۲۵۶۰x1600 Resolotion – Retina
  • Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth HDMI Port

ابتدا بخاطر اینکه سیستم عامل این لپ تاپ به سایز لپ تاپ های موجود در بازی تفاوت دارد باید در نظر گرفت که سیستم عامل Mac بسیار بسیار سبک تر از سیستم عامل ویندوز است. پس توجه داشته باشید که با این سیستم قصد انجام بازی های رایانه ای را نداریم و قرار است با سیستم عامل Mac کار کنیم. بخاطر همین ابتدا از پردازشگر یا به اصطلاح همان CPU شروع می کنیم.

  • پردازشگر

کمپانی اپل در لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 از پردازشگر نسل چهارم شرکت اینتل یا هسول Intel Core i5 استفاده کرده است که با توجه به سبک بودن سیستم عامل Mac واقعا سرعت بسیار خوبی دارد و در انجام محاسبات روزانه و حتی کارهای گرافیکی به راحتی اجرا می کند و شما اصلا احساس کندی در انجام محاسبات نخواهید کرد. فرکانس این پردازنده ۲٫۴۰GHz up to 2.90GHz است که در صورتی که لازم باشد تا ۲٫۹ گیگاهرتز افزایش پیدا می کند. علاوه بر این ها حافظه کش ۳ مگابایت است که برای سیستم عامل Mac بسیار خوب است.

http://apple-room.ru/uploads/catalog/verybig/citrus_11383924036.jpg

  • رم:

کمپانی اپل رم نسبتا خوبی را در دستگاه Apple MacBook Pro ME864 قرار داده است. در بالا هم اشاره کردیم شما این رم در سیستم عامل ویندوز رم نسبتا پایینی محسوب شود ولی برای سیستم عامل سبک Mac بسیار عالی است. این رم به راحتی میتواند اطلاعات موقت خود را دخیر کند و در صورتی که چندین کار را با لپ تاپ انجام می دهید بدون هیچ لگی برای شما اجرا کند. برای مثال میتواند همزمان چندین صفحه مرورگر را باز کنید و در کنار آن نیز موسیقی گوش دهید و با برنامه آیتونیز کار کنید.

  • صفحه نمایش:

این بخش که دیگر حرفی برای گفتن ندارد! کمپانی اپل در سال پیش بود که به صورت رسمی از صفحه نمایش رتینا رونمایی کرد. این صفحه نمایش که رزولوشن آن ۲۵۶۰x1600 است واقعا برای یک لپ تاپ ۱۳ اینچی فوق العاده محسوب می شود. بدون شک لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 صفحه نماش کم نظیری دارد و در بازار چنین صفحه نمایشی بسیار کم پیدا می شود که اینطور کیفیت تصویر داشته باشد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش این دستکاه به گونه ای است که در هنگام مشاهده صفحه نمایش کاربر مجوب کیفیت آن می شود و مهمترین فاکتور خرید این لپ تاپ همین صفحه نمایش است.

http://i0.price.ua/img/newcat/839/apple_macbook_pro_me864_1.jpgگرافیک:

کمپانی اپل از گرافیک Intel Iris Graphics در لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 استفاده کرده است. همه ما میدانیم شرکت انودیا بیشتر کارت گرافیک هایی برای اجرای بازی ها می سازد و چون این لپ تاپ برای گیمینگ گزینه مناسبی نیست، به همین خاطر اپل از کارت های گرافیکی Intel در این دستکاه استفاده کرده است. متاسفانه اکثرا ما با گرافیک های انویدیا آشنایی داریم و با کارت های گرافیکی Intel آشنایی زیادی نداریم. طبق تست های انجام شده و حرف های گفته شده ما میتوانیم رقیب Intel Iris Graphics را کارت گرافیک Nvidia Geforce GTX 650M معرفی کنیم. در تست های انجام شده این دو کارت گرافیک شباهت زیادی در عملکرد ها داشته اند. پس اگر شما قصد انجام کارهای گرافیکی با لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 دارید میتوانید روی آن حساب باز کنید جرا که به راحتی کارهای گرافیکی شما را انجام خواهد داد. همچنین این کارت گرافیک تا حدی میتواند بازی های جدید رایانه ای را اجرا کند ولی نباید انتظار زیادی از این کارت گرافیک داشته باشید.

  • هارد:

اپل همیشه قصد دارد از بهترین نوع سخت افزارها در لپ تاپ های خود استفاده کند. متاسفانه افرادی که حرفه خاصی در زمینه هارد ندارد با مشاهده ظرفیت این هارد، از لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 ناامید می شوند و این گونه افراد با خود می گویند که با پرداخت چنین هزینه زیادی، فقط هاردی ۱۲۸ گیگ داشته باشیم! با تمام جرعت میتوانیم بگوییم که این افراد در اشتباه هستند و باید به نوع هارد نیز توجه کرد. کمپانی اپل میتوانست هارد ۱ ترابایتی  HDD در این لپ تاپ استفاده کند ولی بخاطر اینکه سرعت هارد های SSD بسیار بسیار بالاتر از هارد های معمولی HDD 5400 هستند، از این نوع هارد استفاده کرده است. هارد های SSD بخاطر سرعت بالایی که دارند بسیار گران قیمت هستند و بخاطر همین است اپل از هارد ۱۲۸ گیگ در این لپ تاپ استفاده کرده تا قیمت لپ تاپ افزایش پیدا نکند. شما میتوانید در کنار این لپ تاپ هارد HDD اکسترنال خریداری کنید تا ظرفیت هارد شما افزایش یابد.

  • طراحی ساخت:

طراحی ساخت لپ تاپ های اپل از گذشته معروف بودند و این کمپانی لپ تاپ های بسیار با کیفیتی را می سازند! لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 به صورت یک پارچه از فلز ساخته شده است که زیبایی منحصر به فردی را خلق کرده است. ضخامت لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 بسیار کم است. ابعاد این لپ تاپ  ۱۸ × ۲۱۹ × ۳۱۴ میلی‌ متر است که با توجه به آن نازکترین لپ تاپ مولتی مدیاست! سطح لپ تاپ حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند.

http://www.techspot.com/images/products/laptops/org/2130913525_236467582_o.jpg

  • بلندگوها:

بلندگو های لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 صدای خوبی تولید می کنند و در تست های انجام شده در محیط باز میتواند به خوبی صدای موسیقی را در محیط ایجاد کند. البته کمپانی اپل از همان سیستم استریوی در ساخت بلندگوهای این دستگاه استفاده کرده است. در محیط های باز شما نیازی به استفاده از هدفون و… نخواهید داشت چرا که صدای تولید به اندازه کافی بلند و با کیفیت است.

  • اتصالات:

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ها بسیار مهم هستند و در صورت نبود یک پورت مورد نظر کاربران مجبور خواهند شد که با پرداخت هزینه زیادی تبدیل آن پورت را خریداری کنند. خوشبختانه پورت های لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 کافی هستند و میتواند پاسخگوی نیاز ما باشند. البته نبود پورت پروژکتور کمی باعث نگرانی برخی کاربران شده که نمیتواند این لپ تاپ را به پروژکتور متصل کنند و باید تبدیلی برای آن تهیه کنند. در سمت چپ این لپ تاپ شاهد پورت برق مگا سیف ۲، دو عدد پورت Thunderbolt 2 و یک پورت USB 3.0، پورت ۳٫۵ میلی‌متری صوتی و دو پورت برای میکروفن هستیم. در سمت راست لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 نیز شاهد یک پورت دیگر USB 3.0 ، پورت بسیار کاربردی HDMI و شیار کارت خوان هستیم. اما همانطور که گفتیم عدم وجود پورت شبکه انیترنت و پروژکتور کمی کاربیران را نگران کرده است. نبود پورت اینترنت یا همان شبکه Lan نیز یکی از نکات ضعف محسوب می شود چرا که شما برای اتصال به فضای مجازی یا اینترنت باید از طریق بی سیم به آن متصل شوید و اگر به اینترنت بی سیم در دسترس نباید باید تبدیل پورت USB به Lan استفاده کنید که هزینه خاص خود را دارد. بالای لپ تاپ نیز معروف ترین وبکم که اکثرا اپل بازها آن را می شناسند یعنی  FaceTime HD قرار دارد که شما میتوانید با این وبکم با کیفیت ۷۲۰p یا HD فیلم بردای یا با دوستان خود تماس برقرار کنید. در کنار این وبکم مانند همیشه دو میکروفون قرار داده شده است به خوبی صدا شما را ضبط می کند.

http://www.halo.vn/image/cache/data/Product/apple-macbook-pro-me864/macbook-pro-me864-41-712x450.jpg

  • کیبورد و تاچ پد

این بخش لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 نیز بی نظیر طراحی شده است و تخصص اپل نیز در این زمینه کاملا آشکار است! کیبورد بزرگ و با صفحه کلید های با کیفیت و مانند همیشه جزیره ای، حس خوبی را در هنگام تایپ به کاربر انتقال می دهد. البته تفاوت بسیار جزئی کیبورد لپ تاپ های اپل با سایر لپ تاپ های موجود در بازار وجود دارد و اگر شما قبلا با کیبورد لپ تاپ های دیگر کار کرده اید در ابتدای کار با لپ تاپ های اپل ممکن است سرعت و خطای تاپ شما زیاد شود ولی تفاوت آنقدر نیست که به سختی شود به این کیبورد عادت کرد. تاچ پد این لپ تاپ هم مانند تمامی قسمت های دیگر فوق العاده است و اپل آن را بدون نقص تولید کرده است. این تاچ پد به صورت اسمارت یا هوشمند عمل می کند.  تاچ پد اسمارت این لپ تاپ به گونه ای است که دیگر کلیک راست و چپ در دستگاه قرار داده نشده و در صورتی که شما یک کلیک ر بر روی کل تاچ پد کنید کلیک جپ محسوب می شود و در صورتی که دو بار پشت سر هم تاچ پد را فشار دهید کلیک سمت راست محسوب می شود. همچنین با چندین الگویی که هست میتواند صفحات را پایین و بالا ببرید. تاچ پد آن نیز به اندازه ای بزرگ می باشد که به راحتی میتوان با آن کار کرد و ممکن است شما دیگر نیازی به موس دیگر نداشته باشید.

  • باتری:

باتری لپ تاپ  Apple MacBook Pro ME864 به صورت ۶ سلولی ساخته شده است و واقعا شارژدهی فوق العاده ای دارد! طبق تست های انجام داده شده در مصارف عادی این باتری فوق العاده بخاطر سبک بودن سیستم عامل Mac میتواند لپ تاپ شما را تا ۹ ساعت روشن نگه داشته باشد و این دقیقا همان چیزی است که اپل در هنگام معرفی این لپ تاپ ادعا کرده است. با این حساب شما دیگر اجتیاجی نخواهید داشت AC Adapter این لپ تاپ را پیش خود حمل کنید چرا که شارژدهی باتری بدون نقص است. البته لازم است اشاره کنیم که باتری در درون دستگاه قرار داده شده است و در صورتی که باتری با مشکل رو به رو شود شما نمیتوانید باتری را به راحتی تعویض کنید چرا که باتری این لپ تاپ غیرقابل تعویض است.

  • سیستم خنک کننده:

سیستم خنک کننده لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 نیز به شکل فوق العاده ای طراحی شده است وبا توجه به اینکه قسمت زیرین لپ تاپ نیز از فلز ساخته شده و فلز خاصیت رسانایی گرمای زیادی دارد و هیچ گونه خروجی هوایی در پشت دستگاه وجود ندارد، هیچ گونه گرمایی احساس نمی شود! جالب اینجاست شما در انجام سخترین و سنگین ترین محاسبات نیز اصلا احساس گرما نخواهید کرد و این گونه صدایی هم از فن لپ تاپ به گوش شما نخواهید رسید و این یعنی طراحی بی نقص!  سیستم خنک‌کننده‌ی انحصاری اپل واقعا بی نظیر است و در این لپ تاپ تنها یک عدد فن قرار داده شده که گرما دستگاه را به بیرون منتقل می کند و به هیچ عنوان دستگاه داغ نخواهد شد.

http://www.electree.pk/373-thickbox_default/apple-macbook-pro-me864-with-retina-display-133-core-i5.jpg

  • نتیجه گیری:

در پایان اگر قصد داشته باشیم جمع بندی کلی ای به این لپ تاپ داشته باشیم باید خدمت شما عرض کنیم که این لپ تاپ به هیچ عنوان برای گیمینگ مناسب نیست و گیمرها برای بازی کردن به سراغ این لپ تاپ نروند. اما در صورتی که کار شما، مولتی مدیا باشد این لپ تاپ بهترین گزینه است. اگر قصد دارید به فضای مجازی بروید و با برنامه های اپل تجربه شیرین زندگیان را رقم بزنید لپ تاپ Apple MacBook Pro ME864 بدون نقص و فوق العاده است. تمامی سخت افزار آن از بهترین نوع ممکن ساخته شده و طراحی آن نیز شکیل و با کیفیت است. در آخر هم قیمت این لپ تاپ را برای شما عرض می کنیم که این لپ تاپ را میتوانید با قیمت نزدیک ۳٫۵ میلیون تومان از فروشگاه ها خریداری کنید. طبق تجربه های بدست آمده کار کردن با سیستم عامل Mac بسیار لذت بخش است و یکی از بهترین لحظات یک فرد میتواند باشد. در ادامه نقاط ضعف و مثبت این لپ تاپ را برای شما عرض می کنیم.

http://cdn.tgdd.vn/Products/Images/44/67603/SliderAlbum/2268/Apple-Macbook-Pro-2.jpg

– نکات منفی دستگاه:

  • باتری غیرقابل تعویض
  • عدم وجود پورت Lan

– نکات مثبت دستگاه:

  • طراحی بی عیب و نقص
  • بلندگوهای فوق العاده
  • کیبورد و تاچ پد عالی
  • شارژدهی بی نظیر باتری
  • هارد SSD
  • استفاده از بهترین سخت افزارها
  • صفحه نمایش عالی و رتینا
  • سیستم خنک کننده بی نظیر

در پایان این نقد و بررسی نظر خود را به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.