اولین روتر مجهز به ۴ آنتن دنیا تولید شده توسط ASUS - تکفارس 
اولین روتر مجهز به ۴ آنتن دنیا تولید شده توسط ASUS - تکفارس 

اولین روتر مجهز به ۴ آنتن دنیا تولید شده توسط ASUS

محمد قویدست
۸ شهریور ۱۳۹۳ - 12:22
اولین روتر مجهز به ۴ آنتن دنیا تولید شده توسط ASUS - تکفارس 

ایسوس نام آسنایی در بسیاری از زمینه هاست . از تولید پردازنده های PC های اداری و خانگی تا تولید لپ تاپ و انواع تبلت و همچنین تجهیزات شبکه و بسیاری از گجت های دیگر . این کمپانی همواره سعی داشته در اکثر حوزه های فناوری اطلاعات پیشگام و یکی از نو آوران این صنعت باشد. اخیرا این کمپانی دست به معرفی یک روتر چهار آنتنه بدون نقطه ی کور و همچنین پوشش بسیار وسیع زده است .

شرکت های مختلفی به تولید روتر میپردازند . از کیفیت های بسیار پایین که امروزه شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت پر سرعت به عنوان هدیه به کاربران عطا میکنند تا نوع متوسط و بسیار با کیفیت آن اما همواره جای سوال بوده است که بهترین در نوع خود کدام است ؟

ایسوس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و پیش رو های فعال و خلاق تجهیزات شبکه از روتر بیسیم RT-AC87U به عنوان نخستین روتر دوباند جهان با قابلیت پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و با بهره وری  از چهار آنتن یا به عبارتی دیپر معماری آنتن ۴×۴ رونمایی به عمل آورد . این روتر با طراحی جذاب و شیک خود و همچنین و برخورداری از تنظیمات  بسیار ساده که بی شک یکی از مورد پسند ترین ها برای هر کاربر شبکه میباشد , نخستین روتر تولید شده در دنیاست که از فناوری چندکاربری MIMO استفاده میکند. ترکیب فناوری های AiRadar، QoS در کنار AiProtection و Trend Micro، روتر RT-AC87U  محصول شرکت ASUS را به یک روتر چند منظوره با عملکرد بسیار قدرتمند و بی نقص بدل کرده است. این روتر از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده می کند که بسیار بسیار سریعتر از نوع گیگابیتی است. در کنار قابلیت پشتیبانی از فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و همچنین منطقه تحت پوشش بسیار گسترده RT-AC87U یک انتخاب فوق العاده عالی برای کاربرانی است که به شبکه های خانگی متشکل از دستگاههای مختلف متصل می شوند. اگر نیاز به سرعت امنیت و منطقه ی تحت پوشش بسیار بالا دارید بی شک این روتر در نوع خود بی نطیر است .

این دستگاه که با نام RT-AC87U تولید و عرضه میشود در کلاس دستگاه های AC2400 قرار میگیرد که با تکیه و بر پایه و اساس فناوری ۸۰۲٫۱۱ac و با سرعت ۱۷۳۴ مگابیت برثانیه در فرکانس ۵ گیگاهرتز فعالیت می کنند. این روتر بسیار قدرتمند , برای افزایش سطح عملکرد استاندارد ۸۰۲٫۱۱n در فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز از تکنولوژی Broadcom TurboQAM استفاده خواهد کرد تا سرعت شبکه را با دستگاه های سازگار مانند ASUS PCE-AC68 از ۴۵۰مگابیت بر ثانیه به ۶۰۰مگابیت برثانیه افزایش دهد و بر همین اساس RT-AC87U  تولیدی شرکت ASUS یک دستگاه  بی نظیر و طبیعتا قدرتمند در ارسال همزمان داده با سرعت ۲۳۳۴ مگابیت بر ثانیه محسوب میشود.

همانطور که در روز به دفعات مشاهده میکنید با رشد روز افزون دستگاه های مبتنی بر WIFI کاربران آن نیز در منازل و شرکت ها زیاد تر میشوند . طبیعتا نمیتوان برای منزل بیش از یک روتر یا اشتراک اینترنت را در نظر گرفت و بر همین اساس پس از متصل شدن تمامی اعضای یک خانواده یا یک دفتر اداری کوچک به تنها روتر موجود شاهد ناپایداری بسیار و افت سرعت و کیفیت اینترنت موجود میباشیم . درست همینجاست که ASUS قدرت نمایی میکند .  روتر ولید شده ی ASUS با نام RT-AC87U از چهار آنتن با عملکرد بسیار قوی و سطح بالا با ارائه ی چهار رشته دیتای مجزا و فناوری AiRadar، MU-MIMO و QoS این قدرت را دارد تا مشکلات ناشی از چند کاربره بودن حساب اینترنت را به طور تمام و کمال برطرف نماید. محدوده تحت پوشش آنتن های ۴×۴ در مقایسه با مدل استاندارد ۳×۳ تا ۳۳ درصد افزایش یافته است که رقم بسیار چشم گیری است .  در نهایت این روتر می تواند به صورت بسیار پایدار و موثری منطقه ای به وسعت ۴۶۵ مترمربع را تحت پوشش قرار دهد که آن را به یک دستگاه ایده آل برای حذف  کامل تمامی نقاط کور در محیطهای چند طبقه ای و یا با متراژ بالا تبدیل می کند.

RT-AC87U-05-1280x869-w600

درکالبد و قلب روتر ایسوس یا همان RT-AC87U جدیدترین چیپ موجود که SoC Quantenna میباشد قرار دارد . این چیپ قدرتمند از پردازنده دو هسته ای اختصاصی برخوردار است که در کثری از ثانیه تمامی محاسبات مورد نیاز ۸۰۲٫۱۱ac را مدیریت و دسته بندی می کند. به همین ترتیب ۱ گیگاهرتز از توان پردازنده دو هسته ای روتر RT-AC87U را برای انجام بهتر وظایف سنگین سیستم مانند ارسال و دریافت ویدیو آزاد می سازد که نتیجه برابر است با قابلیت چند وظیفه ای با عملکرد بسیار خوب و با سرعت که به خوبی در این مدل پیاده سازی شده است . این روتر قدرتمند میتواند به صورت همزمان به درخواست های تمام دستگاه ها پاسخ دهد و یک شبکه بدون نقص و پاسخگو را فراهم سازد  و همچنین عملکرد ذخیره سازی  در انواع USB را نیز بهینه سازی کند .

روتر  ایسوس RT-AC87U این توانایی را خواهد داشت که به چندین کاربر سازگار با این فناوری متصل شود و همچنین به صورت همزمان حداکثر سرعت ممکن را در اختیار تمامی آنها قرار دهد بدون هیچ گونه اف سرعت و کیفیت. بنابراین هر چه تعداد کاربران با دستگاه های سازگار با MU-MIMO افزایش یابد، توانایی این روتر  قدرتمند نیز افزایش  محسوسی خواهد یافت و بهترین تجربه اینترنتی ممکن را در اختیار تمامی کاربران قرار میدهد .

با توجه به ویژگی های ذکر شده این روتر میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای هر کسی در هر موقعیت و شرایط استفاده از اینترنتی باشد . هنوز اطلاعاتی در رابطه باقیمت و همچنین  زمان عرضه ی این دستگاه اعلام نشده است .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.