نگاهی بر محصولات پیش رو در شهریور ماه - تکفارس 
نگاهی بر محصولات پیش رو در شهریور ماه - تکفارس 

نگاهی بر محصولات پیش رو در شهریور ماه

محمد قویدست
۸ شهریور ۱۳۹۳ - 18:23
نگاهی بر محصولات پیش رو در شهریور ماه - تکفارس 

شهریور ماه امسال هم طبق رسم چند سال گذشته ماهی است پر از تکنولوژی .کنفرانس های خبری گوناکون نمایشگاه ها تیزر های تبلیغاتی دعوتنامه ها وعده ها و وعید ها و شایعه پراکنی ها همه و همه بر شور و شوق دوست داران تکنولوژی در این ماه می افزاید . حال قرار است با هم مروری بکنیم تا در این هیاهو و غوغای رسانه ای و جنبش های لو دهندگان یادمان نرود شهریور ماه منتظر چه گجت هایی باید باشیم ؟ در ادامه با تک فارس همراه باشید تا لیست عظیمی از گجت های شهریوری امسال را با هم مرور کنیم .شهریور ماه از خیلی جهات برای خیلی ها دوست داشتنی است اما چند سالی است که شور شوق اهالی تکنولوژی و فناوری اطلاعات را هیچ کس نمیتواند انکار کند و شهریور برای ما تبدیل شده است به ماه تکنولوژی ها . خیلی ها دست از خرید بر میدارند و منتظر پرچم داران جدید و یا افت قیمت پرچم داران قدیمی می مانند و بعضی ها نیز تنها از تماشای گجت های جدید و گران به وجد می آیند .

با هم مروری میکنیم تا لیست بلند بالای گجت های شهریوری مان در حافظه مان ثبت شود .

۱-مراسم اپل و معرفی محصولات جدید

I. آبفون ۶

iPhone5s_gold-580-100

بی شک همه منتظر این مراسم پر شور و شوق هستند . چه عاشق اپل باشید . چه از آن متنفر باشید نمیتوانید انکار کنید که مراسم اپل همیشه شور و شوق خاص خود و فضا . ابهتی خاص گونه دارد حال چه محصولی انقلابی معرفی شود چه یک محصول نه چندان چشم گیر . گمانه زنی ها از اوایل تابستان در باره ی آیفون ۶ بسیار زیاد بود . اواخر تیر ماه همه میدانستند اپل قرار است در دو سایز آیفون جدید خود را تولید و به بازار معرفی کند و تا همین ماه پیش همه فکر میکردند هر دو نسخه با هم قرار است کولاک سیب های گاز زده ره به راه بیاندازند اما گویی اینطور نیست . پرچم دار معرفی خواهد شد اما در شهریور ماه تنها منتظر یک نسخه از آن باشید . نسخه ی ۴.۷ اینچی آیفون جدید این شرکت تا چند روز دیگر معرفی و آماده ی فروش میشود . عکس ها شایعات بسیاری پیرامون این گوشی آینده میگردد . عکس هایی که طراحی خیره کننده ای را نشان نمیدهند و اپلی ها برای نشان ندادن اضطراب خود از این بابت دست به انکار شایعات و دروغ شمردن آنها زده اند . به هر حال ما تا مراسم اپل منتظر میمانیم تا پرچم دار بعدی این شرکت مارا شگفت زده کند .

II. آیپد Air 2 و آیپد مینی ۳

pericles-4197_1_610x407

سال پیش اپل دست به سنت شکنی در نام گذاری تبلت پرچم دار خود زد . بدین ترتیب که پرچم دار جدید این شرکت با اعداد ارقام تعریف نمیشد بلکه برای خود نام منحصر به فردی داشت . iPad Air نامی بود که اپل برای تبلت پرچم دار خود انتخاب کرد . همچنین نسخه ی بهبود یافته ی آیپد مینی را با صفحه نمایش رتینا و امکانات سخت افزاری ارتقا یافته معرفی کرد . هر دوی این مدل ها باعث شدند اپل در صدر جدول تبلت ها باقی بمانند و همچنان بی رقیب در بازار این گجت ها بتازند .

III. ساعت هوسمند iWatch

iWatch-concept

از بازار داغ ساعت های هوشمند اطلاع دارید . انقدر داغ که حتی سواچ نیز به فر تولید ساعت هوشمند افتاده است . پس چرا نباید یک گجت پوشیدنی مبتنی بر iOS وجود داشته باشد ؟ تصاویر و شایعات و گمانه زنی ها پیرامون ساعت هوشمند اپل بسیار زیاد است . همه منتظر معرفی آن در IFA امسال هستند تا شاید اپل بتواند با محصولی انقلابی بازاری تازه را از آن خود بکند .

 

۲-نمایشگاه IFA , سیل عظیم معرفی

نمایشگاه IFA یک مراسم معرفی به خصوص شرکتی خاص نیست . در این مراسم اکثر شرکت های تکنولوژی قرار است هرچه دارند رو بکنند . قرار است پرچم داران اندرویدی به همراه گجت های مکمل پوشیدنی میزبانان این مراسم باشند . بنا بر اخبار مایکروسافت و ویندوزفون هم در کالبد نوکیا قرار است کمی خودنمایی کنند .در اینجا با لیست بلند بالایی از محصولاتی که قرار است در IFA امسال رو نمایی شوند مواجه هستیم که هر یک را به طور مفصل برای شما عزیزان توشیح میدهیم :

I.سونی XPERIA Z3

XperiaZ2-HandsOn-06-580-90

سونی شروع جدی عرضه ی پرچم داران خود را سه سال پیش با مدل XPERIA Z شروع کرد . زبان طراحی سونی در طی مدل های Z1 و Z2 به پختگی بیشتری رسید و همچنین دستگاهای این سری به تعادل سخت افزاری نسبتا خوبی رسیدند . حال در نمایشگاه IFA 2014 همگان از سونی یک گوشی کامل را انتظار دارند که اصل مانور آن بر روی امکانات نرم افزاری باشد نه جنگ ارقام . کیفیت تنها بر روی کاغذ سری Z در بسیاری از موارد بر همگان ثابت شده است و اکنون زمان بیرون کشیدن اصل کیفیت از درون کاغذ رسیده .

 

II.  موتورولا Moto X+1

Moto-X1

موتورولا Moto X را به خاطر دارید . اولین پرچم دار موتورولا پس از تصاحب این کمپانی توسط گوگل که با استقبال نسبتا قابل قبولی در آمریکا مواجه شد . اندروید به کار رفته ی بسیار سبک و روان , سیستم سخت افزاری مناسب و قیمت بسیار مناسب تر از پرچم داران هم دوره و همچنین قابلیت های منحصر به فرد این گوشی در زمان خودش چشم بسیاری از نظریه پردازان را به خود جلب کرد . امروز ما در حال روز شماری برای معرفی نسخه ی به روز این گوشی در نمایشگاه IFA امسال هستیم تا شاید بار دیگر بازار تحت تاثیر موتورولا تغییر جهت دهد .

 

III. سامسونگ گلکسی Note 4

Earlier-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-41

گلکسی نوت ۴ با تبلیغات هیجان انگیز  و تیزر های وسوسه آور و هم چنین با اطلاعات بسیار کمِ لو رفته میتواند هیجان انگیز ترین محصول در IFA امسال باشد . از سوی دیگر سامسونگ با آخرین پرچم دار سری S خود یعنی Galaxy s5 نتوانسته دل همه ی کاربران به دست آورد که در پی همین اتفاق سود دهی این شرکت بسیار کمتر از سال گذشته بوده . سال گذشته نیز گلکسی اس ۴ چندان به دل ننشست و گلکسی نوت۳ بود که سامسونگ را به صدر جدول فروش برگرداند . از همین رو انتظارات و هیجانات برای گلکسی نوت ۴ بسیار زیاد است .

 

IV. نکسوس ۸

htc-nexus-9-leak

سال گذشته گوگل با تبلت بی نظیر نکسوس ۷ اولین رقیب جدی آیپد شده بود و در برخی واقع عملکردی کاملا برابر با آیپد از خود نشان میداد . این تبلت که توانست همتای iOS خود را به چالش بکشد اکنون به روز شده است . تصاویر و شایعات مختلفی از سری جدید این تبلت یعنی نکسوس ۸ به بیرون درز کرده است . نکسوس ۸ که احتمالا وظیفه ی ساخت آن بر عهده ی HTC میباشد از جمله دیگر گجت هایی است که طرفداران گوگل و اندروید سبک آن منتظرش هستند .

 

V. موتو ۳۶۰ جدید

moto-360

در بازار ساعت های هوشمند IFA تنها متو ۳۶۰ و ساعت اپل باقی مانده اند . چرا که سامسونگ و ال جی در اقدامی غیر منتظره دست به پرده برداری از نسل جدید ساعت های هوشمند خود قبل از مراسم IFA زدند . موتو ۳۶۰ تبلیغات زیادی در فضای مجازی نداشته است اما با این وجود همچنان از محصولات داغ نمایشگاه IFA محسوب میشود .

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.