با مادربرد های X99 ایسوس آشنا شوید - تکفارس 
با مادربرد های X99 ایسوس آشنا شوید - تکفارس 

با مادربرد های X99 ایسوس آشنا شوید

محمد قویدست
۸ شهریور ۱۳۹۳ - 23:53
با مادربرد های X99 ایسوس آشنا شوید - تکفارس 

نامی آشنا در تولید مادر بورد . از زمان ویندوز XP و مانیتور های عظیم تا لپ تاپ های بسیار باریک و کامپیوتر های All In One . ایسوس برای همگان در صنعت تولید مادربودر نامی آشنا و خاطره انگیز است . این کمپانی به تازگی دست به معرفی سری جدیدی از مادربرد های خود زده است که آنان را با نام های X99-Deluxe، X99-Pro ، X99-A، Rampage V Extreme و X99-E WS در بازار ها خواهیم دید . در ادامه با جزییات بیشتر این محصول آشنا میشویم .

مادربرد های سری X99 ایسوس به همراه فناوری های اختصاصی و منحصر به فرد شرکت ایسوس، از جمله OC Socket و ۵-Way Optimization، ارائه شده و همچنین به نحوه ای  خاص طراحی شده اند تا به نهایت سرعت و دقت در کارایی چیپ ست X99 اینتل دست پیدا کنند. حال به طور مختصر و مفید چند مدل از خانواده ی مادربرد های X99 ایسوس میپردازیم . مادربرد مدل X99-Deluxe  ساخت ایسوس برای رسیدن به نرخ سرعت انتقال ۳۲ گیگابیت بر واحد زمان ثانیه به کارت توسعه ASUS Hyper M.2 x4 مجهز شده و همچنین این چیپ ست از تکنولوژی ۳T3R استاندارد بدون استفاده از سیم ۸۰۲٫۱۱ac برای تامین سرعت ۱٫۳۰۰ مگابیت بر واحد ثانیه در شبکه بعلاوه ی سیستم خنک کننده ی بسیار قوی و اختصاصی کمپانی ایسوس با نام Fan Extension Card نیز بهره مند است. همچنین در زمینه ی طراحی این مدل و مدل X99-Pro  از طراحی دلچسب و مکانیکی بسیار زیبایی برخوردار میباشند که در نوع و سبک خود منحصر به فرد اند .

X99-E-WS_2D-w600

مادربردهای ساخت ایسوس سری  خانواده ی X99 همپی به تکنولوژی جدید توسعه یافته ی این شرکت به نام OC Socket مجهز میباشند که منحصرا از آن شرکت ایسوس میباشد و حق امتیاز آن نیز در دسترس همین شرکت است. این خروجی سوکت منحصربفرد از پین های بیشتری  نسبت به مدل های قدیمی برخوردار است که یک مدار اختصاصی را به اتصالات اضافی موجود در سوکت Haswell-E وصل می کند و با پردازنده های جدید ساخت کمپانی اینتل Haswell-E و سوکت LGA 2011-v3 سازگاری کامل دارد. همچنین این پورت یا سوکت در ترکیب با بایاس UEFI اختصاصی کمپانی ایسوس، امکان دستیابی به فرکانس های بسیار بالاتری را برای حافظه DDR4 فراهم می کند. این قابلیت کاربردی زمان تاخیر را به طور محسوسی کاهش  داده و ثبات دستگاه را  نیزدر زمان اورکلاکینگ افزایش میدهد و به طور کامل شرایط  مطلوب را برای دستیابی به سرحد عملکرد ممتاز اورکلاکینگ فراهم میکند.

امکانات بسیار فراوانی در خانواده ی X99 از مادربرد های ایسوس تعبیه شده اند که همگی دست در دست هم این خانواده را در لیست یکی از بهترین های صنعت مادربورد در کامپیوتر های رو میزی جا ی میدهند . سیست خنک کننده ی بسیار قوی , کارت توسعه Hyper M.2 x4 , پشتیبانی از اتصال پر سرعت ۸۰۲٫۱۱ac , و سرعت ۴ برابر سریع تر از پورت USB 3.0 این خانواده را به یکی از گزینه های اصلی در سبد خرید دوست داران کامپیوتر های رو میزی بدل میکند .

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.