۵ روش ساده برای افزایش طول عمر باتری در گوشی هوشمند شما - تکفارس 
۵ روش ساده برای افزایش طول عمر باتری در گوشی هوشمند شما - تکفارس 

۵ روش ساده برای افزایش طول عمر باتری در گوشی هوشمند شما

محمد قویدست
۹ شهریور ۱۳۹۳ - 13:50
۵ روش ساده برای افزایش طول عمر باتری در گوشی هوشمند شما - تکفارس 

میزان عملکرد باتری گوشی و نیاز گوشی به شارژ از جمله عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید گوشی هوشمند است . همه ما هر روز با باتری گوشی خود در جنگ هستیم و همه خواهان عمر بیشتر آن میباشیم . جدا از میزان طرفیت تعبیه شده توسط کمپانی سازنده ی هوشمند برای باتری گوشی که نقش بسیار مهمی در حفظ شارژ و مصرف آن دارد , راهکار هایی نیز از سمت خود ما قابل اجرا است که به راحتی و سادگب مبتوانید ساعاتی بیشتر گوشی خود را بیدار نگه دارید . در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید .

باتری گوشی یک عضو حیاتی است . هرچقدر عمر آن و ظرفیت آن بیشتر باشد مطلوب تر است و کمپانی های بسیاری نیز با اتکا بر همین موضوع تبلبغات بسیاری برای باتری گوشی خود کرده اند . در این میان راهکار هایی وجود دارد که با اندکی توجه و عمل به آنها میتوان عمر باتری گوشی خود را تا چند ساعتی افزایش داد و همچنین از خراب شدن زود هنگام آن جلوگیری کرد . حال به بررسی چند راهکار مهم در این زمینه میپردازیم .

۱-هنگامی که گوشی خود را به شارژر متصل کرده اید رهایش کنید !

بسیار برای همه ما اتفاق افتاده است که هنگام شارژ شدن گوشی نیز دست از آن نمیکشیم و به ادامه ی کار با آن ادامه میدهیم . این عمل بسیار اشتباهی است چرا که در این فرآیند از سویی شارژر در حال تولید شارژ برای گوشی و گوشی در حال مصرف آن است . شاید فکر کنید به سادگی همانگونه که شارژ وارد میشود از سوی دیگر نیز خارج میشود اما به هیچ وجه اینگونه نیست ! شارژر مخصوص گوشی شما, میزان ظرفیت باتری و همچنین زمانی که باید شارژ رسانی کند را میشناسد . در هنگامی که همزمان با شارژ شدن گوشی در حال انجام عملیات با آن هستیم شارژر گوشی بیش از حد مجاز خود در یک وعده شارژ کار میکند و بر همین اساس توان آن به مرور کمتر و کمتر میشود . از سوی دیگر باتری گوشی شما نیز در یک زمان مخصوص به خود باید استراحت کند تا پر از شارژ آماده ی خدمت رسانی دوباره باشد اما در حین انجام این عمل باتری شما استراحت ندارد و سعی میکند زود تر شر این اعمال سنگین را از سر خود کم کند . بنابراین با میلی آمپر های دروغین اشباع شده به شما پیغام Full Battery را میدهد که شاید در وعده ی اول واقعا هم باتری کامل شارژ شده باشد اما به مرور زمان میبینید که به در طی چند دقیقه شارژ Full شما به نصف یا حتی کمتر میرسد !

 

۲-نور صفحه نمایش خود را تنظیم کنید

گوشی های هوشمند در حالت پیش فض مارخانه معمولا نور صفحه ی بالایی دارند . در بعضی موارد هم نور خودکار تنظیم شده است . به هر حال برای اطمینان به بخش تنطیمات رفته ونور صفحه را در حدی کاهش دهید مورد نیاز شما باشد . تمامی برنامه ها بر روی صفحه ی گوشی شما به نمایش در می آیند و ترکیب کردن رنگ ها و روشن و خاموش کردن پیکسل ها و اجرا کردن بازی ها همه و همه یک قاتل باتری محسوب میشوند بنابراین تنظیم نور صفحه اهمیت بسیاری دارد . همچنین تنظیم میزان زمان روسن بودن صفحه نیز تاثیر به خصوصی در میزان مصرف باتری گوشی دارد بدین گونه که لحظات روشن بودن بلا استفاده ی صفحه نمایش را کاهش داده و تنها مواقعی که شما تایین میکنید صفحه نمایش را برای شما روشن میکند .

 

۳-روشن ماندن بی جهت GPS را کنترل کنید

در بسیاری از گوشی ها در حالت پیش فرض مکان یابی گوشی روشن است . شاید به نظر خیلی ها میزان مصرف محسوسی قابل مشاهده نباشد اما در پس این مکان یاب چیز دیگری نهفته است . بر اساس تنظیمات کارخانه مکان یاب گوشی شما در لحظاتی معین اطلاعات مکانی شما را برای تجزیه و تحلیل پایگاه داده ای دریافت و پس از بررسی ارسال میکند . تمامی این اعمال از نظر شما پنهان است اما یکی از قاتلان نامریی باتری تلفن هوشمند شما میباشد .

 

۴-از بلوتوث و وای فای به موقع استفاده کنید

بسیار پیش آمده است که پس از خروج از محدوده ی وای فای , وای فای شما همچنان روشن بماند . در بک گراند وای فای همچنان پی یافتن اینترنت های مختلف آزاد و در دسترس است که همین عمل به تنهایی بسیار انرژی از باتری را مصرف میکند  . همچنین بسیار پیش آمده است که پس از قطع عملیات انتقال داده ها همچنان روشن مانده باشد . دقیقا مشابه اتفاقی که برای وای فای روشن مانده افتاده بود برای بلوتوث شما نیز می افتد . گوشی همچنان دستگاه هایی که بلوتوثشان روشن است را رد گیری میکند و بر روی صفحه پیغام میفرستد . تمامی اینها خود نوعی مصرف باتری محسوب میشوند که میتوان با مدیریت آنها بسیار در مصرف موبایل صرفه جویی کرد .

 

۵- برنامه های نصب شده و بازی های گوشی خود را مدیریت کنید

برنامه های نصب شده و بازی های بسیاری هستند که پس از بسته شدن همچنان در بک گراند در حال اجرا میباشند . پیغام هایی میفرستند و از دیتا شما استفاده میکنند که همگی از جمله دشمنان باتری شما و در پی اتمام آن میباشند . برنامه های اضافی را تا میتوانید پاک کنید  همچنین نوتیف ها و اعلان هایی که احتیاج ندارید را مسدود کنید و همچنین دسترسی برنامه ها و بازی هایی که از نظر شما نیازی به اجرا در بک گراند نیست را مسدود کنید .

 

با اجرای این ۵ راهکار ساده میتوانید بسیار در میزان مصرف گوشی خود از باتری و برق موثر واقع شوید .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.