IFA 2014: گلکسی نوت ۴ معرفی شد - تکفارس 
IFA 2014: گلکسی نوت ۴ معرفی شد - تکفارس 

IFA 2014: گلکسی نوت ۴ معرفی شد

محمد قویدست
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - 20:51
IFA 2014: گلکسی نوت ۴ معرفی شد - تکفارس 

در کنفرانس Unpack امسال که ساعاتی پیش برگزار شد سامسونگ از نسخه ی چهارم گلکسی نوت خود پرده برداری کرد . این تلفن را میتوان آپدیتی نسبتا خوب نسبت به مدل قبلی دانست . حاشیه های فلزی , حسگر های اثر انگشت و ضربان قلب , دوربین ارتقا یافته و سخت افزار های روز دنیا . در ادامه با مشخصات فنی کامل این محصول با ما همراه باشید .

گلکسی نوت جدید از کمربند فلزی گلکسی آلفا اولین گلکسی سری A سامسونگ بهره میبرد و قاب پشتی اش را نیز از برادر بزرگتر خود یعنی نوت ۳ به ارث برده است . سایز صفحه ثابت مانده اما کمی از درازا این گوشی نسبت به نسل پیشین بزرگتر شده . با توجه به تصاویر شاهد کمی رشد عرضی این گوشی نیز میباشیم . گویا سامسونگ قصد دارد چرم مصنوعی و کمربند های فلزی یا طرح فلزی را نماد و نشانه ای برای تشخیص محصولاتش دانست . با اینکه این گوشی نسبت به نسل پش خود تغییراتی در ظاهر داشته است اما همچنان تشخیص آن از مدل نوت۳ کار نسبتا دشواری است . این گوشی نیز همانند آلفا و اس۵ از سنسور اثر انگشت بهره میبرد. در پشت این گوشی نیز شاهد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به همراه فلاش دو گانه و سنسور ضربان قلب هستیم.

 

صفحه‌ی نمایش بزرگ این تلفن‌هوشمند با ثابت ماندن در همان سایز نسل گذشته شاهد ۴ برابر شدن رزولوشن  و از این رو رزولوشن این تلفن‌هوشمند ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل که از آن با نام QHD یاد میشود است. باتری گلکسی‌نوت دارای ظرفیتی ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعتی است . دوربین مخصوص ثبت تصاویر سلفی شاهد بهبود بوده و رزولوشن آن به ۳.۷ مگاپیکسل افزایش یافته که با وجود گشودگی f/1.9 باید شاهد ثبت تصاویر با کیفیت سلفی توسط کاربران باشیم. همینطور دوربین اصلی دستگاه که انتظار میرود طبق معمول دوربین با کیفیتی باشد از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره میبرد . همانگونه که به خاطر دارید مدل قبلی این گوشی از پورت USB 3.0 پشتیبانی میکرد اما در این نسل شاهد بازگشت به USB 2.0 در سری نوت سامسونگ میباشیم زیرا بر اساس ادعای مدیر پروژه‌ی سامسونگ تنها  تعداد کمی از کاربران از این قابلیت در نوت۳ استفاده می‌کردند که همین موضوع باعث شد تا سامسونگ با حذف این قابلیت فضای مورد نیاز در داخل گوشی را برای پشتیبانی از چنین امکانی برای سایر کاربردها مورد استفاده قرار دهد. براساس دیگر ادعای سامسونگ کاربران می‌توانند با استفاده از شارژری که همراه نوت ۴ عرضه خواهد شد، تلفن‌هوشمند خود را ۳۰ درصد سریع‌تر شارژ کنند که به لطف فناوری مخصوص کمپانی کره ای سامسونگ یعنی استفاده از شارژر های QuickCharge شرکت کوالکام میتوان انتظار صحت این ادعا را داشت.

p9013910-1

سامسونگ سنسور دوربین مورد استفاده در پشت گلکسی‌نوت۴ را به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال به سوی بازارفرستاده تا لرزش‌های ایجاد شده در زمان ثبت تصاویر با این گوشی به حداقل خود برسند و همچنین تاثیر چندانی روی تصویر خروجی نداشته باشند. اما تمرکز اصلی سامسونگ بر روس دوربین دوم این دستگاه بوده است که با افزایش گشادگی و زاویه ی ثبت تصویر و همچنین امکانات نرم افزاری بسیار بالا میتوان این گوشی زیبا را وسیله ای محبوب جهت گرفتن عکس های سلفی معرفی نمود.

از جمله امکانات سخت افزاری  این تلفن‌هوشمند نیزمیتوان  بهره‌گیری از دو تراشه‌ی مختلف اگسینوس ۵۴۳۳  که در آن چهار هسته‌ی مخصوص انجام کارهای سنگین با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی و چهارهسته برای انجام پردازش‌های نسبتا سبک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی به انجام وظیفه خواهند پرداخت و تراشه ی دیگر محصول اسنپ‌دراگون ۸۰۵ با فرکانس کاری ۲.۷ گیگاهرتزی نلم برد که از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۲۰ با فرکانس کاری ۶۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. هر دو نسخه از  این گوشی هوشمند وجود حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برند. قابلیت نصب SD کارت هم در تمامی نسخه های این تلفن با قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت موجود است.

مابقی مشخصات مانند گلکسی اس ۵ هستند بجز وجود سنسور فرابنفش که میهمان در زیر دوربین این دستگاه میباشد و همچنین قلم محبوب سامسونگ در نسخه ای ارتقا یافته که جز آپدیت های سامسونگ نسبت به مدل قبلی به شمار میروند.

p9013886-1 p9013897-1

این گوشی هوشمند از نیمه ی دوم مهرماه در رنگ های مشکی سفید طلایی و صورتی به بازار عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.