غرفه ی مایکسروسافت و نوکیا در IFA 2014 - تکفارس 
غرفه ی مایکسروسافت و نوکیا در IFA 2014 - تکفارس 

غرفه ی مایکسروسافت و نوکیا در IFA 2014

محمد قویدست
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - 13:24
غرفه ی مایکسروسافت و نوکیا در IFA 2014 - تکفارس 

دیروز سونی و سامسونگ و ایسوس محصولات خود را به طور کامل معرفی کردند . نوبتی هم باشد نوبت نوکیا و مایکروسافت است و تقریبا انتظار دو تلفن میان رده از جانب این شرکت را همه میکشیدند . حال دو تلفن با اندکی تغببرات به سه تلفن هوشمند جدید تبدیل شده اند. شارژر های بیسیم , امکان توزیع پذیری صفحه نمایش و خبر هایی درمورد جدید ترین آپدیت لومیا ها در ادامه ی مطلب .

در نمایشگاه IFA امسال شاهد حضور نه چندان رنگارنگ مایکروسافت و نوکیا نیز بودیم . معرفی سه تلفن میان رده به همراه شارژر های بیسیم و کمی امکانات نرم افزاری . با این حال نمیتوان معرفی پرچم داران را فقط مختص IFA دانست .

نوکیا در این نمایشگاه بزرگ نخست از تلفن میان رده ی Lumia 830 به همزله سنسور پیشرفته و رده بالای ده مگاپیکسلی PureView پرده برداری کرد . این تلفن را میتوان ترکیبی از طراحی لومیا ۱۰۲۰ و ۹۳۰ دانست . این تلفن با وجود استفاده از سنسور عظیم PureView و لرزشگیر اپتیکال از طراحی بسیار باریک و همچنین وزن نسبتا پایینی برخوردار است . این تلفن هوشمند به همراه آپدیت ۱ ویندوزفون ۸.۱ به بازار های جهانی ارائه میشود که اپلیکیشن جدید دوربین نوکیا نیز به طور پیشفرض بر روی آن نصب میباشد .

این گوشی از یک صفحه نمایش ۵ ئاینچی با رزولوشن  ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۹۴ پیکسل در اینچ از نوع IPS LCD به همراه دوربین جلو با کیفیت ۰.۹ مگاپیکسل بهره میبرد و از نظر قدرت سخت افزاری به پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 400 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز مجهز شده است . پشتیبانی از NFC و بلوتوث ۴ و همچنین باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر مشخصات این میان رده ی خوش ساخت نوکیا هستند .

lumia_830_20

علاوه بر این نوکیا از نسل جدید Lumia 720 که با نام ۷۳۰ و در مدل دو سیم کارت ۷۳۵ شناخته میشوند نیز پرده برداری کرد . این دو گوشی تمرکز اصلیشان بر روی دوربین جلو و ثبت تصاویر سلفی بوده است و از نظر طراحی نیز با نسل پیشین خود جز در تغییر اندازه و ابعاد کلی فرق چندانی نکرده است . این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ با پشتیبانی از ClearBlack استفاده میکند که در روح این صفحه نمایش ویندوزفون ۸.۱ مایکروسافت جای پرفته . همانطور که اشاره کردیم این گوشی با تمرکز بر روی ثبت تصاویر سلفی ارائه شده که بدین منظور این دستگاه از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با کیفیت در جلو و یک دوربین ۶ مگاپیکسلی در پشت خود بهره میبرد . 

پردازنده‌ی Snapdragon 400 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 305 به همراه ۱ گیگابایت رم و حافظه ی ذخیره سازی ۸ گیگابایت به همراه قابلیت نصب میکرو اس دی از جمله دیگر مشخصات این گوشی زیبا میباشد .

lumia-730

همچنین مایکروسافت در زمینه ی آپدیت های نزم افزاری نیز خبر هایی برای دارنگان دستگاه های لومیا داشت . آپدیت جدیدی از سوی این شرکت برای بهبود اپلیکیشن دوربین نوکیا که با اندکی تمانینه خاص شروع به کار میکند . از جمله قابلیت هایی که در این آپدیت به دوربین نوکیا اضافه میشود قابلیت گرفتن دو عکس با فلاش و بی فلاش و ترکیب آنان و همچنین حالت آماده به کار بسیار پرسرعت تر از قبل میباشد . این آپدیت که Denim نامیده میشود اول به سوی لومیا ۹۳۰ و ۱۵۲۰ و سپس به سوی دیگر تولیدات این شرکت خواهد شتافت .

نوکیا همچنین با معرفی نسل جدید شارژر های بیشیم خود برای دستگاه های سری لومیا بار دیگر در صنعت شارژر بیسیم سرآمد دیگر کمپانی های بزرگ شد . شارژر های نسل جدید علاوه بر قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی از طراحی زیبا تر و مدرن تری نیز برخوردار هستند . این شارژر ها با روشنایی و چراغ های تعبیه شده در داخل خود میتوانند صاحب گوشی لومیا را از وضعیت شارژ گوشی خود مطلع سازند .

nokia-wireless-charger-2014-09-04-02

و در نهایت ابزاری جدید از سوی نوکیا و مایکروسافت که بگونه ای در نوع خود منحصر به فرد است . Screen Sharing لومیا ابزاری هوشمند تر از سایر رقبا برای شیر کردن و پخش صفحه نمایش گوشی شما .  این دستگاه با قیمت  ۷۹ دلار با پورت micro-USB مجهز شده است و همچنین قادر است داده هایی با کیفیت ۱۰۸۰p ارائه کند. Screen Sharing این امکان را برای کاربران لومیا فراهم میکند که صفحه‌ی دستگاه ویندوز فونی خود را بر روی هر تلویزیون یا نمایشگری که به پورت HDMI مجهز باشد منتقل کرده و به استفاده‌هایی نظیر کنفرانس یا از این دست موارد بپردازد.

lumia_830_microsoft_screen_sharing_device

در نهایت شاید نوکیا و مایکروسافت از نظر گوشی و یا تبلت حضور رنگارنگی در IFA نداشتند اما آپدیت های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را برای نسل پیشین و طرفداران میان رده ها به ارمغان آورده بودند .

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.