و بالاخره آیفون ۶ از راه میرسد: تمامی شایعات حقیقت داشت - تکفارس 
و بالاخره آیفون ۶ از راه میرسد: تمامی شایعات حقیقت داشت - تکفارس 

و بالاخره آیفون ۶ از راه میرسد: تمامی شایعات حقیقت داشت

محمد قویدست
۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - 11:21
و بالاخره آیفون ۶ از راه میرسد: تمامی شایعات حقیقت داشت - تکفارس 

دیشب انتظار ها به پایان رسید. آیفون جدیدی که بیش از نیمی از شایعات دنیای تکنولوژی را به خود اختصاص میداد بالاخره معرفی شد. گویی شایعات تماما درست از آب درآمده اند. طراحی مطابق ویدئویی است که چندی پیش از همین رسانه منتشر شد. حتی اطلاعات سخت افزاری مدل ۴.۷ اینچی نیز تماما مشابه شایعات بودند. شایعاتی که در ادامه نحوه ی به حقیقت پیوستن آنها را مشاهده خواهید کرد.

حدود دو تا سه ماهیمیشد که شایعات و گمانه زنی ها به همراه ارسال ویدئو های مختلف بر روی شبکه های مختلف مجازی در دل طرفداران اپل غوغایی به پا کرده بود. هر روز عکس ها ویدئو هایی از آیفون جدید منتشر میشد که در نهایت منجر به نا امیدی طرفداران بود . تقریبا همه دوست داشتند که طراحی مطابق عکس ها و ویدئو ها نباشد اما حقیقت دقیقا با تصاویر لو رفته مطابقت داشت. لنز برآمده و قاب پشتی یک پارچه فلزی در دو سایز به همراه طراحی ای نه چندان خیره کننده.

مطابق مراسم سال های گذشته طرفداران در ابتدا شور و شوق بسیاری از خود نشان میداند. خبرنگاران همه جارا گرفته بودند. همه منتظر انقلاب در صنعت اسمارت فون بودند. اما واقعا منتظر این دستگاه بودند؟

آیفون جدید در همان ابتدا در هر دو سایز ظاهر شدند. ۴.۷ و ۵.۵ اینچی که سنت شکنی اپل در تولید صفحه نمایش گوشی موبایل محسوب میشوند و شاید استاندارد دست مردم عوض شده است!

در زمان معرفی بیشتر افراد حاضر در سالن ساکت مانده بودند. آیفون های جدید اپل با نام ۶ و ۶پلاس معرفی شدند. آیفون هایی که از همان ابتدا مورد انتقاد بسیار تندی قرار گرفتند. ثابت ماندن مگاپیکسل ها و رزولوشن ها طرفداران دیگر کمپانی ها را به خنده وا داشته است. طرفداران اپل همچنان منتظر فناوری های جدید در این گوشی هوشمند بودند اما تا پایان مراسم هیچ کدام از فناوری های نوین معرفی شده نتوانست انقلابی در این صنعت به پا کند.

ابتدا به سراغ آیفون ۶ میرویم . این دستگاه که از صفحه نمایش ۴.۷ اینچی بهره میبرد دقیقا همان رزولوشن نسل گذشته را دارد. ۷۵۰×۱۳۳۴ که دقیقا همان رزولوشن بکار رفته در آیفون ۵s میباشد. تراکم پیکسلی تکراری ۳۲۶ppi که سوژه ی بسیاری از رقبا خواهد بود. البته اضافه شدن NFC و همچنین قابلیت خرید با تاچ آی دی از جمله میهمانان تازه رسیده به آیفون های اپل به حساب میروند.

دوربین این دستگاه همان ۸ مگاپیکسل است اما گشادگی لنز آن کمی تا قسمتی بیشتر شده است. دوربین جلو نیز تغییری در مگاپیکسل نداشته است اما قابلیت فیلم برداری HD که این قابلیت را نیز پیش تر در رقیبان اندرویدی دیده بودیم.

چیپ ست جدید A8 تولیدی اپل نیز در این دستگاه مشاهده میشود. تراشه ای با معماری ۶۴ بیتی و قدرتی که به گفته ی اپل تا ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبلی است.

اما به هر حال نمیتوان از این گوشی هوشمند ایراد گرفت! سال گذشته هم تمامی انگشت های اتهام به سمت ۵s بود . مشخصات پرچم داران اندرویدی سال گذشته که در بعضی مواقع روی کاغذ بسیار پایین تر هم بودند اما در عملکرد توانست بسیاری از حریفان را مغلوب خود سازد.

201404screen-shot-2014-09-09-at-1-18-37-pmbk-1 201402screen-shot-2014-09-09-at-1-13-42-pmbk-1

حال برسیم به بزادر بزرگتر یعنی آیفون ۶+ . تمامی مشخصات نسخه ی ۴.۷ اینچی اما در یک صفحه ی ۵.۵ اینچی . دوربین دقیقا همانند مدل ۴.۷ اینچ است با این تفاوت که در این نسخه ی آیفون۶ دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر شده است.

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی این دستگاه تراکم پیکسلی تراکم پیکسلی ۴۰۰ppi را با رزولوشن FULL HD  ۱۹۲۰×۱۰۸۰ . 

201407screen-shot-2014-09-09-at-1-12-02-pmbk-1

هر دو مدل این گوشی در نسخه های ۱۶ ، ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی عرضه میشوند که تفاوت قیمت آنها در مدل بزرگتر حدود ۱۰۰ دلار است. آیفون ۶ مدل ۱۶ گیگابایت حدود ۶۵۰ و ۶+ در مدل ۱۶ گیگابایت ۷۵۰ دلار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.