نگاهی به عملکرد پردازشگرها(cpu): - تکفارس 
نگاهی به عملکرد پردازشگرها(cpu): - تکفارس 

نگاهی به عملکرد پردازشگرها(cpu):

عرفان رحیمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - 20:14
نگاهی به عملکرد پردازشگرها(cpu): - تکفارس 

امروز می خواهم برای شما کاربران عزیز در مورد پردازشگر ها ی هم مقداری صحبت کنم البته حرف زدن در مورد پردازشگر ها و نحوه عملکرد آن ها از این پست خارج است اما خوب می توان برای اینکه آشنا تر شویم این پست را با ما همراهی کنید»

در ابتدا بگویم که واحد پردازشگر در هر سیستم کامپیوتری خود دارای رم و بایوس و مدارهای گوناگون می باشد .

اما شاید به این موضوع فکر کرده باشید که آیا می توان پردازشگر ها یا همون cpu ها ارتقاع داد؟

 

images (2)

 

در جواب باید گفت بله این امکان وجود دارد.اما در وحله اول شرکت های بزرگ تولید کننده پردازشگر مثل اینتل و… معیارها و ایده های خود را  روی پردازشگرهای خود اعمال می کنند و سپس آن ها را روانه کارخانه های ساخت لپ تاپ و … می کنند و این مرکز ها هم مطابق با صرفه اقتصادی و میزان سوددهی و… و پس از بررسی های  گوناگون اقدام به سوار کردن cpu  روی دستگاه مورد نظر می کنند.

اما می خواهیم ببینیم که آیا میزان حافظه در دسترس برای اینکه بتوان روی یک پردازشگر اعمال کرد چه قدر است؟

البته باید تمام اطلاعات لازم برای اینکه بفهمیم چه میزان حافظه را پشتیبانی کمی کند در دسترس باشد . این کار را می توانید با باز کردن آرام لپ تاپ و یا pc  خود و مشاهده مشخصات درج شده روی پردازشگر فهمید و میزان فرکانس و سرعت و پهنای باند و دیتاشیت مورد نظر را یادداشت کرد و نگهاری کرد و هر زمان که تصمیم به ارتقاع حافظه شدید این اطلاعات را به یک نمایندگی معتبر داده تا بتوان میزان ارتقاع را به شما اعلام کند.

اما برای اینکه شما بتوانید چیپست مورد نظر را تعویض و یا ارتقاع دهید باید حتما از ابزاری به نام BGA Machine  استفاده کنید .

 

images (3)

 

اما در سیستم هایی که روی پردازش تصویر تاکید خاصی شده از cpu  های خاصی استفاده می شود و بعضا جای این گونه پردازشگر ها را روی مادربورد خالی می گذارند تا کاربر بنا به میزان استفاده خود و اطلاعات تخصصی پردازشگر مورد نظر خود ا خریداری کند و نصب کند . البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که با ارتقای هر چه بیشتر cpu  های پرداز تصویر میزان شفافیت و المان های تصویر بهبود می یابد و اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید پیشنهاد می شود برای تهیه یک پردازشگر تصویر به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

اما در انتهای کار شما رابا یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با لپ تاپ پیدا می کنند آشنا می کنم:

شاید بعضا برای شما هم پیش آمده باشد که با روش کردن لپ تاپ و یا کامپیوتر خود ببینید که صفحه مانیتور روشن نمی شود و فکر کنید که پردازنده شما دارای آسیب شده . اما باید لپ تاپ خود را توسط پورت HDMI   و یا پورد مانیتور خود با یک مانیتور سالم متصل کنید و ببینید که اگر تصویر نمایان شد اشکال از مانیتور شما است ولی اگر باز هم صفحه سیاه نمایان شد این به پردازشگر شما مربوط می شود و این موضوع هم بعضا به دلیل بالا رفتن دمای پردازشگر اتفاق می افتد.

 

نگاهی به فدورا ۱۹:

فدورا ۱۹ که اسم رمز آن گربه شرودینگر است که امکاناتی چون میزکار گنوم ۳٫۸ و راه انداز اولیه منتشر شده.

این نسخه امکانات و پیشرفتهای ویژه و جدیدتری را به همراه خود دارد. از جمله ویژگی های جدید این گنوم می توان به حریم خصوصی و اعلان ها و جست و جو و همچنین ظاهر جدید اپلیکیشن ها اشاره کرد.

دو اپلیکیشنی که به صورت پیش فرض در CLOCKS  و  WEATHER   که با گنوم ۳٫۸ به صورت پیشفرض نصب هستند .

 

 

 

برگرفته از: offlinemag

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.