با Gear VR ، تولید مشترک سامسونگ و Oculus بیشتر آشنا شوید - تکفارس 
با Gear VR ، تولید مشترک سامسونگ و Oculus بیشتر آشنا شوید - تکفارس 

با Gear VR ، تولید مشترک سامسونگ و Oculus بیشتر آشنا شوید

محمد قویدست
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - 21:50
با Gear VR ، تولید مشترک سامسونگ و Oculus بیشتر آشنا شوید - تکفارس 

در نمایشگاه IFA 2014 تنها گوشی ها و تبلت ها خودنمایی نمیکردند. در این میان گجت هایی که شاید کمتر آشنا باشند نیز به چشم میخورد. گجت هایی خاص که به احتمال زیاد در کوچه و خیابان های اطراف مورد استفاده قرار نمیگیرند اما بی شک آینده ای فرا تر از انتظار دارند. از گجت های متعلق به آینده ی این نمایشگاه میتوان به Gear VR سامسونگ که حاصل همکاری مشترک با Oculus است اشاره کرد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را با این گجت بیشتر آشنا کنیم.هدست واقعیت مجازی یا همان واقعیت افزوده ی جدید شرکت سامسونگ که حاصل همکاری با Oculus میباشد در IFA امسال و مراسم Unplugged سامسونگ معرفی شد. این هدست واقعیت مجازی فعلا تنها با گلکسی نوت۴ سازگار است ولی واقعا این هدست قرار است چکاری انجام دهد؟

شرکت Oculus پیش از این خود دست به تولید هدست واقعیت مجازی زده بود. مدل قبلی DK2 نام داشت که رزولوشن آن معادل نصف رزولوشن نسل جدید این دستگاه که با نام Gear VR شناخته میشود بود. زاویه دید نسل جدید کمی کمتر است اما تکنولوژی بی سیم میتواند پوشش خوبی بر این عیب باشد. پخش تصاویر با نرخ سرعتی معادل ۶۰ فریم بر ثانیه نیز آپدیت خوبی نسبت به مدل قبلی است.

صفحه ی کوچک لمسی در کناره ی دستگاه این امکان را میدهد تا محیط را بدون برداشتن هدست مشاهده کرد. نسل جدید این هدست دیگر وابسته به سنسور های تشخیص حرکت به کار رفته در گوشی هوشمند شما نیست بلکه با موتور تشخیص اشیا بکار رفته در خود هدست کار میکند که عملکردی بسیار بهتر از نمونه های قدیمی این دستگاه را به نمایش میگذارد. قابلیت تعیین و تکلیف کردن برای هدست یا به عبارت دیگر معین نمودن سری دستورالعمل های خاص نیز ویژگی برتر این هدست نسبت به همنوعان خودش است.

امکانات نرم افزاری گوناگون و متعدد که به لطف سامسونگ در این دستگاه تعبیه شده نیز مزایا و برتری های بارزی نسبت به رقبا به Gear VR بخشیده است. هر دو کمپانی در زمینه های تولیدی خود با تجربه بودند و نتیجه ی کار آنها نیز یک گجت با قابلیت های متعدد بود که میتواند آینده ی بسیاری از وسایل مورد استفاده ی ما در طول روز را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین برای فوکس دستی بر روی سوژه ی مورد نظر پیچ مخصوصی در بالای دستگاه تعبیه شده است که همچنین با استفاده از این پیچ میتوان با تغییر مکان لنز و تصویر, کانون دید مناسب چشم خودتان را تنظیم کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.