نگاهی به اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus - تکفارس 
نگاهی به اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus - تکفارس 

نگاهی به اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus

حسین توحیدلو
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - 11:00
نگاهی به اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus - تکفارس 

یک سال گذشت و در این یک سال شایعات آنقدر زیاد بود که هیچ کسی نمیتوانست به این شایعات اعتماد کند. کمپانی بزرگ اپل نیز مانند همیشه سکوت را در دستور کار خود قرار داد و در مقابل این شایعات واکنشی انجام نداد. سرانجام در ۹ سپتامبر کمپانی اپل در یکی از بزرگترین مراسم از نسل ششم اسمارت فون های خود این بار با دو مدل متفاوت به نام های Apple iPhone 6 Plus و Apple iPhone 6  رونمایی کرد! خیلی ها منتظر این روز بزرگ بودند و آرام و قرار نداشت. بالاخره نسل ششم اسمارت فون های آیفون نیز معرفی شدند. البته تصاویر این اسمارت فون قبلا از رونمایی این تلفن هوشمند در فضای مجازی در دسترس قرار رفته بود ولی از آنجا که حجم شایعات بالا بود کسی باور آن را نمیکرد و همه منتظر رونمایی کمپانی اپل بودند!

کمپانی بزرگ و محبوب اپل در ۹ سپتامبر از دو مدل جدید آیفون به نام های Apple iPhone 6 Plus و Apple iPhone 6  رونمایی کرد که مدل Plus دارای صفحه نمایش بزرگتر و کیفیت بهتر است و مدل معمولی ۶ نیز نسبت به نسل های گذشته آیفون سایز بزرگتری دارد و از مدل Plus کوچکتر است. در این مقاله قصد دارید به بررسی مدل Apple iPhone 6 Plus بپردازیم. در زیر میتوانید مشخصات این مدل را مشاهده کنید.

  • CPU: Apple A8 Chipset Dual-Core 64-bit
  • IPS LCD5 Inch Resilotion 1920 × ۱۰۸۰ And 401 PPI
  • ۱۶ – ۶۴ – ۱۲۸ GIG Memory
  • ۱ GIG Ram
  • Camera: 8 MP – 1.5 µm Sensor
  • OS: Apple iOS 8
  • Weight: 172g
  • GPRS – ۳G – ۴G – NFC – GPS – Wifi

در ادامه به بررسی تک تک موارد بالا خواهیم پرداخت. البته در نظر بگیرید که این مقاله بر اساس نوشته هایی که در وبسایت های خارجی نوشته شده است، می باشد و با جمع آوری اطلاعات از وبسایت های خارجی زبان به ترجمه آن ها پرداخته ایم و این مقاله از روی علاقه و یا اطلاعات نوشته شده بر روی کاغذ نیست. ابتدا از پردازنده این اسمارت فون شروع میکنیم.

  • پردازنده:

کمپانی اپل قبل از معرفی سخت افزار این مدل از نسل آیفون سخن همیشگی خود را که میگوید: “میزان عدد قدرت سخت افزار ملاک نیست بلکه هماهنگی نزم افزار با سخت افزار ملاک است” را دوباره در این مراسم گفت و سپس به بررسی سخت افزار اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus پرداخت! پردازنده تلفن هوشمند Apple iPhone 6 Plus شامل پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی که اپل آن را A8  نامیده است و طبق ادعای اپل پردازنده A8  قدرت بسیار زیای نسبت به پردازنده A7 دارد! شاید به نظر پردازنده این اسمارت فون در مقایسه با اسمارت فون هایی نظیر Samsung Galaxy Note 4 و یا HTC One M8 و یا Sony Xperia Z3 پایین باشد ولی طبق مطالبی که در وبسایت های خارجی نوشته شده و همانطور که اپل سخن همیشگی اش را گفته است، پردازنده دو هسته ای آیفون ۶ از پردازنده ۸ هسته ای سایز اسمارت فون ها در گاهی مواقع بهتر عمل کرده است. یعنی به عدد نوشته شده نباید توجه کرد و این میزان عملکرد سخت افزار است که همه متعجب کرده است. با این حساب اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus هیچ گونه مشکلی از نظر پردازنده ندارد و با پردازنده های بسیار قدرتمند ۸ هسته ای برابر است.

  • رم:

رم اسمارت فون ها نیز بسیار مهم ترقی می شود زیرا که این رم است که به شما اجازه می دهد همزمان از چندین برنامه استفاده کنید. باز هم رم اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus از نظر عددی در مقایسه با سایر اسمارت فون های رده بالا بسیار پایین است ولی از نظر عملکرد، عملکردی مشابه آن ها دارد! رم تلفن هوشمند Apple iPhone 6 Plus رم ۱ گیگابایتی است ولی رم سایز اسمارت فون ها رم ۳ گیگابایتی است! این واقعا شگفت انگیز است که رم ۱ گیگابایتی در کنار پزدازنده دو هسته ای قدرتی مشابه رم های ۳ گیگابایتی و پردازنده های ۸ هسته ای تولید کند.

  • طراحی:

کمپانی اپل از گذشته به طراحی زیبا  معروف بود و به خوبی میداند چطوری اسمارت فون ها را طراحی کند تا هم مقاوم و همه ضخامت کمتری داشته باشد و در عین حال زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. کمپانی اپل علاقه زیادی به ساخت اسمارت فون های باریک دارد و اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus از این قاعده پیروی می کند! طبق گفته کمپانی بزرگ اپل، اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus ضخامتی ۷٫۱ میلی متر دارد ولی وزن آن ۱۷۲ گرم می باشد که برخی ها این وزن را برای چنین ضخامتی بالا میدادند! ولی وزن این اسمارت فون در مقایسه با اسمارت فون های هم رده خود وزن خوبی به شمار می آید و وزنی مشابه تلفن های هوشمند خود دارد. بدنه Apple iPhone 6 Plus فلزی و شیشه ای است و بخاطر همان از مقاوتی بالایی برخوردار است. هنوز تست هایی از مقاومت بدنه صورت نگرفته است ولی از آنجا که اسمارت فون Apple iPhone 5S که قبل از Apple iPhone 6 Plus بهترین گوشی اپل محسوب می شد از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بود.

  • صفحه نمایش:

باز هم کمپانی اپل در ساخت صفحه نمایش تواناهای به خصوصی دارد ولی در نسل ششم اسمارت فون های آیفون این صفحه نمایش است که تغییر زیادی نسبت به مدل های پیشین داشته است! قبل از معرفی Apple iPhone 6 Plus کمپانی اپل شعار بزرگتر از بزرگتر را در وبسایت خود منتشر کرده بود و همه با این شعار آشنا هستند. کمپانی اپل دل به دریا زده و دیگر قصد دارد اسمارت فون های خود را بزرگتر از همیشه طراحی کند! همانطور که در بالا اشاره کردیم اپل از دو اسمارت فون یکی به نام Apple iPhone 6 Plus و یکی به نام Apple iPhone 6 معرفی کرد که تلفن هوشمند Apple iPhone 6 Plus دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ که به Full HD معروف است، می باشد. تراکم پیکسلی Apple iPhone 6 Plus نیز ۴۰۱ پی پی ای یا پیکسل بر اینچ است که با توجه به عدد نوشته شده باید کیفیت فوق العاده ای داشته باشد و در وبسایت های خارجی نیز به کیفیت فوق العاده و خیره کننده صفحه نمایش اشاره شده است.

  • دوربین:

چند سال پیش دوربین تلفن های همراه زیاد اهمیت نداشتند ولی در این سال های اخیر نقش بسیار مهمی دارند و برای برخی از کاربران این دوربین اسمارت فون است که ملاک خرید آن هاست! کمپانی اپل هم این را میداند و هیچ موقع طرفداران خود را ناامید نمی کند! شاید شما هم مانند برخی ها پس از اینکه اعلام شد دوربین اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus دوربین ۸ مگاپیسکلی است، از این تلفن هوشمند ناامید شدید ولی باید بگوییم که چنین نیست و کمپانی اپل در Apple iPhone 6 Plus خیلی بر روی دوربین آن کار کرده است تا تصاویر و فیلم های فوق العاده ای برای شما بگیرد! طبق نوشته ها و ادعای کمپانی اپل، اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus قادر است با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند و حتی میتواند با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثاینه نیز فیلم برداری کند و شما با آن میتواند صحنه های اسلوموشن را نیز فیلم برداری کنید! کیفیت تصاویر ثبت شده از Apple iPhone 6 Plus نیز فوق العاده بالاست. البته به تازگی نیز اپلیشنی با قیمت ۹۹۹ دلار در اپل استور برای فروش قرار گرفته است که فیلم های Full HD شما را به ۴K تبدیل می کند و باعث می شود تصاویر و فیلم های ثبت شده کیفیت بی نظیری داشته باشند. کمپانی دوست داشتنی اپل از فناوری لرزش گیر دوربین در اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus استفاده کرده است. این فناوری باعث شده است که تصاویری که شما با این دوربین ثبت می کنید هیچ لرزشی در آنها دیده نشود! همچنین تکنولوزی iSight نیز به ثبت تصاویر با کیفیت تر کمک زیادی می کند. اندازه تصاویری که توسط این دوربین ثبت می شود، ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ می باشد. همچنین این دوربین دارای سنسور با سایز ۱٫۵ µm است. دوربین دوم این اسمارت فون نیز ۱٫۲ مگاپیکسل می باشد که قادر است با کیفیت HD فیلمبرداری کند.

  • سیستم عامل:

کمپانی اپل همزمان با عرضه اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus سیستم عامل IOS 8 را نیز برای تمامی اسمارت فون های پیشین منتشر خواهد کرد. سیستم عامل تلفن هوشمند Apple iPhone 6 Plus نیز همان IOS 8 می باشد که تاکنون صحبت های زیادی درباره این سیستم عامل گفته نشده است ولی تنها چیزی که آشکار است این است که این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل IOS 7 سبک تر و روانتر خواهد بود.

  • باتری:

تنها چیزی که در کنفرانس شرکت بزرگ اپل ناگفتی ماند، اطلاعاتی درباره باتری اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus بود که هنوز صحبتی درباره میزان میلی آپر ساعت آن اعلام نشده است. اپل ادعا کرده است که با اسمارت فون Apple iPhone 6 Plus میتوانید ۲۴ ساعت مکالمه داشته باشید و پس از آن اسمارت فون خاموش خواهد شد و این یک رکورد فوق العاده ای محسوب می شود. همچنین زمان Stand By یا همان زمان انتظار نیز ۳۸۴ ساعت اعلام شده است که دوباره یک رکورد بی نظیری برای این سیستم عامل محسوب می شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید