ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 
ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 

ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل:

عرفان رحیمی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - 18:18
ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 

 

 

از شمایل و ظاهر و همچنین ویژگیهای ویندوز ۹ می توان دریافت که ماکروسافت تا چه میزان در این نسخه از ویندوز خود به سمت کاربران دسکتاپ گرویده .

اگر دقت کرده باشید ویندوز ۸ که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد با رویکردی بود که بیشتر بنا به نظر خود مایکروسافت برای کاربران دیوایس ها و گجت های لمسی طراحی و پیاده سازی شده بود به گونه ای که کاربران دسکتاپ با کار کردن با ویندوز ۸ آنجور که باید و شاید راضی و راحت نبودند و ترجیح می دادند که به همان ویندوز ۷ راضی شوند و از همان نسخه قبلی استفاده کنند.

اما پس از تصمیم که این شرکت گرفت بنا شد که در نسخه جدید یعنی ویندوز ۹ بیشتر به سمت کاربران دسکتاپ رو آورند.

 

logo-concept-windows-9

 

البته با حفظ منوهای قبلی برای استفاده از دستگاههای لمسی امکان استفاده و راحتی بیشتری را  برای کاربران دسکتاپ فرآهم کرده است. ظاهر را کلاسیکتر کرده و گویی می خواسته هر دو نوع کاربر را راضی نگه دارد.

منوهای جدید در این نسخه از ویندوز که به صورتی استثنایی طراحی شده حالت پاپ آپ دارد و به صورت منوی بازشونده در نظر گرفته شده است.

به هنگام استارت منو و شروع راه اندازی منوهایی از قبیل موزیک و اپلیکیشن ها را مشاهده می کنید همچنین فروشگاه خرید نرم افزار های مورد نیاز هم در منوی اصلی قرار داده شده است و کاربران هم به صورت فول اسکرین می توانند منو ها را دیده و انتخاب کنند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم ویندوز ۹ قرار دادن آیکون SEARCH   و امکان جست و جوی تمامی نرم افزار ها و فایل های موجود در سیستم شما را می دهد.

ویژگی دیگری  که می توان برای ویندوز ۹ در نظر گرفت این است که به کاربران این امکان را می دهد که توسط یک دسکتاپ مجازی بین پوسته ها و اپلیکیشن ها رفت و آمد کنند و محیط را برای استفاده هر چه بهتر از اپلیکیشن ها فرآهم کند.

اما در سمت راست نوار وظیفه همچنان اعلان ها و اخطار ها را نمایان می کند و به صورت یک منوی پاپ آپ اعلان های store app را نشان می دهد و امکان انتخاب را برای کاربران به خوبی فرآهم می آورد.

اما در انتها باید گفت تمام این ویژگی ها به صورت نسخه بتا یا آزمایشی ارائه شده و امید است با فید بک گرفتن از کاربران در نسخه نهایی تمام مشکلات و نارضایتی های ویندوز ۸ را از میان ببرد و اعتماد کاربران دیرینه مایکروسافت را دوباره کسب کند و علاوه بر کاربران دیوایس های غیر دسکتاپ کاربران دسکتاپ هم بهتوانند به خوبی از ویندوز منتشر شده استفاده کنند.

 

 

images

 

 

images (1)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.