چند نکته امنیتی در برابر هکر ها: - تکفارس 
چند نکته امنیتی در برابر هکر ها: - تکفارس 

چند نکته امنیتی در برابر هکر ها:

عرفان رحیمی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - 18:28
چند نکته امنیتی در برابر هکر ها: - تکفارس 

امروزه با بیشتر شدن استفاده ما از دنیای تکنولوژی و اینکه زندگی ما انسان ها خواسته یا ناخواسته رو به ماشینی شدن است دانستن نکات امنیتی برای اینکه هک نشویم ضروری و واجب است .

  • سعی کنید همیشه به هنگام کار کردن با جیمیل و یا ایمیل خود فایل های spam را باز نکنید و یا اگر هم آن ها را باز کردید هرگز روی لینک هایی که برای شما قرار داده شده و یا فایل هایی که برای دانلود قرار داه شده و شما آن ایمیل را نمی شناسیدکلیک نکنید و بهتر است که بدون اینکه کنجکاوی به خرج دهید و این جور لینک ها رو باز کنید و با محتوای آن ها آشنا شوید پاک کنید.
  • هرگز بر روی فایل هایی که پسوند exe و یا bat  دارند بی توجه کلیک نکنید چرا که این دو نوع فایل یکی از بدترین جایگاه های ویروس های هک ها می باشد.
  • هر فایلی که از فلش و یا مموری کارت ها و هرگونه کارت حافظه دریافت می کنید با یک آنتی ویروس آپدیت شده حتما حتما اسکن کنید و به هشدارهای امنیتی آنتی ویروس ها دقت کنید.
  • حتما آدرس url سایت ها را بررسی کنید و نماد ssl  و همچنین داشتن نماد اعتماد الکترونیک برای سایت ها دوالمان مهم برای این است که سایت مورد نظر شما ایمن بوده و با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید.

 

images (4)

 

  • گاهی اوقات هکرها ترفند های بسیار خطرناک و زیرکانه ای را برای هک کردن حساب های کاربری شما از جمله جیمیل و … می زننند و به این صورت است که یک صفحه جعلی و ساختگی که تمام ویژگی های سایت مورد استفاده شما از قبیل آدرس url و همچنین ظاهری گرافیکی کاملا شبیه به سایت واقعی را دارا می باشد و با این کار شما خودتان با دست خودتان اطلاعات را تقدیم به هکر ها می کنید در اینگونه سایت ها حتما به علامت https یعنی قفل کنار نوار آدرس حتما دقت کنید با وجود این علامت  با خیالی آسوده به وبگردی بپردازید.
  • اطلاعاتی که می توانید از طریق gps منتشر کنید می تواند یک حفره امنیتی برای هکر ها باشد.
  • یکی از مهمترین اقدام هایی که در برابر هک شدن باید انجام دهیم بک آپ گرفتن از اطلاعات شخصی و مهم خود است البته سرور ها هم حتما باید قابلیت بک آپ گرفتن را داشته باشند تا بتوان به خوبی اطلاعات خود را روی یک هارد ذخیره کرد و در صورت هک شدن و آسیب وارد شدن به اطلاعات بتوان آن ها را جایگزین اطلاعات از دست رفته کرد.

البته رعایت کردن این موارد می تواند ضریب هک شدن را به میزان زیادی کاهش دهد اما هیچگاه در این تصو نباشید که حتی با این موارد هم از دست هکر ها در امان هستید و آنها همیشه به دنبال راه های تازه تر هستند اما خوب با رعایت کردن این موارد به حفظ اطلاعات خود بسیار کمک کرده اید.

 

امیدوارم هیچگاه هک نشوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.