نگاهی ویژه تر به هک و تجارت های هکینگ: - تکفارس 
نگاهی ویژه تر به هک و تجارت های هکینگ: - تکفارس 

نگاهی ویژه تر به هک و تجارت های هکینگ:

عرفان رحیمی
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - 17:33
نگاهی ویژه تر به هک و تجارت های هکینگ: - تکفارس 

 تجارت ها در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی به طور معمول پر سود و پردرآمد هستند اما یکی از اون تجارت هایی که گاهی اوقات خطرناک و خیلی از موقع ها هم مفید است کسب و کار حوزه هک و امنیت است.

اول لازمه که یک تعریف جامعی از هکر داشته باشیم . به کسی که بدون اجازه شما به اطلاعات و یا داده هایتان  دست پیدا می کنند و بسیاری هم از بدست آوردن آن خرسنداند.

شما وارد کنند که البته یکی از این خسارات هک شدن حساب بانکی شماست و یا اینکه wifi  شما هک شود و طرف مقابل می تواند از اینترنت شما بدون اینکه از آن با خبر باشید استفاده کند.

هکر ها به طور متوسط چیزی حدود ۲۰۰۰۰ دلار درآمد دارند که البته این درآمد به دست آمده از حق و حقوق مردم است.

 

81221850-5796803

 

البته همیشه وقتی صحبت از هک و هکر می شود نباید ذهن ما به سمت دزدی و ربودن اطلاعات برود بلکه این کار می تواند در جهت مثبت استفاده گردد و حتی زندگی فرد و یا افرادی را نجات دهد که از جمله آن ها می توان به کار کردن هکر ها در سازمان هایی مانند شرکت های بزرگ امنیتی و یا بانک ها و یا پلیس فتا و…. اشاره کرد که این افراد کمک می کنند که هکر ها به فضای عمومی حجوم نیاورند و با پوشاندن حفره های امنیتی جلوی هک شدن را بگیرند.

نوعی دیگر از هکر هایی که تصمیم به خوردن رزق و روزی حلال می گیرند افرادی هستند که خودشان علم هک را در ساخت فایروال ها و انتی ویروس ها خرج می کنند.

شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و یا گوگل قبل از اینکه محصولی را به بازار عرضه کنند آن را در دید عموم و استفاده تمامی کاربران در محیط وب قرار می دهند تا هکر ها به سراغ حفره های امنیتی آن محصول روند و با این روش شرکت این راه را می پوشاند تا دیگر کسی نتواند به آن دست یابد و البته برای آن هم جایزه هایی تعیین می کنند.

بعضی از هکر ها هم وظیفه آموزشی بر عهده دارند حالا یا به افراد سودجو ویا به مامورهای امنیتی برای اینکه در جهت مثبتی از آن استفاده کنند.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید