امنیت اطلاعات از راه خیلی دور: - تکفارس 
امنیت اطلاعات از راه خیلی دور: - تکفارس 

امنیت اطلاعات از راه خیلی دور:

عرفان رحیمی
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - 17:48
امنیت اطلاعات از راه خیلی دور: - تکفارس 

 

سه حالت عمده برای اینکه یک هکر بتواند وارد حریم خصوصی و شخصی ما شود وجود دارد.

  • اینکه هکر قصد دارد با نفوذ مستقیم در سیستم ما به اطلاعات شخصی و محرمانه دست یابد.
  • اینکه هکر در شبکه ما وجود دارد و در این شبکه ای که من هم در آن حضور دارم او هم وجود دارد و قصد هک را دارد.
  • اما در حالت سوم که بسیار باید مراقب اون باشید این است که هکر در یک قاره دیگر و یا در یک کشور دیگر قصد هک کردن سیستم و اطلاعات شما را دارد حال باید چه کنیم؟

 

در اینگونه حالت ها هکر ها معمولا به روش هایی با عنوان ” مبتنی بر فریب افراد” رو می آورند و نام دیگر آن مهندسی اجتماعی است.

 

images (1)

 

 

به عنوان مثال یک هکر به خوبی گوشی تلفن را بر می دارد و با شرکت نرم افزاری تماس می گیرد و می گوید یک مشکلی در اتصال به دیتابیس و یا ورود به حساب کاربری که ما از شما خریداری کردیم پیش آمده و به راحتی رمز سرور را دریافت می کند و به همین راحتی هکر به نیت شوم خود دست می یابد.

یا به عنوان مثال واض و مبرهن دیگر که امروزه بسیار با آن مواجه می شویم این است که طرف مقابل تماس گرفته و می گوید شما برنده جایزه و یا سفر شده اید و قصد دریافت اطلاعات شخصی و یا حتی اطلاعات کارت بانکی شما را دارد که باز هم متاسفانه در کشور ما این امر وجود دارد و مردم باید با این گونه کلاهبرداری ها و هک کردن های روزانه آگاهی داشته باشند.

 

 

e59d271fc875043a7a92c6defd7afd60

 

نوعی دیر از این موارد هدایت افراد به پای درگاه های عابر بانک است و به راحتی حساب اشخاص را به سرقت می برند که البته این مورد از سادگی افراد رقم می خورد و نباید به هیچ عنوان به اینگونه تماس ها و کلاهبرداری ها توجه نمود.

بعضا شده است که ممکن است از روی کنجکاوی هم که شده در اینترنت سرچ کنید که چگونه می توان رمز یاهو و یا جیمیل افراد را پیدا کرد غافل از اینکه خود این روش ها  می تواند فریب یک هکر باشد و شما با انجام یک سری کارها و عملیات در واقع اطلاعات خود را تقدیم به هکر ها کرده اید.

 

اما ایمیل جعلی چیست؟

یک هکر به راحتی می تواند یک ایمیلی ارسال کند و وانمود کند که از طرف یک فرد و یا سازمان دیگری برای شما ارسال شده است و ممکن است شما یک ایمیلی از طرف بانک ملت و یا … دریافت کنید درحالی که چنین ایمیلی وجو ندارد و این فقط یک حقه و ترفند برای به سرقت بردن اطلاعات شما می باشد.

 

همیشه به یاد داشته باشید به هنگامی که برای شما ایمیل و یا پیامک هایی از قبیل اینکه در قرعه کشی برنده شده اید به یاد بیاورید که شما در کدام قرعه کشی شرکت کرده بودید که بخواهید برنده شوید؟؟؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید